Ga naar inhoud


Sky Duitsland voegt nog een beveiligingsfunctie toe aan codering via satelliet


Ambilight

Aanbevolen berichten

    Sky voegt nog een beveiligingsfunctie toe aan codering via satelliet

    Sky converteert momenteel alle kanalen geleidelijk met nieuwe beveiligingsfuncties.

    Hierdoor kunnen de stations niet meer ontsleuteld worden met V13 en Oscam.

   

   Vandaag is het:
    Bioscooppremière HD
    Bioscooppremière +24 HD
    Bioscoopactie HD
    Bioscoop Speciale HD
    Bioscoop Beste van HD
    Bioscoop Familie HD
    enz enz
    Er zijn momenteel steeds meer zenders en ook in SD die je niet meer allemaal kunt kijken

    zo gaat de gehele Sky Duitsland op slot en alleen nog te kijken via stream of paring
    
    en zo gaat Canaldigitaal dit straks in 2022 ook doen 😢

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, SKY gebruikt NDS Videoguard en M7 straks Nagra en Viaccess. Secatunnel gaat verdwijnen. Vanwege de CI(+) alleen dus geen sharing meer...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach ja het is helemaal jammer dat zulke mooi tv zenders weg geen reclame tussen de film vrij wel altijd leuk films

 

of dat ooit weer komt geen idee maar canaldigitaal is de volgende

je kunt je schotel straks van de muur halen en dan maar naar Ziggo of KPN

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ambilight zei:

ach ja het is helemaal jammer dat zulke mooi tv zenders weg geen reclame tussen de film vrij wel altijd leuk films

 

of dat ooit weer komt geen idee maar canaldigitaal is de volgende

je kunt je schotel straks van de muur halen en dan maar naar Ziggo of KPN

 

 

Dacht het niet, er is nog zoveel moois te beleven met satelliet. En of het gedaan is? Nee dat is het pas als je zelf het bijltje er bij neerlegt.  😉

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, astro iris zei:

Dacht het niet, er is nog zoveel moois te beleven met satelliet. En of het gedaan is? Nee dat is het pas als je zelf het bijltje er bij neerlegt. 

En toch, kijken hier al sinds we hier wonen via de satelliet, kan en kon ook niet anders, wonen midden in het bos en de bomen zorgden er wel voor dat onze "harken" boven op het dak slechts enkele zenders toelieten.

 

Wij zijn dus noodgedwongen in die tijd aangewezen op de schotel met allerlei randapparatuur  en inderdaad de eerste jaren wordt dat automatisch een hobby.

Tussentijds kregen we ook nog televisie via de kabel, maar de ontvangst via de satelliet bleef de voorkeur houden.

Pas jaren later kwam het internet op gang, waar wij via het koperdraadje van de telefoon ook gebruik van gingen maken.

 

Inmiddels is het koperdraadje van de KPN vervangen door een glasvezelkabel, wordt hier gebruikt voor allerlei zaken en hebben dan ook het duurste abonnement want dat bleek slechts een paar cent meer te kosten als de 500 mbit (?).

 

Moet bekennen dat we via het glasvezelkabeltje veel mogelijkheden hebben, en die kan maar zo het einde betekenen voor onze schotel niet zozeer omdat ik hier op het forum lees dat er allerlei veranderingen worden opgelegd door CD maar omdat de satelliet niet meer mijn hobby is maar een gewoonte is geworden dat als ik mijn satelliet ontvanger aanzet ik meteen glashelder en goed beeld heb op alle zenders die wij hier in huis belangrijk vinden.

 

De laatste tijd hebben we regelmatige uitval van de zenders door slecht weer, het lijkt er verdacht veel op dat ook hier de oorzaak in de klimaatverandering is, zelfs CD heeft dat al op haar eigen site staan.

 

Dus satellietontvangst en klimaatverandering?, natuurlijk blijft satellietontvangst mooi voor veel hobbyisten, maar van mij hoeft het eigenlijk allemaal niet meer.

Wil via de schotel naar de "gewone" zenders kijken zonder gehakkel of complete uitval maar moet nu regelmatig via de glasvezel verder kijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Adeo zei:

De laatste tijd hebben we regelmatige uitval van de zenders door slecht weer, het lijkt er verdacht veel op dat ook hier de oorzaak in de klimaatverandering is, zelfs CD heeft dat al op haar eigen site staan.

Tot hier was het een interessant verhaal.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-7-2021 om 18:35, Adeo zei:

Inmiddels is het koperdraadje van de KPN vervangen door een glasvezelkabel, wordt hier gebruikt voor allerlei zaken en hebben dan ook het duurste abonnement want dat bleek slechts een paar cent meer te kosten als de 500 mbit (?).

En dit is ook nog niet overal geregeld, ik zit 50 meter van de kpn centrale af, maar zit nog steeds aan de koper, wel 100 Mbit/s internet.

Kan wel ziggo pakken, maar heb vroeger trauma's aan overgehouden met die club mbt het internet, dus dat komt er hier nooit meer in.

Zolang cd werkt met mijn prul, kijk ik daar mee, kan dit niet meer, ga ik een andere weg naar Rome pakken.

Er lopen inmiddels veel wegen naar Rome, en komen zal ik er....

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 27-7-2021 om 08:29, Ambilight zei:

    Sky voegt nog een beveiligingsfunctie toe aan codering via satelliet

    Sky converteert momenteel alle kanalen geleidelijk met nieuwe beveiligingsfuncties.

    Hierdoor kunnen de stations niet meer ontsleuteld worden met V13 en Oscam.

   

   Vandaag is het:
    Bioscooppremière HD
    Bioscooppremière +24 HD
    Bioscoopactie HD
    Bioscoop Speciale HD
    Bioscoop Beste van HD
    Bioscoop Familie HD
    enz enz
    Er zijn momenteel steeds meer zenders en ook in SD die je niet meer allemaal kunt kijken

    zo gaat de gehele Sky Duitsland op slot en alleen nog te kijken via stream of paring
    
    en zo gaat Canaldigitaal dit straks in 2022 ook doen 😢

 

 

Inmiddels zon beetje alles op zwart helaas😒

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...