Ga naar inhoud


Elektriciteits netwerk Amsterdam begint te bezwijken.


ceesv

Aanbevolen berichten

15 uren geleden, kwetal zei:

Die opvatting deel ik niet. Maar het is in ieder geval lekker ver weg van het Maastrichtse bed. Dat wel.

ik heb 20 jaar in Amsterdam gewoond. De waarde van dat stuk vijver ontgaat mij echt.

Daarenboven geeft het scheepvaartverkeer op het IJ ongekend veel geluidoverlast aan bewoners die zelfs tot 2 kilometer veraf wonen.

Laagfrequente motor geluiden van de schepen en boten waarvoor geen wetgeving mbt geluidhinder bestaat.

 

En hier in Maastricht staan ook Windmolens op het Lanaker Veld die behoorlijk wat overlast geven, dus het is niet een ver van je bed show.

 

20 uren geleden, Psychosammie zei:

Met een beetje geluk hadden we nu al kernfusie kunnen hebben.

 

Er zijn gigantische investeringen gedaan in Europees verband en bouwprojecten in uitvoering ten behoeve van de kernfusie.

Dat onderzoek is nooit gestopt. Met menig positief testresultaat waar dus meer energie uit de tomahawk komt dan erin gaat.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 uren geleden, Thijs-Rallye zei:

Adblue tanks en de pickups in de tank zijn allemaal verwarmd. Van de eerste generatie nog niet allemaal, tenzij ze voor de arctische markt zijn gebouwd.

Ja, als de motor loopt en al warm is (geen verwarming bij parkeren )....  en een koude diesel vervuilt 'iets' meer als de toegestane waarden, niet prettig om achter te rijden de eerste kilometers na een koude start.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, minplus zei:

Helemaal geen gek idee, kolencentrales sluiten en gascentrales nog lang open houden. 

Gazprom (en Poetin) zouden een gat in de lucht springen als NL die lijn zou volgen. Dan hoeven ze straks ook niet nog meer cyberaanvallen meer te verzinnen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Bij de verbranding van 1 m3 (1 bar, 0 °C) aardgas komt ca 1,8 kg CO2 vrij. En om het te boren en distribueren zijn dat 2,2 kilogram CO2

En we verbruiken een slordige 50 miljard m3 per jaar.

Dus als we CO2 willen voorkomen moet het verbranden gereduceerd worden. Parijs

Dus aardgas ipv kolen kan men zich wel voorstellen. Maar dat is gewoon niet genoeg aan reductie.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als elk huishouden nu gewoon 200 bomen poot (een boom neemt zo'n 20Kg CO2 per jaar op) dan wordt je CO2 productie gewoon gecompenseerd (als je rond de 2000m3 gas per jaar gebruikt)

Poot er wat meer voor het gebruik van de (elektrische) auto, het gebruik van je BBQ (waar je nog wel kolen of hout op verstookt) enz.

Dus gewoon een gebied zoeken waar bomen willen groeien en er de ruimte voor is.

Probleem opgelost.

Immers dit hoeft niet speciaal lokaal te gebeuren want ook boven een tropisch regenwoud is er niet meer of minder CO2 dan daarbuiten.

Maar gaan je tegels er uit en komt er gras en planten voor terug dan scheelt dat ook al.

Elke vierkante meter groen vangt 175 gram CO2 per jaar op, een terras is vaak als snel zo'n 10m2 dat scheelt dus 1,7Kg  en dat met 8 miljoen woningen is toch snel zo'n 15 miljoen Kg wat uit de lucht wordt gehaald. Naast dat wordt er ook minder CO2 geproduceerd want met een groene tuin zal ook de temperatuur minder hoog oplopen en er minder gekoeld worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Blijft nog steeds de vraag of we CO2 als schadelijk gas moeten zien of als een van de voedingstoffen voor onze natuurlijke kringloop.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, gerrit B zei:

Probleem opgelost.

Ja gelukkig kun jij door blijven gaan met jou barbecue op die manier... :grin:

Helaas is er geen water in de grond en veel te weinig plantjes om aan te planten als geschikte boomsoort.

Maar verder een prima plan als je tegelijkertijd alle/veel landbouwgrond in bossen kan veranderen.

Bovendien begint het echt opnemen van die hoeveelheden CO2 bij de boom pas als die redelijk volwassen wordt, dus te laat 2021 ~ 2030.

 

Je zal moeten kijken / zoeken naar een methode waar dat teveel aan CO2 weer snel en gecontroleerd in gebonden vorm kan overgaan.

Dweilen met de kraan open als alle permafrost met 50 graden wegsmelt.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet groter denken, (of juist kleiner)

Plankton schijnt nl. de grootste hoeveelheid CO2 op te nemen, dus meer dan alle bomen en planten ter wereld bij elkaar.

 

Dus wellicht ligt de oplossing niet alleen in grote bomen en planten die CO2 opnemen maar in minuscuul kleine plantjes en beestjes die door de enorme aantallen juist nog veel meer CO2 opnemen.

En alg explosief laten groeien daar hoef je geen 30 jaar op de wachten, de hoeveel alg kan in 36-48 uur al verdubbelen, Daarnaast kan alg geoogst worden en kan dan prima gebruikt worden bij de productie van bijv. bitumen dakbedekking en het verjongen van asfalt om zo de CO2 ook voor lange tijd vast te leggen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn bijdrage al geleverd.

Heidetuintje veranderd in een oerwoud.

Zit nu alleen met 50 klotevogels die schijten in m'n tuin ipv 2 en reeën die de zaak plat stampen en m'n onkruid vreten, en, en , en..😠😎

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...