Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, ceesv zei:

Gisteren werd bekend dat ze verplegers en verpleegsters van de ic aan het einde van hun belastbaarheid zijn.

Je kan het ook aan den lijve ondervinden hoe erg die werkdruk is in de ziekenhuizen als je eens een paar dagen na een operatie daar ligt als hulpeloze.

Zijn geen prettige ervaringen, maar het zal wel niet overal zo triest zijn.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, ceesv zei:

Wees blij, dat het terras vrij toegankelijk is.

 

Dit is toch werkelijk de omgekeerde wereld. Overheid zegt dat ze verlichting van de maatregelen invoeren en vervolgens voeren ze de grootste vrijheidsbeperking in sinds alle maatregelen. En dan zeg jij dat ik blij moet zijn?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Duitse verzekeraar zegt

verschillende verzekeringstarieven invoeren voor gevaccineerde en niet-gevaccineerde mensen.

"Dit zijn tenslotte kosten voor de gemeenschap: als iemand door Corona op de intensive care belandt, is dat beduidend duurder dan een vaccinatie", zegt CEO Rollinger. Bij levensverzekeringen is er ook onderscheid tussen de premie voor rokers en niet-rokers. Dat kan ook met ziektekostenverzekeringen, vindt hij.

 

citaat welingelichte kringen

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, Psychosammie zei:

En dan zeg jij dat ik blij moet zijn?

Het oorspronkelijke voorstel was dat het terras alleen voor de groep 3g toegankelijk zou zijn.

 

35 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Je bent toch wel blij en/of vrolijk?

Voor sommigen is het glas op het terras half vol, voor anderen half leeg.😏

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, mereltje zei:

Een Duitse verzekeraar zegt

verschillende verzekeringstarieven invoeren voor gevaccineerde en niet-gevaccineerde mensen.

"Dit zijn tenslotte kosten voor de gemeenschap: als iemand door Corona op de intensive care belandt, is dat beduidend duurder dan een vaccinatie", zegt CEO Rollinger. Bij levensverzekeringen is er ook onderscheid tussen de premie voor rokers en niet-rokers. Dat kan ook met ziektekostenverzekeringen, vindt hij.

 

citaat welingelichte kringen

Daar is wel iets voor te zeggen en het maakt duidelijk wat het gevolg is van niet vaccineren. Er moet dan wel een uitzondering komen voor mensen die om medische reden niet gevaccineerd konden worden.

 

Ik heb gezocht naar een artikel hierover en lees dat een corona patiënt in de VS gemiddeld 50k aan ziekenhuis kosten maakt. In Duitsland zou dit voor een gewone ziekenhuis opname 11k zijn en intensive care 39k Euro.

 

Er wordt echter in uitgelegd dat zo'n idee met verschillende premies in Duitsland onmogelijk is. Dit in tegenstelling tot de VS waar de ziektekosten verzekering via de werkgever loopt zoals bij Delta airlines die met dit idee speelt.

 

Bron: https://www.t-online.de/finanzen/news/unternehmen-verbraucher/id_90695804/usa-ungeimpfte-sollen-mehr-in-die-krankenkasse-einzahlen-kommt-das-auch-in-deutschland-.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel een heel speciale voorkeur hebben om op een terras halfvolle of halflege glazen te bestellen.

maar on the topic: met een  apple iphone gaat men je psychische gezondheid binnenkort monitoren (engels voor vaststellen en bijhouden)

 

die gezondheid blijkt achteruit te zijn gegaan tijdens de Corona Crisis

als je plots in een winkel staat met een keukenmes aan de kassa juf was je beslist die iPhone vergeten mee te nemen.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, OFDM zei:

Daar is wel iets voor te zeggen en het maakt duidelijk wat het gevolg is van niet vaccineren

 

Daar is niets voor te zeggen maar tegen te zeggen. Met dit soort maatregelen maak je de splitsing in de samenleving volledig. Hiermee haal je alle solidariteit uit de samenleving. Je zegt eigenlijk dat mensen geen eigen mening meer mogen hebben want dat kost geld. En dat geld wil jij niet betalen, had je maar niet.....

 

De volgende stap is dat we jouw mening en gedrag gaan monitoren en dat je dan gewoon je credits kwijtraakt (China).

 

Via je telefoon met verplichte locatie-app zie ik dat je bij de slijterij bent geweest. Hop, je verzekeringspremie verdubbeld want drank is ongezond.

 

Zal ik er nog een paar verzinnen?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Roken mag bijvoorbeeld ook niet meer binnen, maar daar spreekt niemand over een tweedeling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Psychosammie zei:

 

Daar is niets voor te zeggen maar tegen te zeggen. Met dit soort maatregelen maak je de splitsing in de samenleving volledig. Hiermee haal je alle solidariteit uit de samenleving. Je zegt eigenlijk dat mensen geen eigen mening meer mogen hebben want dat kost geld. En dat geld wil jij niet betalen, had je maar niet.....

 

De volgende stap is dat we jouw mening en gedrag gaan monitoren en dat je dan gewoon je credits kwijtraakt (China).

 

Via je telefoon met verplichte locatie-app zie ik dat je bij de slijterij bent geweest. Hop, je verzekeringspremie verdubbeld want drank is ongezond.

 

Zal ik er nog een paar verzinnen?

 

Ik ben absoluut voor een solidaire samenleving maar mensen die zich niet laten vaccineren zijn minder solidair met hun medemens die daar ziek van kan worden en ook minder met zorgpersoneel incl. de mensen die nadelen ondervinden van alle uitgestelde zorg.  Die tweedeling is er al.

 

En ja, niet vaccineren kost de samenleving meer geld, dat zei Joe Biden ook in niet mis te verstane woorden. Het probleem van Amerika is dat de vaccinatiegraad daar zo laag is dat ze het gaan verplichten. Nederland heeft een dusdanig hoge vrijwillige vaccinatiegraad dat we dat gelukkig niet nodig hebben. Daar ben ik ook heel blij mee maar Denemarken is mijn voorbeeld want met die ca. 10% meer gevaccineerden hebben ze alle door tegenstanders verfoeide maatregelen af kunnen schaffen en zijn zij al terug naar normaal. Daar is geen controle.

 

Roken en drinken leveren minder een direct probleem op voor andere mensen dus die vergelijking gaat naar mijn idee niet zo vergaand op als bij Corona. Hoewel drank met ongelukken en agressie ook een behoorlijke kostenpost is. Maar goed, die afweging is niet aan mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Je moet wel een heel speciale voorkeur hebben om op een terras halfvolle of halflege glazen te bestellen.

maar on the topic: met een  apple iphone gaat men je psychische gezondheid binnenkort monitoren (engels voor vaststellen en bijhouden)

 

die gezondheid blijkt achteruit te zijn gegaan tijdens de Corona Crisis

als je plots in een winkel staat met een keukenmes aan de kassa juf was je beslist die iPhone vergeten mee te nemen.

Geld dat niet voor een Android 😁

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Solidariteit in de samenleving betekent simpel 2 prikjes halen, Psychosammie. Daarna is de kans klein dat je zelf nog doodziek wordt of anderen doodziek maakt en ontlast je het personeel in de ziekenhuizen enorm, zodat weer duizenden mensen hun dringende operaties kunnen ondergaan zodat ze niet 20 jaar te vroeg doodgaan of gehandicapt raken. Waarbij ik het dan nog niet eens heb over de velen die geen mogelijkheid voor vaccinatie hebben om diverse redenen maar het dolgraag zouden willen.

Je oordeelt naar mijn gevoel vanuit een troon en bent pissig omdat je wat minder makkelijk kunt pissen.

Misschien is het wel een goed argument voor je dat je ziektekostenverzekering minder stijgt als als de IC's niet meer vol liggen met ongevaccineerde covid patiënten?

Sorry, maar ik word zo langzamerhand wat cynisch bij de argumenten die jij aanvoert. Een beetje ikke-ikke-ikke voor mijn gevoel.

Want waar gaat het over, een pasje tonen als je naar binnen wilt om te pissen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

Want waar gaat het over, een pasje tonen

 

Kijk, als je dat niet begrijpt zijn we uitgepraat. Ongeacht of ik wel of niet gevaccineerd ben weiger ik met dit soort pasjes te lopen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want?

Bang dat men dingen van je registreert, zoals wanneer je met pin betaalt of een pasje van Appie gebruikt of met het OV reist of, of..?

Ik ga er daarbij vanuit dat je als verstandig mens dubbel gevaccineerd bent.

En een scheiding in de samenleving is er sowieso waar het covid betreft zolang bepaalde mensen weigeren zichzelf en anderen te helpen uit angst, waanideeën of gebrek aan kennis..

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is in Nederland een legitimatie plicht, je bent al verplicht met een "pasje" rond te lopen.

Voor de veiligheid zijn er in Nederland beperkingen, die door middel van een toegangsbewijs gecontroleerd worden.

Soms heb je daardoor een pasje nodig om je werkplek te betreden.

Tot zover klaagt er niemand over pasjes.

 

Nu er een pasje is waarmee je toegang tot een voorziening krijgt, waarbij er gecontroleerd wordt of je gevaccineerd bent zou het ineens onacceptabel zijn?

 

Er is niets nieuws onder de zon, in de 19e eeuw had je al een pokkenbriefje nodig, om bijvoorbeeld naar school te mogen gaan.

Pokkenbriefje

 

Wanneer je het artikel leest, zal je vaststellen, dat de geschiedenis zich herhaalt, tegenstanders van vaccinatie zijn van alle tijd.

Ook toen werd onder druk de maatregelen terug gedraaid, waarna een dodelijke uitbraak van de pokken (23.000 doden) ervoor zorgde dat die vaccinatie plicht weer terug kwam.

Plicht, in het weer naar school mogen gaan, vaccinatie was niet dwingend voorgeschreven, je kon ook thuis blijven.

 

Een van de strijders tegen vaccinatie werd trouwens milder in zijn oordeel na een sterfgeval  in zijn directe kennissenkring.

 

Zoals gezegd, de geschiedenis herhaalt zich, jammer dat het vak geschiedenis op school steeds meer naar de achtergrond wordt gedreven.

 

Tenslotte, ik ben indertijd ook nog ingeënt tegen de pokken, en leef nog steeds.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...