Ga naar inhoud


Elektriciteits netwerk Amsterdam begint te bezwijken.


ceesv

Aanbevolen berichten


Nee 22

 

het versnipperen van reacties en uit die context hevelen is een bekende strategie maar niet serieus te nemen

 

Ja 21

 

zorg dan dat je als oppositie plannen hebt gemaakt, getoetst, doorgerekend en vergeet alsjeblieft niet dat je ook nog een bouwplanning moet doorlopen en daarna een test procedure.

 

werkelijk, zonder risico analyse, zo'n plan überhaupt te durven voorstellen is het schrikbarende

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Moderator

Kamerbrief met periodieke update over schaarse transportcapaciteit op het elektriciteitsnet

 

Minister Jetten komt tot de ontdekking dat het stopcontact verbonden is met een infrastructuur met grenzen.

Ik wacht nog even met een batterij auto.

 

kamerbrief-over-de-laatste-stand-van-zaken-rondom-de-schaarse-transportcapaciteit-op-het-elektriciteitsnet.pdf

Quote:

 

Kernboodschap
Als gevolg van de groeiende economie, digitalisering, de energietransitie, de woningbouwopgave en de elektrificatie van industrie, mobiliteit en landbouwsector neemt de druk op het elektriciteitsnet steeds verder toe.

De netbeheerders investeren elk jaar gemiddeld 2,9 miljard euro om het elektriciteitsnet te versterken.

Ondanks deze forse inspanningen van de netbeheerders is het tekort aan netcapaciteit niet op korte termijn opgelost.

Dit heeft mede te maken met het tekort aan technisch geschoold personeel en de doorlooptijden van ruimtelijke inpassing.

Het tekort aan beschikbare transportcapaciteit heeft in toenemende mate grote gevolgen voor Nederland, waarbij in delen van Nederland er niet, of maar beperkt ruimte is voor de uitbreiding of verduurzaming van bedrijven.

Op termijn geldt dit mogelijk ook voor woningen.

 

afbeelding.png

 

En nogmaals Quote:

 

Tot slot
Afsluitend zou ik nogmaals willen onderstrepen dat de transportschaarste op het elektriciteitsnet en de groeiende maatschappelijke impact hiervan, mijn volledige aandacht heeft.

En hoewel de achterliggende oorzaken ieder op zich bijzonder complex van aard zijn, zal ik mij volledig inzetten om waar mogelijk verlichting te bieden.

Daarbij zal ik ook een beroep blijven doen op medeoverheden, netbeheerders en marktpartijen om zich eveneens tot het uiterste te blijven inzetten om de transportschaarste het hoofd te kunnen bieden.

 

R.A.A. Jetten
Minister voor Klimaat en Energie

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

Netwerk beheerder Stedin, vooral actief in de randstad laat weten dat er op korte termijn 1.850 km extra kabels gelegd moet worden, om elektriciteit levering in de randstad te kunnen waarborgen.

 

 

Het ontbreekt echter aan miljoenen Euro's en.... monteurs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Netwerk beheerder Stedin, vooral actief in de randstad laat weten dat er op korte termijn 1.850 km extra kabels gelegd moet worden, om elektriciteit levering in de randstad te kunnen waarborgen.

 

 

Het ontbreekt echter aan miljoenen Euro's en.... monteurs.

Zo typisch dat piepen. Als je die miljoenen nog niet hebt kun je toch vast beginnen met de miljoenen en monteurs die je wel hebt.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De Ukraine wordt in de komende dagen aan het Europese stroomnet gekoppeld.

Nadat ze zich in het begin van de Russische aanvallen hebben afgekoppeld van het Russische net, hebben ze bewezen te kunnen werken in "Eiland Mode". Dat is een test geweest.

Komt er nu een aanval op een centrale in de Ukraine zal Europa moeten bijspringen zodat noodvoorzieningen, ziekenhuizen en kerncentrales blijven draaien.

Dit synchroniseren kan enkele dagen duren en onder bepaalde omstandigheden tot stroom uitval in gebieden in Europa voeren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • Moderator

De kaart van Noord-Holland kleurt verder rood, er zijn weer 3 nieuwe gebieden op slot gezet voor nieuwe aansluitingen of teruglevering.

Wijdewormer, Warmenhuizen en Zaanstad Noord zijn toegevoegd.

 

https://www.liander.nl/transportcapaciteit/noord-holland

 

Nederland komt steeds meer in de problemen, de gevolgen van de energie transitie beginnen zichtbaar te worden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
Op 26-6-2021 om 00:06, Drs. IJzerbout zei:

 

Hi Con, voor mij zijn warmwatergeisers van 18/21/24 kW en zelfs meer voor het douchen volkomen normaal. In buurland Duitsland waar ik 30 jaar gewoond heb ken ik het niet anders. Die dingen zijn goedkoop, klein, en hebben een extreem hoge efficiëntie tot 99%. Niet iedereen heeft plaats voor een boiler. 

 

Lees hier: https://durchlauferhitzer-testsieger.de/thermoflow-durchlauferhitzer-test/

Bedankt voor dit draadje. Heeft me veel geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...