Ga naar inhoud


Advies gevraagd voor een 4 satellieten installatie


autsim

Aanbevolen berichten

35 minutes ago, minplus said:

Ik snap iets niet helemaal: Je wilt hem alleen in de zomer gebruiken terwijl je als locatie Westerbork geeft.

Woon je daar alleen in de zomer en wil je hem meeslepen naar je standaard adres? Of woon je daar permanent?

In beide gevallen is een bigbisat gunstig want simpel te installeren.

Nee, ik woon hier permanent, maar er is hier nog iemand in huis en die wil niet het hele jaar tegen een schotel aankijken. Tijdelijk wordt het me wel toegestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


49 minuten geleden, Sprietje zei:

Als je genoegen neemt dat de lnb er naast staat kan dat maar je hebt dan geen maximaal resultaat.

 

Elke multifeed opstelling is een compromis tussen de lnb's. Daar haalt men nooit de maximale resultaat op een lnb's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik voor de Maximum E-85 ga. Wanneer beschikbaar zal ik de "Quad High-Gain Low-Noise 40mm PLL LNB" van Inverto erop zetten.

Nu moet ik nog de kabels, multi-switch, F-connectors en standaard zoeken.

Daarnaast ook een satmeter zodat ik het correct en makkelijk kan installeren (schotel is tijdelijk, dus ik zal hem waarschijnlijk af en toe nodig hebben denk ik).

Iemand nog advies voor deze onderdelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Maximum E85 is een prima schotel en geeft een behoorlijke versterking.
Maar je schrijft dat je een multi-switch gaat gebruiken en quad-lnb's wilt gebruiken en dat past meestal niet. Bij een multiswitch moet je quattro-lnb's gebruiken. Die hebben 4 verschillende uitgangen en zijn bovendien ook nog een stuk goedkoper dan quad-lnb's.

 

Inverto Black Ultra Quattro.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even over het maar een paar maanden schotel mogen kijken: Je kunt de schotel een erg mooie print geven cq er een fraaie schildering op maken (dat laatste heb ik zelf gedaan bij 2 schotels omdat ik dat zelf mooier vind) zodat de baas hem mooi vindt of als de schotel tegen de muur zit hem een stenenpatroon geven of als hij in de bushbush staat hem een bladerpatroon geven zodat de baas hem eigenlijk niet meer ziet. Je hebt ook doorzichtige en als lamp gecamoufleerde.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Sprietje zei:

Ja, je kunt de schotel overal aan vast maken

https://theverybesttop10.com/ways-not-to-install-a-satellite-dish 😉

21 uren geleden, autsim zei:

Tijdelijk wordt het me wel toegestaan

Da's wel vreemd !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon een 2de hands schotel zoeken. Kijk maar eens hier op het forum hoeveel zo iets kost. Die beplak, spuit en/of zet je zo weg dat die niet opvalt. Legio voorbeelden hier op het forum. 

Met satelliet pointer of een andere app weet je vrij snel waar je de schotel kunt neer zetten met vrij zicht, uit het zicht. Hoef je dat ding ook niet elke keer op en af te bouwen. Het hoeft niet op een dak, zolang je maar vrij uitzicht hebt op de te ontvangen satellieten.

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens gezocht of deze schotel  hier of op een welbekende 2e hands site staat, maar nee. Een tegelvoet hoop ik wel 2e hands te vinden. Waarschijnlijk koop ik morgen de schotel nieuw.

 

Is de "EMP-CENTAURI S4/1PCN-W1 DISEQC SWITCH" een fatsoenlijke switch?

Voor een satmeter, is de "Xsarius Satmeter HD Easy Ultra" (en Xsarius Satmeter HD Easy Pro Ultra) een goede meter? ik begrijp dat hij ook de MER weergeeft? Zo te zien is een nadeel dat hij in % weergeeft ipv dB? Weet iemand het verschil tussen de niet pro en pro?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, EMP-Centauri is een fatsoenlijke switch. Geeft wel iets meer verlies dan de Spaun maar die bestaat helaas niet meer. Die was ook veel duurder.

 

Voor €79,- heb je een nieuwe Maximum E85 zonder verzendkosten.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, autsim zei:

Is de "EMP-CENTAURI S4/1PCN-W1 DISEQC SWITCH" een fatsoenlijke switch?

 

Ik ben zelf zeer te spreken over de Triax diseqc switch. Helaas zijn deze niet meer leverbaar. Zoeken eens naar dur-line sd 4/1 w. Deze staat bij mij even in test opstelling. Tot heden ben ik redelijk te spreken over.

 

8 uren geleden, autsim zei:

Voor een satmeter, is de "Xsarius Satmeter HD Easy Ultra" (en Xsarius Satmeter HD Easy Pro Ultra) een goede meter? ik begrijp dat hij ook de MER weergeeft? Zo te zien is een nadeel dat hij in % weergeeft ipv dB? Weet iemand het verschil tussen de niet pro en pro?

 

Beide satelliet meters voldoet prima aan de wensen van een doorsnee satelliet gebruiker. Met de MER meting kan men de satelliet opstelling optimaal uitrichten.   

 

7 uren geleden, Sprietje zei:

Spaun maar die bestaat helaas niet meer

 

De fabrikant Durasat heeft Spaun overgenomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Ventura zei:

Ik ben zelf zeer te spreken over de Triax diseqc switch. Helaas zijn deze niet meer leverbaar.

heb er nog twee liggen, waarvan één 100% ongebruikt de andere heeft een paar weken buiten gestaan in die mooie weervaste behuizing.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...