Ga naar inhoud


Op de toekomst voorbereid


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Op 30-8-2021 om 13:15, Drs. IJzerbout zei:

 

Iemand die dit wil is volgens mij volkomen wereldvreemd en heeft geen flauw idee van de snel veranderende technologien. 

 

Zolang er mensen zijn die €1200 + voor een iPhone uitgeven en iedere 2 jaar een nieuwe kopen is een pak 'm beet 300 € voor een satelliet ontvanger ook geen investering die na korte tijd achterhaald is. 

....euuuhh... sorry..

Ik heb in 2012 een Technisat Digicorder S2 gekocht. Ding heeft naadloos gewerkt tot enkele dagen geleden (zie aub mijn topic).

En als ik lees wat er 'voor de toekomst' nodig is : twee CI sloten bijvoorbeeld.. ..die had het ding al !

Mogelijk is er niks mis mee, maar met de astoncrypt module, of de CD kaart (16 jaar oud..).

 

Ik kijk niet veel TV. Neem series op sla de reclame over. Discussies over die reclames gaan dus aan mij ook voorbij..  🙃

 

Dus die investering toen ( € 278), was voldoende om tien jaar te overbruggen : 5 jaar is dus niet écht veeleisend.. 😇

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tureluur zei:

Dus die investering toen ( € 278), was voldoende om tien jaar te overbruggen : 5 jaar is dus niet écht veeleisend.. 😇

Zoiets weet je pas achteraf.
Mijn Dreambox 8000 heeft ook jarenlang dienst gedaan, maar niemand kan garanderen dat een toestel van nu binnen 10 jaar nog alles kan wat je wilt.

CI sloten is trouwens wat ruim gesteld, mijn 8000 had er 4, maar CI+ emuleren gaat er niet op, dus dan liever 2 met CI+ emulatie dan 4 zonder.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoorde dat CI+ inhoud dat je geen reclame kan doorspoelen.  Dan houdt CD voor mij op.

Dan neem ik een abbo op alleen de CD-app, die werkt redelijk.

 

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan via een CI+ véél beperkingen opleggen, wat niet wil zeggen dat men die mogelijkheden ook zal gebruiken.

maar ja, verbod om reklame door te spoelen zit er al lang aan te komen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de huidige reclame ‘injectie’ betaal je feitelijk voor het zien van gedwongen reclame en allang niet meer voor je feitelijke pakket. Het is nu reclame met een vleugje herhaling.. Ik neem bijna niet meer op. Een voor mij leuke film/documentaire download ik wel uit een nieuwsgroep. Hoef ik geen uur reclame te snijden!! En anders vanaf Netflix/Videoland via HDMI IN… Ze dwingen je er gewoon toe..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Mimisiku zei:

../.. Hoef ik geen uur reclame te snijden!! En anders vanaf Netflix/Videoland via HDMI IN… Ze dwingen je er gewoon toe..

Reclame blok is 8 minuten. Ik spoel gewoon steeds door, gooi daarna opname weg. Snijden idd teveel moeite.

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 5 weken later...

Heren wat is het laatste nieuws op dit gebied?

Mijn mutantje doet zo te zien geen HDR of niet alle HDR varianten.

Verder zie ik kwaliteitsverschil in beeld tussen schotel rechtstreeks op de TV versus beeld via de mutant.

Dat vind ik best wel gek ik verwacht digitaal signaal ongestoord naar de TV dus hoe ontstaat er dan toch verschil?

 

Ik zoek iets (Enigma ) met CI slots en minimaal 2 Sat tuners HDR vearianten compatible en liefst een analoge audio uitgang.

Mijn -niet zo goede- google kwaliteiten geven met de indruk dat er niet veel nieuwe ontwikkelingen zijn.

 

Tips worden zeer gewaardeerd.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-8-2021 om 10:26, Sprietje zei:

Ik ben er uit.

Om een ontvanger te kopen die op de toekomst is voorbereid, moet je toch flink wat geld op tafel leggen. Dan maar minder op de toekomst voorbereid en als het nodig is over een aantal jaren maar weer een nieuwe kopen. Ik hoef niet op te nemen en hij wordt op een HD-tv aangesloten.
Ik heb nu de Amiko HD8265+ Combo gekocht. Kost maar €79,- De test in Totaal TV gaf me de doorslag.

 

Amiko HD8265+.jpg

 

Achteraf had ik beter deze ontvanger kunnen kopen. Want deze ontvanger lijkt wel geschikt voor het CI+-module van Digitenne. 

Zo zie je maar dat een goedkope ontvanger ook prima kan werken. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...