Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

1 uur terug, ceesv zei:

Er is in Nederland een legitimatie plicht, je bent al verplicht met een "pasje" rond te lopen.

 

Zeker, voor het bevoegd gezag. Niet voor een of andere dodo bij de deur van een restaurant. Ook voor mijn werk heb ik een pasje, die gaat over mijn betrouwbaarheid en niet over mijn medische status.

 

1 uur terug, ceesv zei:

Wanneer je het artikel leest, zal je vaststellen, dat de geschiedenis zich herhaalt

 

Ja dat klopt, dat wil nog steeds niet zeggen dat maar 1 groep gelijk heeft en de andere helft voor wappie uitgemaakt kan worden (hoewel sommigen het er wel naar maken).

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
18 minuten geleden, Psychosammie zei:

Zeker, voor het bevoegd gezag. Niet voor een of andere dodo bij de deur van een restaurant.

Dat hoef je ook niet te tonen, dan sla je dat restaurant over.

Degenen die wel het restaurant bezoeken lopen dan minder risico.

Het recht beschermd te zijn prevaleert hier boven het vermeende recht een gevaar te vormen voor je medemens.

 

Even terzijde, de IC verpleegkundigen zitten er op dit moment helemaal doorheen, gedeeltelijk opgezadeld met longcovid door het verplegen van covid patiënten zonder voldoende persoonlijke bescherm middelen uit het begin van de pandemie.

Anderzijds door de vele uren en de slechte beloning.

 

vele zieken wachten nog steeds op een operatie omdat alle beschikbare IC capaciteit naar covid patiënten ging.

Ook dat heeft slachtoffers gekost.

Ongewone tijden vragen ongewone maatregelen, en offers.

 

Iedereen heeft in een periode geleefd waar onze vrijheid beknot was.

De manier om daaruit te komen is in dit geval vaccinatie, iets wat bij andere epidemieën ook de oplossing was.

Ondertussen is wel of niet gevaccineerd zijn een keuze, iedereen die dat wil heeft toegang tot een van de vele vaccins.

Die mensen welke gevaccineerd zijn, krijgen nu weer een deel van hun vrijheid terug, degenen die ervoor kiezen niet zich te laten vaccineren moeten nog even geduld hebben.

 

Dat valt alleen te controleren door het tonen van een vaccinatie bewijs, 200 jaar geleden was dat het pokkenbriefje, nu een QR code.

 

Dat is de essentie, zo zijn de regels wanneer je deel wilt nemen aan het maatschappelijk verkeer.

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

 

 

 

Ja dat klopt, dat wil nog steeds niet zeggen dat maar 1 groep gelijk heeft en de andere helft voor wappie uitgemaakt kan worden (hoewel sommigen het er wel naar maken).

 

Als het om vaccinatie gaat heeft maar 1 groep gelijk, nl de groep die duizenden tot miljoenen doden en levenslang gehandicapten wil voorkomen.

De 15% of zo, niet de andere helft, die nog niet gevaccineerd is zijn echt niet allemaal wappies. Dat is een kleine onrust stokende groep die dat om uiterst twijfelachtige redenen doet plus een paar die de weg totaal kwijt zijn en en van antivax een religie gemaakt hebben. Het overgrote merendeel bestaat uit onzekere cq. in de war gebrachte mensen, mensen die geen idee hebben waar het over gaat,  mensen die doodsbang zijn voor naalden, mensen die niet ingeënt mogen of kunnen worden, mensen bij wie een vaccinatie geen effect heeft, enz.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Kijk, als je dat niet begrijpt zijn we uitgepraat. Ongeacht of ik wel of niet gevaccineerd ben weiger ik met dit soort pasjes te lopen.

Moet je ook je telefoon thuis laten.

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, deze meneer verwoord het heel goed.

 

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=lXbvGixvFlQ

 

Ik ben principieel tegen op godsdienst gebaseerde partijen maar gek genoeg kom ik bij stemwijzers steeds vaker op deze partij uit.

  • Bedankt 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Biblebelt houdt idd niet van vaccinaties, maakt niet uit welke en of je aan kapot gaat of verlamd door raakt, het is de wil van een opperwezen dat alles geschapen en geregeld heeft en je moet dus vooral niet iets zelf willen regelen want hij is almachtig en weet alles en dus ook wat goed voor jou is.

 

Deze meneer stelt voor te gokken op de medicijnen die wel wat helpen maar meer nog niet en laat iedereen maar ziek worden en wie het overleeft is beter beschermd dan met de huidige vaccinaties. Wat voor zich spreekt want je hebt afweer tegen meer onderdelen van het virus dan via het huidige vaccin wat je afweer laat aanvallen op grond van de spikes. Nieuwere vaccins zullen ook voor andere eiwitten coderen of de eiwitten zelf bevatten.

Maar dus gewoon tig tig duizenden laten doodgaan en degenen die het met moeite overleven en longcovid eraan overhouden en de rest van hun leven gehandicapt zijn, tsja, het is een keuze en vrijheid voor alles ook al besmet je anderen die geen mogelijkheid hebben en kapot gaan.

Want de Here Here heeft het zo geschapen en Wilders en Baudet zijn het met de Here eens en kunnen zo invloed winnen en rijk worden.

 

Wel grappig dat je steeds vaker bij die club uitkomt hoewel me dat niet eens verbaast. Ik heb wel eens zo'n stemwijzer ingevuld en ze kwamen beide keren bij mij ver onderaan. Maar ik lees liever de partijprogramma's als ik ga stemmen want ik hou er niet zo van om me door een PC-programma te laten manipuleren ook al zou die ene best aardig kunnen zijn. Kost wat meer tijd maar dan heb je de voor jou ècht belangrijke punten.

aangepast door minplus
  • Bedankt 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die meneer heeft het helemaal niet over zijn geloof. Dat is jouw manier om andersdenkenden weg te kunnen zetten, oh dat is een geloofsgekkie die hoef ik niet serieus te nemen. Je gaat niet eens op z'n argumenten in. Vraag me steeds meer af wie nou de wappie is!

 

In Australië gaat het nu hard tegen hard, er zou zelfs al met rubber kogels op demonstranten geschoten zijn. Zover zijn we als mens al gezakt. Hoe groot is nu nog stap naar getto's en kampen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die meneer praat vanuit zijn geloof en daar ga ik op zijn argumenten in.

Zie mijn 2e alinea die je blijkbaar niet gelezen hebt. Want daar staat exact in wat hij wil.

Voor de rest straalt hij alleen wantrouwen uit naar de regering en daar ben ik het met hem eens. Maar niet waar het een pasje tonen betreft als je weigert anderen en jezelf te beveiligen als je in een kroeg/restaurant wilt pissen.

 

We hoeven niet naar Australië te kijken, hou het dichter bij huis. Virologen die met de dood bedreigd worden en onder moeten duiken of beveiliging nodig hebben, teststraten die vernield worden, GGD-ers die bedreigd worden omdat ze mensen vaccineren, IC-personeel dat stijf gevloekt wordt omdat ze ongevaccineerde Ic-patiënten proberen te helpen. En zo kan ik nog tig andere dingen noemen.

Wie is er nou een wappie?

Kom nou.

Zet je hersens aan waar het covid en vaccinaties betreft. Of nog liever, lees je een paar weken of liever maanden in over de biologische zaken waar het hier over gaat want het is geen simpele materie voor wie nog vrijwel/totaal geen kennis van zaken heeft op dit gebied.

  • Like 1
  • Bedankt 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 4 miljoen doden en een paar honderd miljoen besmettingen ondanks de maatregelen zou een bepaalde psychologische truc  de grote groep weifelaars over de streep kunnen trekken om de maatregelen tegen covid zoals vaccinatie en mondmaskers dragen te volgen.

De ideologische ontkenners en antivaccers zul je er niet mee bereiken.

https://www.inverse.com/mind-body/this-psychological-trick-could-get-people-to-follow-covid-protocols

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enge vormen van beïnvloeding. Ook kritische mensen zul je er niet mee bereiken. Daarnaast is van veel maatregelen nog helemaal niet duidelijk of het werkelijk helpt. Avondklok? Heeft niets opgeleverd. Ventileren? Klinkt logisch maar het is nog steeds niet duidelijk of en hoe het virus zich door de lucht verspreidt. 1,5 meter? Lastig vast te stellen als we dat niet hadden gedaan. Zeker als je al niet weet of en hoe het virus zich door de lucht verplaatst. Beklapjes? Hm, op de manier waarop iedereen daar mee omgaat heb ik mijn twijfels. Handgel? In winkels zie ik het niemand meer gebruiken. Lockdown? Niet als iedereen daarna massaal naar de MacDonalds rent. Heeft in ieder geval wel een hoop mensen met psychische problemen opgeleverd.

 

Stel dat door de opgelegde dwangmaatregelen zich nog eens 10% extra laten vaccineren, wat is dan de winst?

 

Nog een vraag die bij mij al een poosje speelt. We weten dat bij streng gelovigen de vaccinatiegraad heel laag is. Toch lees ik nergens dat ze op Urk of in Amsterdam-West bij bosjes omvallen. Hoe kan dat?

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...