Ga naar inhoud


Advies gevraagd voor een 4 satellieten installatie


autsim

Aanbevolen berichten

De afwijking van mijn metertje valt toch wel mee. Als ik in Analyzer modus op een transponder klik, doet die een blindscan, voor die transponder.

Het probleem wat Sprietje zag, zat dus toch in de meter database. Deze transponder was in het verleden van M7. Met andere parameters, vandaar.

 

A3_11915H_metingSR.jpg.d3c3d9f6199f0d11a8afa11bf28c131f.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wederom vele antwoorden en adviezen. Iedere keer voldoende te leren. Ik zal deze adviezen gebruiken bij het uitrichten van de Maximum E-85. Voor nu laat ik de huidige shotel maar staan zoals het nu is. Op dit moment is de ontvangst goed genoeg. Het probleem zit nu meer in het verkrijgen van de LNB's. Ik heb een paar mailtjes gestuurd naar enkele shops. Ze zijn simpelweg nog niet te bestellen en ook de voorraad is een dingetje. Kennelijk staat Inverto alleen nog maar inkoop van 'hele grote aantallen' toe. Dat kan dus nog wel eens lang gaan duren voordat dit bij gewone winkels beschikbaar is.

Misshien moet ik toch de huidige Ultra Black overwegen voor de zijkanten en kleinere koppen voor krappe locaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb prima ervaringen met Relooks LNBs, deze hebben de oudere smalle Alps vervangen.

Ik gebruik alleen voor de Hotbird een Ultra Black.

Ik heb, bij zwaar weer, wel eens zitten vergelijken, maar dan valt die Inverto UB net zo snel weg.

Misschien een iets betere ontvangst bij de zwakkere transponders, zoals de 12558 V.

 

Ik weet niet wat je verwacht van die PLL LNB's, maar het voordeel is alleen bij zeer smalbandige transponders te merken.

Dus als je een feedhunter bent, zeker doen.

 

DSC_0566.thumb.jpg.072e1e0367255c78ff5f3527128d9625.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben even een week met andere real live dingen bezig geweest en kan me nu weer even hierin verdiepen.

Dank voor je ervaring 'Old Satterhand'. Ja, ik zou inderdaad ook een paar Relooks LNB's kunnen installeren. Ik zal hier eens naar kijken.

 

Voornamelijk een vraag aan Sprietje: wat zijn eigenlijk de maten die ik hier in Westerbork zou moeten nemen voor mijn installatie. Voor welke satellieten moet ik een smalle LNB kopen? Ik heb het altijd over 4 satellieten gehad, namelijk Astra 1, 2, 3 en Hotbird maar zie ook dat Thor 0.8W enkele zenders in 4k heeft. Maakt het veel uit voor de rest van de installatie als ik er een 5e LNB bij zet? 

(uiteraard zal het uitmaken voor de DiSeqC switches)

 

Ook heb ik nagedacht over netjes aanleggen van een coax kabel. Op dit moment heb ik een kabel los over het gras lopen. Als ik wil kijken doe ik een raam of deur open en sluit ik hem aan op een andere coaxkabel die de laatste meters overbrugt. Niet bepaald ideaal. Nou heb ik in de woonkamer een hoek die aan de tuin grenst waar veel buizen (water, riool, netwerk) naar boven lopen vanuit de kruipruimte. Het lijkt me een prima locatie om daar dan ook kabels naar buiten te laten lopen vanuit de kruipruimte.

Ik vraag me dan wel af, wat is verstandig? het zijn meerdere kabels die daar dus door een spouwmuur heen moeten. Ik wil zoveel mogelijk  voorkomen dat er vocht in de spouwmuur komt. nou heb ik op internet voldoende plaatjes van kabels of meerdere 16mm pvc buisjes door muren en ook enkele dikke buizen waar kabels doorheen liggen met één of andere kit eromheen. Wat zijn jullie ervaringen met meerdere kabels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij lopen de kabels in een pvc-buis onder de grond; naar de woonkamer zijn dat 5 coaxen in 1 dikke buis, naar de slaapkamer 1 coax in een dunne.

Met een Pvc bocht naar boven (bovenaan afgedicht tegen inlopend water) en dan met een neerwaartse lus door de muur (doorvoer weer afgedicht).

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een kleine kink in de kabel, netjes wegwerken door overeal in huis te boren e.d. is weer niet toegestaan. Losse kabel af en toe wel. Desondanks 'minplus' en 'RicardoBelli', dank voor jullie tips, het waren wel goede tips die me hebben geholpen. Helaas kan ik er dus niks mee.

 

Ik ga het nu over een andere boeg gooien. 4 losse kabels geeft te veel troep. 1 en misschien zelfs 2 kabels gaat/gaan nog wel. Misschien enigszins jammer van de DiSEqC switches. Een nieuw idee is om nu een multiswitch met unicable2 uitgang (en één Universal/ legacy uitgang) te gebruiken. Dat zal wel duur worden denk ik, maar LNB's en extra coax kabel had ik nog niet gekocht dus ik kan nu nog redelijk makkelijk overstappen naar een dergelijk systeem. Ik kwam een Unicable2 multiswitch van Inverto tegen, namelijk de IDLU-UWT110-CUO1O-32P

Met 2 van die switches, een 'combiner' en enkele wide band LNB's zou ik 4 satellieten kunnen gebruiken over een enkele kabel.

 

Enkele weken geleden wou ik het satelliet systeem op een tv aansluiten en leek Unicable daarvoor niet zo geschikt. Bij deze multiswitch kun je kennelijk naast een unicable2 ook nog een Universal/legacy aansluiting maken. Dan kun je daar mogelijk ook nog een tv rechtstreeks op aansluiten. Grote vraag daarbij is of je achter deze aansluiting ook nog een DiSeqC switch kunt zetten. Afhankelijk van quatro of wideband LNBs heb je daaruit dus al 1 of 2 satellieten, iemand ervaring hiermee?

 

Voor een satelliet ontvanger die unicable ondersteund dacht ik aan een VU+ DUO 4K (SE?). Ik heb nog niet onderzocht of deze met de Inverto multiswitch zou moeten werken. Misschien zijn er ook nog vergelijkbare multi-switches die ik beter zou kunnen gebruiken. Iemand hier een ander goed werkend alternatief?

598c9a4b006e9-1502386763.png

598d6d31037b1-1502440753.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Duo 4Kse kan zeker overweg met deze setup. Ik heb een half jaar terug zo’n setup, maar dan voor twee satellieten gemaakt voor een neef van mij die in Duitsland woont en teveel kinderen / TV’s heeft voor een Duo quad LNB. 😉🤣

Heeft een Uno 4Kse maar ik heb getest met een Duo 4Kse, en alle slaves kijken via Fallback. Werkt ‘tadellos’ volgens hen. 😉

De setup t.b.v. 4 satellieten zou inderdaad dan ook gewoon goed moeten werken met een Duo 4Kse.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je ervaring John, mooi om te lezen dat het met de Duo 4Kse zou moeten werken. Ik heb me heel klein beetje ingelezen over de VU+ kastjes (een wereld op zich, ik heb nog heel veel te leren 😅 ). Wat bedoel je met slaves en Fallback? 

Weet je nog welke LNB's je destijds hebt gebruikt en op welke satellieten ze 'tadellos' werken? Ik kom enkele LNB's van Inverto en GT tegen. Wideband LNB's worden duidelijk minder verkocht. Niet elke winkel heeft ze zo te zien.

Iemand anders nog ervaringen met Wideband LNB's?

 

Ik kan idd makkelijk genoeg een gleufje maken in het gras en met een pvc buis (waarvan ik nog enkele heb liggen) de kabel eronder leggen. scheelt bij het grasmaaien en mag wel. Tyleen, ja, zou kunnen, maar pvc buis heb ik en tyleenslang moet ik kopen (hoewel in vergelijking met de Inverto switch niet al te duur). Op zich wel een goede hint waar ik in de toekomst misschien wel wat kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat ik destijds twee Inverto widebeam LNB’s had gekocht voor amper € 27.50 / stuk. 
Ik kan dat nakijken en dan plaats ik het hier weer. De hele setup was destijds iets van € 180.- excl. klein materiaal.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich dan wel logisch om bij een Inverto switch ook LNB's van dat merk te kopen.

Ik zie op een grote internationale winkel de switch samen met 2 LNB's te koop staan als setje voor 144,90 euro. Evenzo voor een Dur-line DPC-32 en twee eigenmerk LNB's (voor 147,90). Lijkt me voor de rest precies hetzelfde. Waarschijnlijk is op Chinese sites wel ergens het orgineel te vinden 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...