Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

56 minuten geleden, Psychosammie zei:

Enge vormen van beïnvloeding. Ook kritische mensen zul je er niet mee bereiken. Daarnaast is van veel maatregelen nog helemaal niet duidelijk of het werkelijk helpt. Avondklok? Heeft niets opgeleverd. Ventileren? Klinkt logisch maar het is nog steeds niet duidelijk of en hoe het virus zich door de lucht verspreidt. 1,5 meter? Lastig vast te stellen als we dat niet hadden gedaan. Zeker als je al niet weet of en hoe het virus zich door de lucht verplaatst. Beklapjes? Hm, op de manier waarop iedereen daar mee omgaat heb ik mijn twijfels. Handgel? In winkels zie ik het niemand meer gebruiken. Lockdown? Niet als iedereen daarna massaal naar de MacDonalds rent. Heeft in ieder geval wel een hoop mensen met psychische problemen opgeleverd.

 

Stel dat door de opgelegde dwangmaatregelen zich nog eens 10% extra laten vaccineren, wat is dan de winst?

 

Nog een vraag die bij mij al een poosje speelt. We weten dat bij streng gelovigen de vaccinatiegraad heel laag is. Toch lees ik nergens dat ze op Urk of in Amsterdam-West bij bosjes omvallen. Hoe kan dat?

 

Een methode om mensen te laten nadenken is volgens mij niet zo eng.

 

Of de maatregelen helpen?

Zomaar opeens 0 doden door griep ipv 6000 door de covid-maatregelen. Tig duizenden minder doden waar men zich aan de maatregelen hield dan elders. Tigtigtigtig duizenden minder doden waar men voor vaccinatie heeft gekozen. Onzinnige maatregelen?

 

Als 2 miljoen niet gevaccineerd zijn en 10% laat zich alsnog vaccineren (waarbij ik denk dat de weifelaars cq mensen die geen idee hebben wat er aan de hand is eerder 80% zijn, want de fanate antivaccers en complotdenkers is een redelijk kleine groep) dan zijn dat toch 200.000 die niet meer ernstig ziek kunnen worden met long-covid of doodgaan.

Wat wil je nog meer?

 

Wat de Urkers en andere gesloten gemeenschappen betreft, die leven onder zich in een kleine groep en dus gebeurt er weinig want er is vrijwel geen uitwisseling met mensen van buitenaf. Tot er een virus binnen komt zoals bv met polio indertijd.

En dan is het desastreus, zoals jij volgens mij ook wel zou moeten kunnen weten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Psychosammie zei:

Ventileren? Klinkt logisch maar het is nog steeds niet duidelijk of en hoe het virus zich door de lucht verspreidt. 1,5 meter? Lastig vast te stellen als we dat niet hadden gedaan. Zeker als je al niet weet of en hoe het virus zich door de lucht verplaatst. Beklapjes? Hm, op de manier waarop iedereen daar mee omgaat heb ik mijn twijfels. Handgel? In winkels zie ik het niemand meer gebruiken. Lockdown? Niet als iedereen daarna massaal naar de MacDonalds rent. Heeft in ieder geval wel een hoop mensen met psychische problemen opgeleverd.

 

Stel dat door de opgelegde dwangmaatregelen zich nog eens 10% extra laten vaccineren, wat is dan de winst?

 

Sommige maatregelen moesten we nemen uit voorzorgsprincipe bij gebrek aan kennis en ervaring. Wat wel zeker is: Niets doen levert een flinke explosie van besmettingen, genoeg voorbeelden van. De verspreiding gaat zeker door de lucht, dat is allang aangetoond. Vooral in kerken waar wordt gezongen! Een lockdown hebben we hier niet gehad, ik kan dat gelul daarover eigenlijk ook niet meer horen. Daarvoor moet je naar Australië en Nieuw Zeeland kijken. Die landen laten gelijk zien waarom ze de strijd als gevolg van te weinig gevaccineerde mensen niet gaan winnen.

 

De laatste 20% of zeg 10% hebben een véél groter effect op de R dan van 50% naar 60%, juist dan! Het is jammer dat mensen dat niet inzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las ik net dit:

https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenland/474c6185-8498-4369-9479-de0ce52a9c25/twee-op-de-vijf-kerkgaande-christenen-wil-coronapas-bij-kerkgebouw

Dat corona er niet meer uitgaat , da's een feit , maar ....

Waarom wil de meerderheid (bij die dikke 1000 ondervraagden) een uitzondering ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk nou, Noorwegen laat alle maatregelen los. Van de inwoners is 70% volledig gevaccineerd. Kan iemand mij uitleggen waarom wij onder dwang zonodig richting de 100% moeten?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 uren geleden, Psychosammie zei:

Kan iemand mij uitleggen waarom wij onder dwang zonodig richting de 100% moeten?

Wat @wanderer zegt, verder spreken de cijfers voor zich.

Ik weet niet of je al eens in Noorwegen geweest bent, maar het is gigantisch uitgestrekt en dun bevolkt.

even naar het volgende dorp rijden langs de fjorden kan zo maar 2 uur in beslag nemen.

 

Noorwegen heeft tot nu toe 155 corona doden per miljoen inwoners.

Nederland heeft 1.056 geregistreerde coronadoden per miljoen inwoners, en we weten dat niet alle gevallen geteld zijn.

 

Zolang het virus zich nog steeds kan verspreiden, kunnen en zullen er mutaties ontstaan, die weer voor een nieuwe uitbraak kan zorgen.

Het streven bij elke pandemie is dat men het virus de wereld uit helpt, een van de middelen daarvoor is 100% vaccinatie van de gehele wereld.

 

Dat Noorwegen meer vrijheid geeft zal ook te maken hebben met het verantwoordelijkheids besef van de Noren, ze houden zich aan de regels en het feit dat er in Noorwegen op dit moment slechts 19 personen in kritieke toestand op de Intensieve zorg liggen.

In Nederland lagen er gisteren 184 patiënten op de IC.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Rutte het in een toespraak voor de Verenigde Naties heeft over de veiligheid van ons allemaal op deze wereldbol is een mooie geste.

Misschien een oproep meer te doen voor wereldburgers.

Elke dag sterven er alleen aan Corona bijna 9000 mensen, naast al die bekende aantallen welke sowieso al van honger en ellende sterven.

 

Als je het niet globaal aanpakt is die resterende 10 a 20% in Nederland ook voor de kat z'n k*t.

Dat voor elkaar opstaan en helpen kunnen ze nu nog organisatorisch regelen. Als we in de volgende globale vastgoed en banken crisis zitten zal het er niet meer van komen.

 

Denk maar niet dat je welkom bent in Noorwegen met je corona pasje.

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Psychosammie zei:

Kijk nou, Noorwegen laat alle maatregelen los. Van de inwoners is 70% volledig gevaccineerd. Kan iemand mij uitleggen waarom wij onder dwang zonodig richting de 100% moeten?

Ik maak zoals velen bezwaar tegen de woordkeus dwang want dat klopt gewoon niet.

 

Betekenis van het woord dwang volgens Van Dale:

Machtsuitoefening waardoor iem. tot iets wordt genoodzaakt

 

Volgens woorden.org

Wat je doet om iemand iets te laten doen wat hij of zij niet wil

Voorbeelden:  `dwangarbeid`,
`onder dwang medicijnen toedienen`

 

Hiervan is geen sprake want je wordt niet gegijzeld ingeënt. Het is eigen keus met alternatief voor wie geen vaccinatie wil.

 

Het is duidelijk dat een testbewijs halen lastiger is maar dat is duidelijk iets anders als dwang.

 

Hier laat ik het ook bij, vermoeiend.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal goed dat we voortaan bv in de horeca moeten aantonen dat we ingeënt zijn. (Of getest)

Hopelijk gaat een bepaalde groep twijfelaars nu alsnog de inentingen halen.

 

Voor mij is er nog wel wat extra werk aan de winkel voor mijn hoogbejaarde schoonouders die beiden 88 jaar zijn. 

Zij hebben geen mobiele telefoon en dat gaat het ook niet meer worden. Maar ze zijn wel ingeënt en willen zo af-en toe naar een restaurant in hun dorp.

 

Nu moet ik waarschijnlijk voor hun een DigiD gaan regelen om aan een papieren uitdraai van een scan te komen. En die dan bij mij thuis uitprinten, want ze hebben uiteraard ook geen printer. 

Dat gaat nog wel wat voeten in aarde hebben. 

 

  

 

 

 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

 

 

Denk maar niet dat je welkom bent in Noorwegen met je corona pasje.

 

 

 

Een maat van mij en zijn vrouw werden gewoon toegelaten tot Noorwegen met hun scan in de Corona-check-app. 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Noordzee zei:

Nu moet ik waarschijnlijk voor hun een DigiD gaan regelen om aan een papieren uitdraai van een scan te komen. En die dan bij mij thuis uitprinten, want ze hebben uiteraard ook geen printer. 

Dat gaat nog wel wat voeten in aarde hebben.

Dat dit niet toegestuurd kan worden in plaats van familie (als die er is) op te zadelen met een DigiD aanvragen en de rest vind ik schandalig. Ook schandalig zijn de enorme gebieden in Nederland waarvoor je met OV een dagdeel nodig hebt om bij een testlocatie te komen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, OFDM zei:

Ik maak zoals velen bezwaar tegen de woordkeus dwang want dat klopt gewoon niet.

 

Betekenis van het woord dwang volgens Van Dale:

Machtsuitoefening waardoor iem. tot iets wordt genoodzaakt

 

Ik moet me van te voren laten testen anders wordt ik geweigerd. Check!

Ik moet aan iemand die het geen ene moer aan gaat mijn gezondheid bewijzen. Check!

Ik moet voor onze oudjes aan de gang om een printje te krijgen wat nog niet eenvoudig is, althans niet binnen een week te regelen. Check!

 

Het alternatief "niet gaan" is natuurlijk geen alternatief. Hoezo geen dwang?

 

Vermoeiend dit inderdaad!

 

Quote

Demissionair staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken (CDA) wordt door demissionair premier Rutte ontslagen vanwege haar uitspraken over het coronatoegangsbewijs. Keijzer uitte vanochtend in De Telegraaf grote twijfels over het toegangsbewijs, op de dag dat dat voor het eerst moet worden gehandhaafd.

 

Ah, ook al een tweedeling bij onze regering. Nou ja, dat was er altijd al. Niet zo heel veel verschil met totalitaire staten. Daar verdwijn je gewoon.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel knap van je hoe je alles wat vaccinatie en nu ook een pasje betreft in het negatieve weet te trekken, terwijl je duidelijk beter zou moeten weten en alles wat je in die richting beweert meteen als zijnde onzin weerlegd wordt, Psychosammie.

 

Die 9000 dagelijkse doden zijn overigens de officieel als zodanig geregistreerde, Tonski. De werkelijke aantallen zijn een veelvoud daarvan.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...