Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator
18 uren geleden, Psychosammie zei:

Kijk nou, Noorwegen laat alle maatregelen los. Van de inwoners is 70% volledig gevaccineerd.

Je opmerking is niet juist, ik heb het even opgezocht.

 

Wanneer jij naar Noorwegen wilt reizen mag je Noorwegen vrij bezoeken, na vertoon van je Corona QR Code, of een ander schriftelijk bewijs dat je gevaccineerd bent.

 

Wanneer je niet gevaccineerd bent of geen documentatie kunt tonen, mag je Noorwegen ook in, je bent dus niet verplicht je te laten vaccineren.

Alleen, kom je uit een gekleurd gebied, mag je dan op eigen kosten in quarantaine voor 500 NOK per nacht  in een quarantaine hotel voor een periode van ten minste 72 uur.

 

Je zal je beeld over Noorwegen moeten bijstellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voorlopig uitgebreid onderzoek aan 45000 mensen laat zien dat ook bij milde covid verschijnselen hersenbeschadiging optreedt als bij veroudering.

Gek genoeg zijn de beschadigingen even sterk als bij mensen die in het ziekenhuis opgenomen moesten worden.

Nog onbekend is of het blijvend is,

 

https://theconversation.com/preliminary-research-finds-that-even-mild-cases-of-covid-19-leave-a-mark-on-the-brain-but-its-not-yet-clear-how-long-it-lasts-166145

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een experimenteel type vaccin met vele fragmenten van eiwitten van het covid-virus lijkt te werken tegen diverse varianten van het virus, blijkt uit onderzoek bij apen. Dit is idd. het type vaccin waar ik op zat te wachten.

 

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02561-z?utm_source=twt_nat&utm_medium=social&utm_campaign=nature

aangepast door minplus
komma voor de duidelijkheid vergeten

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 minuten geleden, minplus zei:

experimenteel

ojee.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Psychosammie zei:

Ik moet me van te voren laten testen anders wordt ik geweigerd. Check!

 

Als niet gevaccineerde moet ik kunnen aantonen dat ik geen corona besmettings risico vorm voor mijn omgeving zodat de 1.5 meter regel veilig losgelaten kan worden.

 

7 uren geleden, Psychosammie zei:

Ik moet aan iemand die het geen ene moer aan gaat mijn gezondheid bewijzen. Check!

 Ik bewijs dit door aan de deur mijn bewijs te tonen zodat ik ook naar binnen mag.

De persoon aan de deur weet niet eens wat de reden is voor je geldige corona bewijs en daarnaast boeit het die persoon geen ene moer.

Hij/zij vind het wel oervervelend dat er op gecontroleerd moet worden maar het is de enige manier om op een veilige manier gasten te ontvangen.

 

7 uren geleden, Psychosammie zei:

Ik moet voor onze oudjes aan de gang om een printje te krijgen wat nog niet eenvoudig is, althans niet binnen een week te regelen. Check!

 

Wie liever een coronabewijs op papier heeft, gaat naar de website coronacheck.nl/print. Je kan daar het coronabewijs printen. Lukt dat niet? Een bibliotheek bij jou in de buurt kan je ook helpen met een papieren coronabewijs.

 

7 uren geleden, Psychosammie zei:

Het alternatief "niet gaan" is natuurlijk geen alternatief.

 

Een alternatief is de 1.5 meter blijven handhaven en de risico horeca dicht blijven houden en beperkt aantal bezoekers toe te staan.

Na 1.5 jaar willen we daar wel een keer van af. Maar het kan helaas momenteel alleen met enige veiligheid door een corona bewijs te tonen.

Dit omdat niet iedereen gevaccineerd kan of wil worden maar we kunnen ook niet toestaan dat het virus snel ff de resterende 1.8 miljoen inwoners besmet, als 2% daarvan in het ziekenhuis komt dan stort ieder zorg systeem in elkaar. Geen enkel land ter wereld kan een dergelijke zorgvraag tegelijk aan.

 

Niemand zit te wachten op die coronabewijzen maar op het virus zelf zit al helemaal niemand te wachten.

Het is momenteel dus een noodzakelijk kwaad! 

 

Een ander alternatief is survival of the fittest:

Zorg nodig en ziekenhuis is vol? jammer dan, je mag buiten of thuis creperen.

Je loopt long covid op? Je bent overduidelijk een zwakkeling die gemist kan worden in de maatschappij.

Je gaat dood? Je bent overduidelijk een zwakkeling die gemist kan worden in de maatschappij.

Je overleeft maar je levensverwachting daalt met een paar jaar? Shit happens!

Tot zover het ik verhaal....

 

Een oorlog beschadigd mensen voor het leven en het rukt geliefden en familie uit je omgeving weg, deze onzichtbare biologische oorlog ook! 

 

Gaan we liever achteraf roepen als we de gevolgen had geweten dan had we meer kunnen en moeten doen?

aangepast door theparasol
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, minplus zei:

Een experimenteel type vaccin met vele fragmenten van eiwitten van het covid-virus lijkt te werken tegen diverse varianten van het virus, blijkt uit onderzoek bij apen. Dit is idd. het type vaccin waar ik op zat te wachten.

 

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02561-z?utm_source=twt_nat&utm_medium=social&utm_campaign=nature

Quote

202,72 €

only 3,97 € per issue

denk dat ik het voor die prijs echt niet ga lezen

ben al arm genoeg geworden door die corona crisis

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vraag die niemand zich stelt in belgie en nederland en trouwens in europa : als dit wettelijk wordt aangekaart is het dan geen schending van privacy want door deze controle wordt eigenlijk het medisch geheim geschonden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Noordzee zei:

 

Een maat van mij en zijn vrouw werden gewoon toegelaten tot Noorwegen met hun scan in de Corona-check-app. 

nog even deze beantwoorden, de meeste Noren zijn "witte extremisten" en absoluut niet vriendelijk jegens vreemdelingen, dus welkom is wat anders.

 

Maar als toerist met een bundel geld die uitgegeven kan worden ben je overal acceptabel, maar niet altijd welkom.

 

17 minuten geleden, bellejt zei:

de vraag die niemand zich stelt in belgie en nederland en trouwens in europa :

@bellejt dat is een probleem het welk echter zeer zeker door die corona wetgeving en de medische voorzorgsmaatregelen in verordeningen wordt overkoepeld. Je kunt door een mijnenveld gaan lopen maar men ontraadt een ieder dat te doen door de obligatoire waarschuwingen te plaatsen en poogt dus die personen die niet lezen kunnen voor zich zelf te beschermen. Middels verordeningen.

 

Nu is er genoeg gedebatteerd over vaccinaties.

De regels kun je ook tegen die HoReCa controle gebruiken door ze te boycotten, dus er niet heen gaan. ( toos en henk ) :wink:

 

 

 

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Psychosammie zei:

Ik moet me van te voren laten testen anders wordt ik geweigerd. Check!

Ik moet aan iemand die het geen ene moer aan gaat mijn gezondheid bewijzen. Check!

Ik moet voor onze oudjes aan de gang om een printje te krijgen wat nog niet eenvoudig is, althans niet binnen een week te regelen. Check!

 

Het alternatief "niet gaan" is natuurlijk geen alternatief. Hoezo geen dwang?

 

Vermoeiend dit inderdaad!

Voor jou: De "dwang" is dat van ons allemaal iets wordt gevraagd te doen om de gevolgen van deze pandemie binnen de perken te houden. Ik heb veel dingen gelaten en een afspraak gemaakt voor vaccinatie. Misschien kostte dat moeite maar er was vooral minder sociaal contact. Er zijn nu eenmaal dingen noodzakelijk om een samenleving leefbaar te houden.

 

Niet gaan is een keuze als de moeite groter is dan het verwachte plezier.

 

@theparasol dank voor de moeite.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tonskidutch zei:

denk dat ik het voor die prijs echt niet ga lezen

ben al arm genoeg geworden door die corona crisis

Ik pieker daar ook niet over, maar vond het kleine beetje goed genoeg om de link te plaatsen omdat bekend is dat men daar mee bezig is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-9-2021 om 15:05, OFDM zei:

Dat dit niet toegestuurd kan worden in plaats van familie (als die er is) op te zadelen met een DigiD aanvragen en de rest vind ik schandalig. Ook schandalig zijn de enorme gebieden in Nederland waarvoor je met OV een dagdeel nodig hebt om bij een testlocatie te komen!!!

Ik heb het uitgezocht en het valt mee. 

Op werkdagen kun je overdag bellen naar 0800-1351. Een bsn en de vier cijfers van de postcode zijn voldoende voor het toesturen van een inentingsbewijs. 

Morgen ga ik dat even regelen voor mijn schoonouders. Met een beetje geluk kan mijn schoonvader later deze week dan weer klaverjassen in het Dorpshuis. 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-9-2021 om 18:28, ceesv zei:

Wanneer jij naar Noorwegen wilt reizen mag je Noorwegen vrij bezoeken, na vertoon van je Corona QR Code, of een ander schriftelijk bewijs dat je gevaccineerd bent.

 

Daar heb ik het niet over. Alle maatregelen voor de Noren zijn nu weg.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-9-2021 om 08:57, wanderer zei:

gigantisch groot tov NL

weinig bewoners tov NL

vrij geisoleerde ligging

dus kans op besmetting is kleiner

 

 

Kul natuurlijk. In de grote steden is het net zo druk als in onze steden.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...