Ga naar inhoud


Op de toekomst voorbereid


Sprietje

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Sprietje zei:

....de Clarke Tech 5000HD. Dat was in 2008, is nog dagelijks in gebruik...

 

Dan valt het dus wel mee met al die snelle ontwikkelingen.

 

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Gaan lineaire providers daar in mee zoals Mimisiku zich afvraagt en stellig is mbt ziggo en cds?

 

Een typische kip/ei kwestie. Wie komt er het eerst? De ontvanger of de zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Tonskidutch zei:

zzzzzzzzzzz, als we over die oude PMCIA interface spreken dan hebben we het over een internationale uitwisselbare standaard waarmede ! let op ! men Conditional Access mogelijk maakt in alle ontvanger gerelateerde producten die wij volgens de EU zouden moeten mogen aanschaffen in plaats van een verplichte ontvanger.

Dat vergeet men wel eens maar met PMCIA ofwel CI-Cam + of normaal ben ik wel vrij in de ontvanger keuze (en/of TV) waar de consumentenbonden in heel Europa al jaren om bedelen.

Alsof dat niet net zo goed via USB zou kunnen.
Ik erger mij aan je eindeloos proberen gelijk te halen, je gunt een ander precies geen eigen mening.

 

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-8-2021 om 08:48, Sprietje zei:

Ik was van plan een nieuwe satellietontvanger te kopen en zit na te denken om er een te nemen die ook over 5 jaar of langer nog bruikbaar is voor de nieuwe technieken.

 

OK, direct de stok in het hoenderhok.

 

Ik voorspel dat er over 5 jaar geen consumenten satelliet uitzendingen meer zijn. Te dure technologie om een handjevol zenders te verspreiden.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, zzzzzz zei:

je gunt een ander precies geen eigen mening.

ik gun je elke mening en elk bericht, wat je maar wilt.

Dat ik er op wijs dat een CI-Cam niet als eerste verdwijnen zal, ligt gewoon aan de hardware die momenteel nog gebouwd wordt en de TV providers voor sat en kabel leveren die ook nog steeds en zelfs vervangende versies.

Ook na het lezen van de gegeven link over de CI 2.0 per USB ben ik het met je eens dat dit ook een oplossing kan zijn. Maar ik zie het nergens geïmplementeerd in onze contreien.

Het gedeelte over de vrije keuze van hardware was mij echter belangrijker om onder de aandacht te brengen.

;)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Psychosammie zei:

 

OK, direct de stok in het hoenderhok.

 

Ik voorspel dat er over 5 jaar geen consumenten satelliet uitzendingen meer zijn. Te dure technologie om een handjevol zenders te verspreiden.

 

 

🙂

Ik voorspel dat er dan nog duizenden zijn, maar mogelijk geen Nederlandse naast BVN.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

ik gun je elke mening en elk bericht, wat je maar wilt.

Dat ik er op wijs dat een CI-Cam niet als eerste verdwijnen zal, ligt gewoon aan de hardware die momenteel nog gebouwd wordt en de TV providers voor sat en kabel leveren die ook nog steeds en zelfs vervangende versies.

Ook na het lezen van de gegeven link over de CI 2.0 per USB ben ik het met je eens dat dit ook een oplossing kan zijn. Maar ik zie het nergens geïmplementeerd in onze contreien.

Het gedeelte over de vrije keuze van hardware was mij echter belangrijker om onder de aandacht te brengen.

;)

Natuurlijk gaat dit niet als eerste verdwijnen.

Dus als de horizon 5 jaar is, zul je waarschijnlijk wel safe zitten.

Maar ik denk toch dat die PCMCIA interface gaat verdwijnen.

De smartcard wordt steeds meer vervangen door een chip, dus is het niet zo moeilijk om die op termijn ook te vervangen door een chip op een USB chip.

Het lijkt mij ook minder kwetsbaar, die module ga je niet teveel moeten verplaatsen.

Een USB stick is rapper in- en uitgeplugd.

 

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, minplus zei:

Ik voorspel dat er dan nog duizenden zijn, maar mogelijk geen Nederlandse naast BVN.

 

Nee, ik vergelijk het een beetje met radio. FM een handjevol zenders. Krampachtige poging om DAB populair te maken, 100 zenders?

Op mijn Yamaha kan ik nu kiezen uit 30.000+ radio zenders van over de hele wereld.

 

Over 5 jaar hebben we 6G, waarbij we niet alleen magnetisch worden maar ook licht gaan geven in het donker, en dan kan hetzelfde met TV zenders.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Psychosammie zei:

Over 5 jaar hebben we 6G, waarbij we niet alleen magnetisch worden maar ook licht gaan geven in het donker, en dan kan hetzelfde met TV zenders.

Veel van de beperkingen die er nu zijn hebben niets te maken met technische beperkingen, maar met auteursrechten en dergelijke.

Hoeveel zenders zitten er niet op Astra1 of Astra2?

Maar hoeveel kun je er bekijken?

Het is niet omdat het via streaming aangeboden wordt, dat het plots gratis wordt, integendeel.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Psychosammie zei:

Op mijn Yamaha kan ik nu kiezen uit 30.000+ radio zenders van over de hele wereld.

 

Waarvan de helft niet meer werkt... omdat de stream url of het systeem is veranderd.  Internet radio is geen serieus en betrouwbaar systeem, ook is het niet gemaakt voor grote hoeveelheden luisteraars. 

 

En satelliet TV gaat voorlopig niet verdwijnen, weet je hoeveel zenders er bij zijn gekomen de laatste jaren wereldwijd ? 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-8-2021 om 09:37, Sprietje zei:

De meeste UHD-tv's beginnen met 55" en ik heb geen ruimte voor groter dan 40"

Groter dan 43 inch is voor mij niet nodig , ook geen plaats !!

Maar mijn LG 43UJ634V tv kan DVB-S2X UHD K4 ontvangen !!

DVB-S2X stond niet in de specs , dus een mooie verrassing 🙂

Maar DVB-S2X wist ik al meteen na het opsporen van 33°Oost ,

TMC Suisse , TFX Suisse , TF-1 Suisse !!

+ nog een paar andere mooiigheden , niet echt belangrijk , maar mooi meegenomen !!

SR 250 toont die wel , maar houdt die niet vast , maar boven de 500 is ok !!

-R- Radio Deutschlandfunk     23,5°O 12640 V Fec 1/2 SR 940
-R- Deutschlandradio Kultur    23,5°O 12640 V Fec 1/2 SR 940

Ook verrassend leest die ook 16APSK & 32APSK in , zie bijgevoegde foto's !!

Tot hiertoe enkel DATA-kanalen gevonden , https://www.flysat.com/e33e.php

Ook Polsat News (HEVC/HD)

 

WP_20210829_20_51_20_Pro.jpg

WP_20210829_20_56_20_Pro.jpg

WP_20210829_21_00_31_Pro.jpg

WP_20210829_21_08_08_Pro.jpg

 

WP_20210829_21_58_52_Pro.jpg

WP_20210829_23_30_26_Pro.jpg

 

WP_20210829_21_14_40_Pro.jpg

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, zzzzzz zei:

Veel van de beperkingen die er nu zijn hebben niets te maken met technische beperkingen, maar met auteursrechten en dergelijke.

 

Dat klopt. En toch zijn we van luistergeld, kopen van LP, cassettebandje, CD naar duizenden vrij te ontvangen radio zenders gegaan.

Het uitbrengen van nieuwe bioscoop films in landen en regio's is al niet meer vol te houden. De nieuwe James Bond wil ik nu zien niet over 3 maanden dus streamen of anders op minder legale manier. Ook lineair TV kijken loopt op zijn eind. De TV boeren Ziggo en KPN hebben dat begrepen. Daar gaan Sat boeren last van krijgen. Uiteindelijk blijft satelliet alleen over in landen die digitaal nog niet zo ver ontwikkeld zijn als wij. Dus ja, auteursrechten wringt maar dat moet en zal veranderen.

 

To zover mijn glazen bol 😁

 

Toen ik in 2002 lid werd van deze site had ik een Humax 5400 met een zelf geprogrammeerd kaartje erin. Ik kon zo'n 2000 kanalen zien. Zat ik de hele zaterdag avond te zappen. Conclusie was: 2000 kanalen en geen moer op TV.

 

12 uren geleden, Codx zei:

Waarvan de helft niet meer werkt... omdat de stream url of het systeem is veranderd.  Internet radio is geen serieus en betrouwbaar systeem, ook is het niet gemaakt voor grote hoeveelheden luisteraars.

 

Geen idee waar je dat op baseert. Merken als Yamaha maken gebruik van streaming diensten als vTuner en airable.radio. Van veranderende URL's heb je dan geen last, synchronisatie gaat automatisch. Je kan wel voorkeuze zenders instellen maar dat heeft weinig nut bij 30.000 zenders. Dus kies je via de App een genre en luisteren maar. En hoezo is dat niet betrouwbaar? Ik kan niet wachten tot dat ook in mijn auto kan (betaalbaar).

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Psychosammie zei:

Ik kon zo'n 2000 kanalen zien. Zat ik de hele zaterdag avond te zappen. Conclusie was: 2000 kanalen en geen moer op TV.

behalve als je de juiste filmkanalen had, ik keek elke avond minstens één maar meestal twee films zonder reclame.

dat waren nog eens tijden!

weinig op Nederlandse TV moet men misschien zeggen

En ja dat mbt 2 films kijken gaat nu met streamingdiensten ook maar daar zit maar weinig nieuws tussen.

 

Vtuner gebruik ik ook op de Denon receiver, al jaren.

Leuker is een lossless streamer die ook nog eens extra informatie aanlevert over zangers, bands en lyrics met covers en foto's.

 

Maar wat de toekomst zal zijn weet ik niet, je kan alleen trends ontdekken waar je iets meer over moet lezen om er ook iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Misschien heb je 2 jaar lol van je nieuwe aankoop.

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Dat klopt. En toch zijn we van luistergeld, kopen van LP, cassettebandje, CD naar duizenden vrij te ontvangen radio zenders gegaan.

Het uitbrengen van nieuwe bioscoop films in landen en regio's is al niet meer vol te houden. De nieuwe James Bond wil ik nu zien niet over 3 maanden dus streamen of anders op minder legale manier. Ook lineair TV kijken loopt op zijn eind. De TV boeren Ziggo en KPN hebben dat begrepen. Daar gaan Sat boeren last van krijgen. Uiteindelijk blijft satelliet alleen over in landen die digitaal nog niet zo ver ontwikkeld zijn als wij. Dus ja, auteursrechten wringt maar dat moet en zal veranderen.

 

To zover mijn glazen bol 😁

 

De vergelijking tussen radiozenders en LP's houdt niet echt steek.
Je had vroeger ook massa's gratis te ontvangen FM zenders en AM zenders (bijv. BBC World Service), luistergeld was er alleen voor de openbare omroep van het land zelf.

Die zijn nu digitaal, en dat geeft je wel een ruimere keuze, maar dat is niet echt het equivalent van een CD.

CD is muziek afspelen, ononderbroken en volledig, zonder reclame jingles.

Dat zou ik dan eerder vergelijken met zaken als Spotify.

De opvolger van FM/AM is dan eerder DAB+, of internetradio, of satelliet/kabel radiozenders.

 

Bij radio heb je al veel langer gratis radiozenders.

Gratis TV zenders zijn er redelijk veel, maar ik zie niet waar die op vandaag beperkt worden door de technologie.

Een Sky is betalend, en als morgen alles via 6G zou zijn, zie ik het nog altijd niet gratis worden.

 

Er beweegt misschien wel wat qua auteursrechten, maar dat maakt het niet gratis.

Als ik morgen legaal zenders uit Brazilië wil ontvangen, die nu in een pakket zitten, zal ik die gegarandeerd niet gratis krijgen, ook als de technologie goedkoper wordt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-8-2021 om 08:48, Sprietje zei:

Ik was van plan een nieuwe satellietontvanger te kopen en zit na te denken om er een te nemen die ook over 5 jaar of langer nog bruikbaar is voor de nieuwe technieken.

 

Iemand die dit wil is volgens mij volkomen wereldvreemd en heeft geen flauw idee van de snel veranderende technologien. 

 

Zolang er mensen zijn die €1200 + voor een iPhone uitgeven en iedere 2 jaar een nieuwe kopen is een pak 'm beet 300 € voor een satelliet ontvanger ook geen investering die na korte tijd achterhaald is. 

  • Like 1
  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-8-2021 om 09:37, Sprietje zei:

UHD-tv met ingebouwde satellietontvanger

Nou , nog effe dit , mijn LG kan bepaalde multistream zenders ook ontvangen !!

Destijds op 5°oost een aantal multistream zenders uit Oekraïene:

https://www.sat4all.com/forums/topic/361496-nieuwe-4k-ontvanger-een-verbetering/?do=findComment&comment=2478222

Die zitten nu op 9°oost en zijn hier helaas niet meer te ontvangen ,

daar deze op dezelfde frequentie zitten als de Italianen !!

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...