Ga naar inhoud


Elektriciteits netwerk Amsterdam begint te bezwijken.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Volgens netwerk beheerder Liander begint de situatie in Amsterdam nijpend te worden.

Door het gebruik van warmtepompen en snelle economische groei is er onvoldoende netcapaciteit.

 

Hierdoor kunnen niet alle aanvragen voor een nieuwe aansluiting meer uitgevoerd worden.

 

Ook elders in Nederland is de verwachting, dat consumenten die een warmtepomp willen installeren, een laadpaal voor de deur willen plaatsen, of zonnepanelen op het dak willen aansluiten op het net, hiervoor geen aansluiting kunnen krijgen.

 

Hier een link naar een kaartje waar in Nederland geen netwerk capaciteit meer is om (groot) verbruikers aan te sluiten.

 

https://www.google.com/search?  Liander transportschaarste

 

Amsterdam wil in 2040 volledig van het aardgas af, zou alleen voor Amsterdam 14 miljard moeten kosten.

Ik zie dat niet gaan gebeuren, het ontbreekt aan vakmensen, plaats en grondstoffen om dat te realiseren.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Technische infrastructuur dien je over te laten aan technici, niet aan politici.

 

Maar voor mensen met enige kennis van het koppelnet en elektriciteiten productie was dit al een tijdje bekend.

Het wordt tijd voor een eigen UPS of generator, voor de blackout die gaat komen.

 

Ik zag afgelopen zondag op mijn reis door Europa overal windmolens die stil stonden, bij gebrek aan wind.

Hoe meer we afhankelijk worden van wind en zon energie, hoe waarschijnlijker de kans, dat er onvoldoende elektriciteit wordt opgewekt om aan de vraag te voldoen.

 

Met de voorgestelde energie transitie zullen we gedwongen van een vraag naar een aanbod gestuurd elektriciteit net gaan.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit wanbeleid heeft weer tot gevolg dat Amsterdam de omliggende gemeenten wil opzadelen met van die afzichtelijke windmolens.

Weesp behoort inmiddels ook tot Amsterdam, daar hebben die sukkels overigens zelf voor gekozen. Hebben ze nu al "plezier" van, het graaien parkeerbeleid wordt ingevoerd. Daar zullen die windmolens straks dan ook wel komen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Sprietje zei:

Tja, dit is in Spanje in het buitengebied al 10-20 jaar het geval omdat de leidingen overbelast zijn. Niemand krijgt meer dan 15 amp. 1 fase en huizen die van de bank zijn en afgesloten worden, krijgen geen nieuwe aansluiting meer.

 

 

Huh? Ik heb hier in mijn bad en keuken alleen al een elektrische water geiser van 21 kW bij 400 volt. Om het over de rest maar niet te hebben. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het lijkt wel gisteren dat we al over het energietekort spraken op sat4all 2011. Maar we zijn 10 jaar verder en de echte transitie moet nog in gang gezet worden. En vandaar dat het dwingen van overheid en industrie / multinationals middels een uitspraak van de rechter de enige oplossing lijkt.

"lijkt" want er moet nog heel wat nieuwe CO2 de lucht in om de alternatieven geproduceerd en gemaakt te krijgen.

 

Maar met betrekking tot de lokale netbeheerders, die zitten natuurlijk aan tafel bij de planologen inzake stadsuitbreidingen en hebben zelf dus ook de planning en de werkelijkheid niet in evenwicht. Daarnaast doen we allemaal te weinig aan energiebesparing en dat wreekt zich de komende 10 jaar.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Daarnaast doen we allemaal te weinig aan energiebesparing en dat wreekt zich de komende 10 jaar.

Bespaard wordt er in de plannen niets, in tegendeel.

Men wil van gas naar elektriciteit als energie drager, dat gaat juist energie kosten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Daarnaast doen we allemaal te weinig aan energiebesparing en dat wreekt zich de komende 10 jaar.

Dat durf ik wel te betwisten. Ik denk dat we het hier in Nederland echt niet slecht doen in vergelijking met andere landen om ons heen.

 

Het hele idee dat we het hier met zon en wind wel kunnen gaan redden is, sorry dat ik het zo moet zeggen, gewoonweg geschift te noemen. Wensdenken, meer is het niet. Het aanbod is veel te variabel. De grap is dat onze relatief schone kolencentrales hiervoor niet als backup kunnen dienen, want die kunnen niet snel genoeg op en af schakelen. Ergo, er zal dus met gascentrales aan de behoefte moeten worden voorzien.

 

We moeten al die onzin uitvoeren van de EU omdat onze 0-meting te goed was. Dat is waar het op neer komt. Daarom is Duitsland nu dus juist een gasnetwerk aan aan het leggen, terwijl wij er vanaf moeten. Diezelfde EU waar niemand om gevraagd heeft. (2 referenda oa)

 

Zonnepanelen zijn leuk om een airco of je vaatwasser op te laten draaien, ergo die energie direct te verstoken. Verder heeft het nauwelijks impact imho. Windmolens draaien puur op subsidie, Nederland is qua geografie helemaal niet geschikt voor windenergie. Nog even los van alle overlast die je van zo'n ding in je achtertuin ervaart en vogels die vermalen worden.

 

Nederland is te vol voor die groene hobbies. Wil je echt iets aan het milieu doen, moet je zorgen dat de bevolkingsgroei geremd wordt. Of gewoon lef tonen en 3 kerncentrales neerzetten. Veel schoner qua CO2 wordt het niet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ceesv zei:

Bespaard wordt er in de plannen niets, in tegendeel.

Als er tegelijkertijd fors geïsoleerd wordt is die warmte behoefte natuurlijk minder. Maar je hebt gelijk mbt die energiedrager.

1 minuut geleden, Thijs-Rallye zei:

Dat durf ik wel te betwisten.

nou dat zie je dan verkeerd of hebt niet de gegevens over hoeveel energie bespaard wordt

en bovendien wil men in Duitsland juist van bruinkolen en kolen naar gas als eerste verbetering dus dat is geen voorbeeld voor ons.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene leugen na de andere wordt doorgeprikt, eerst dat absurde biomassa verhaal en nu dit. Men gaat nu dieselaggregaten inzetten om de electriciteitsvoorziening te waarborgen, las ik vanochtend. Uiteindelijk moet men de conclusie gaan trekken dat kernenergie de enige optie is om ons huidige welvaartsniveau te handhaven. Ondertussen vult men de zakken in allerlei commissies, bedrijven, organisaties en klimaattafels.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Donkeyman zei:

De ene leugen na de andere wordt doorgeprikt,

of het leugens zijn?

in Japan gaat een 44 jaar oude kernreactor weer aan het net omdat men anders die CO2 doelstellingen niet haalt

men heeft een verkeerd beeld van die lange termijn planning sinds het Parijs milieu akkoord en is zich er niet van bewust geweest hoe snel de tijd vliegt met betrekking tot echt handelen.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat biomassa verhaal lijkt mij wel een bewezen leugen.

  • Like 1
  • Bedankt 1

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...