Ga naar inhoud


Elektriciteits netwerk Amsterdam begint te bezwijken.


ceesv

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Nou, ik ben al druk aan het zoeken hier. 

ruimte genoeg daar bij jullie, even wat water geven en maar boompjes poten.

Wordt het meteen een stuk koeler, hoeft de airco minder hard te blazen..................

Een win win situatie toch  ;)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, minplus zei:

Ik heb mijn bijdrage al geleverd.

Heidetuintje veranderd in een oerwoud.

Zit nu alleen met 50 klotevogels die schijten in m'n tuin ipv 2 en reeën die de zaak plat stampen en m'n onkruid vreten, en, en , en..😠😎

 

National Geographics in je tuin, wat wil je nog meer?

Er zijn mensen die er speciaal voor op vakantie gaan en flink voor betalen om zoiets te kunnen zien. :D

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, gerrit B zei:

Je moet groter denken, (of juist kleiner)

 

Fytoplankton

is een heel grote CO2 "verbruiker" dat klopt en vanuit de ruimte zijn er geweldige beelden inzake de bloei van Fytoplankton.

En als voeding voor anderen, het dierlijk plankton en ongewervelde zeedieren in een voedingsketen die wij hebben onderbroken door de overbevissing van kreeft, krabben, garnalen en vissen wordt het overschot aan dierlijk plankton een negatieve factor. Daar alles wat niet gegeten wordt en sterft een overmatige vervuiling achterlaat en dus niet voldoende wordt opgeruimd. Waren de Oceanen maar zo schoon en bomvol leven.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus gecontroleerd wat extra fosfaten de zee in pompen voor extra plankton ?

Op dit moment zijn de berichten dat de plek waar normaal volop plankton aanwezig is ruim 600km verder richting de poolkappen is verschoven.

Waarbij de een zegt dat dit komt doordat het water te warm is geworden en de ander roept omdat er geen voedsel in het water zit voor deze plankton.

Maar 600Km de wereld rond dat zijn heel veel vierkante km's waar dus gigantische hoeveelheden van deze plankton eveneens gigantische hoeveelheden CO2 op kunnen nemen als dat hersteld kan worden.

 

Maar zijn er in het verleden ook niet grote hoeveelheden plankton ed. naar de zeebodem gezakt en is dat niet nu onze fossiele brandstof?

Dacht dat we dat vroeger altijd op school hebben geleerd.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Stephen Fern die ik voorheen aanhaal uit Linkedin is overigens zelf ook maar een obscuur figuur uit een van de sekten die echter in dit geval wel een punt heeft. Dat is momenteel het venijn in de media, mix een paar wetenschappelijk onderbouwde berichten en gebruik het voor je eigen agenda.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • Moderator

Amsterdam kan druk op stroomnet niet meer zelf oplossen

In de afgelopen drie maanden heeft Netwerk beheerder Liander 4 keer een congestie moeten afkondigen, een term, welke gebruikt wordt om aan te geven dat de maximale capaciteit is bereikt, en grootverbruikers de afname moesten staken.

 

Vanochtend liepen 2 verdeel stations weer tegen hun maximale capaciteit aan, met consequenties voor enerzijds Amsterdam Noord en anderzijds voor Amsterdam centrum en Amsterdam west / havengebied.

 

Amsterdam wil, zoals bekend benzine en dieselauto's vanaf 2030 verbieden en verder de komende jaren volop omschakelen op warmtepompen.

 

Daarom vraagt het college van burgemeester en wethouders de staatssecretaris van economische zaken en Klimaat! om meer werk te maken van het voorkómen van congestie, door netbeheerders meer vrijheid te geven om vraag en aanbod van energie te sturen, zegt het Amsterdamse stadsbestuur.

 

Naar mijn mening gaat meer geld gaat hier denk ik niet werken, het ontbreekt aan vakkrachten en plaats voor extra verdeel stations.

Ook het landelijk transportnet en de opwekking gaan tegen hun limieten lopen.

 

Ik ken de gevolgen nog van mijn tijd in Zuid Afrika, waar wisselende gebieden een paar uur per dag een black-out, het afschakelen van het elektriciteit netwerk, te verduren kregen.

 

Tijd om thuis te kijken of je zelf je energie gaat opwekken voor essentiële processen.

In Frankrijk heb ik al een UPS voor de nodige elektronica, alhoewel de reden daar niet de capaciteit maar het grotendeels bovengrondse verdeel netwerk is, gevoelig voor weer omstandigheden.

 

Waarom klinkt de titel  "staatssecretaris voor Klimaat"  eigenlijk ongeloofwaardig?

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Liander heeft vandaag bekend gemaakt dat het elektriciteit netwerk in een groot deel in Noord Holland voor de komende 4 jaar op slot gaat.

Dat betekent dat er geen capaciteit meer is om nieuwe klanten aan te sluiten.

 

Onze infra structuur begint steeds meer op die van een 3e wereld land te lijken.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Liander is onderdeel van Alliander.

Alliander isvoorhet grootste deel eigendom van verschillende Nederlandse provincies en steden.

Amsterdam heeft bijvoorbeeld 9% van de aandelen in handen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ceesv zei:

Liander heeft vandaag bekend gemaakt dat het elektriciteit netwerk in een groot deel in Noord Holland voor de komende 4 jaar op slot gaat.

Dat betekent dat er geen capaciteit meer is om nieuwe klanten aan te sluiten.

Onze infra structuur begint steeds meer op die van een 3e wereld land te lijken.

 

Dat is niets bijzonders en het kan nog veel gekker. In Spanje op het platteland waar alles via bovengrondse leidingen gaat, is op sommige plaatsen jaren geleden het netwerk al op slot gegaan. Iedereen kreeg er een extra hoofdzekering bij van slechts 15 amp. Je kon dus nog maar maximaal 15x230=3450W afnemen. Huizen van mensen die de hypotheek niet meer konden betalen werden van de bank. De bank liet alle nutsvoorzieningen afsluiten om maandelijkse lasten te voorkomen. De huizen van de bank werden te koop gezet en nieuwe kopers dachten na de koop de nutsvoorzieningen snel weer aan te sluiten. Ja, behalve de elektriciteit. Tja, kregen ze te horen, het elektriciteitsnet laat het niet toe, we sluiten je niet aan. De enige oplossing was je dak vol zonnepanelen te leggen en zelf een stroomopslag te realiseren. Daar gaan we dus nu ook naar toe in Nederland.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...