Ga naar inhoud


Ontvangst Eutelsat 5 West B


Checkin

Aanbevolen berichten

Vragen zijn eigenlijk nooit dom, want men wil iets leren en dat is slim.

Antwoorden kunnen soms wel erg dom zijn, is mijn ervaring...

 

Ceesv geeft het goed aan.

Wat betreft het vinden van de ontvanger met de geschikte tuners is het lastiger om de juiste te vinden die ook multistreams kan decoderen.

Daarover is de info meestal afwezig.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Quote

Vragen zijn eigenlijk nooit dom, want men wil iets leren en dat is slim.

Antwoorden kunnen soms wel erg dom zijn, is mijn ervaring...

 

Iets bijgeleerd deze week , als het antwoord komt van een "wappie"... 😬

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op een transponder staat normaal een stream met daarin een aantal programma's.

Je ontvanger stemt af op de transponder en je kan alle programma's op die transponder ontvangen.

Alle beeld en geluid data is aaneen geregen in een stream.

 

Bij multi stream transponders zijn er meerdere streams met ieder een set programma's.

Je ontvanger moet dan op die transponder de juiste stream kiezen en daaruit de gewenste set programma's decoderen.

Bij het afstemmen dien je dus naast de transponder gegevens ook de gewenste stream te kiezen.

 

https://en.kingofsat.net/pos-5W.php

Kijk bijvoorbeeld maar bij transponder 11509,waar multi streams mee worden uitgezonden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke Ceesv ,ik had er me nooit in verdiept .dit komt mede omdat ik nu beperkt ben in het aantal satellieten  .4 stuks je weet wel max 4 voor de ingebouwde tv  tuner .  Ik lees her en der ook al dat iptv de hoofdrol speler voor de toekomst gaat worden  ,ik hoop het niet  . Of het nog zin heeft om een dvb s2 x ontvanger  aan te schaften  ????. Mvg Ricardo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Thx voor alle reactie's

 

Inmiddels in het bezit van een CI+ cam  ( incl kaart) voor Fransat,

 

De Ci+ cam wordt jammer genoeg niet herkend door de Topfield 7700HSCi ontvanger. Wel in de Philips Tv.

 

Ik ga er van uit dat de Topfield ontvanger te oud is geworden ....

 

Ik wil dus een nieuwe / andere ontvanger die 2 Ci+ cam slots heeft  en de mogelijkheid heeft die Multi Input Stream (MIS) ondersteunt op 5 west, en die weer een paar jaar mee gaat. 

 

Graag tips en advies hierin.

 

Alvast bedankt

 

aangepast door Checkin

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Checkin zei:

Inmiddels in het bezit van een CI+ cam  ( incl kaart) voor Fransat,

De Ci+ cam wordt jammer genoeg niet herkend door de Topfield 7700HSCi ontvanger. Wel in de Philips Tv.

Ik wil dus een nieuwe / andere ontvanger die 2 Ci+ cam slots heeft  en de mogelijkheid heeft die Multi Input Stream (MIS) ondersteunt op 5 west, en die weer een paar jaar mee gaat. 

 

 

 

Als je in bezit ben van een Fransat cam voor 5W dan heb je de Franse MIS zenders toch niet nodig?

De DM920 heeft twee CI slots die afzonderlijk werken.

Met de ci+ plugin zou deze Fransat cam kunnen werken al ben ik daar niet zeker van.😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die werkt prima (Neotion chipset)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op het type Dreambox DM 920 "google" kom ik verschillende optie's tegen, is dit een soort "hobby" sat-ontvanger ? of is dit het neusje van de zalm die nog jaren mee gaat ...

 

Zo kom ik iets tegen over "open Source"installatie" tegen, te bestellen met verschillende tuners, zelfs triple. en verschillende grote van de harde schijf en eventueel een bluetooth dongle.

 

(De omschrijving van het Topic  zou eigelijk gewijzigt moeten worden in... welke ontvanger gaat het worden )

 

(Dreambox DM 920 :1 x Triple MultiStream (2x DVB-S2X-MS MultiStream / 1x DVB-C/T2) Tuner + 500 Gb harde schijf)

 

 

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
1 uur terug, Skoopy zei:

Ik heb vandaag een scan gedaan op 5 West: heel wat van de Franse kanalen zitten 2 keer FTA op deze satelliet (5 west B, en op dezelfde beam):

iemand een ideen waarom?

Een voorbeeld:

 

image.png.7b1889606ab551aa718129e1f8ccb998.png

Vermoedelijk zullen de uitzendingen op 11509 H op termijn stoppen en zal men enkel via 12733V blijven uitzenden. 
tot alle zendmasten in Frankrijk op de nieuwe frequentie zijn overgeschakeld zal men op beide transponders blijven uitzenden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...