Ga naar inhoud


Op de toekomst voorbereid


Sprietje

Aanbevolen berichten

42 minuten geleden, Sprietje zei:

Welk CI-slot?

CI 1.0 , CI+ 1.3 of CI+ 1.4

de laatste is versie 1.4

de fabrikanten met dergelijke CI+ Cam slots zetten het er niet bij in de specificaties

dus dan moet je navragen

en je mag ook verwachten dat deze versie dus weer licentie plicht kent dus moet ervoor betaald worden, niet elke fabrikant doet dat zomaar.

 

CI+ 2.0 als USB wordt nog nergens in de consumer apparaten gebruikt en volgens mij is er ook geen enkele provider die het op dit moment gebruikt.

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

CI+ 2.0 als USB wordt nog nergens in de consumer apparaten gebruikt en volgens mij is er ook geen enkele provider die het op dit moment gebruikt.

Het toont in elk geval aan hoe moeilijk het is om "op de toekomst" voorbereid te zijn.

 

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tonskidutch zei:

dat klopt!

maar veel belangrijker wordt een medium afspelen op die DVB- receiver of TV

en daar gaat het om HDCP versies en mediaplayers

Waarom is dat belangrijker?

Je moet toch decrypteren, en als dat met een softcam niet kan, heb je toch een module nodig.

Op mijn DB8000 kan ik kabelzenders ontvangen, maar vermits die geen CI+ ondersteunt kan ik er niets mee.

Ontvangen en zwart beeld krijgen is niet echt nuttig.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je CI+ 2.0 compatibel en dus backward compatibel bent met je apparaat, gaan er ook mogelijk nog heel andere dingen meespelen.

Als je geen CI+ module hebt of de decodeer optie voor die aanbieder is alles natuurlijk zinloos.

 

in menig TV worden ook niet de allerlaatste codec's en surround modi ondersteund, zwart of toch beeld maar geen geluid.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Als je CI+ 2.0 compatibel en dus backward compatibel bent met je apparaat, gaan er ook mogelijk nog heel andere dingen meespelen.

Als je geen CI+ module hebt of de decodeer optie voor die aanbieder is alles natuurlijk zinloos.

 

in menig TV worden ook niet de allerlaatste codec's en surround modi ondersteund, zwart of toch beeld maar geen geluid.

Wat ben je daarmee, dat je geluid hebt maar zwart beeld?

Uiteindelijk, het enige dat mij als eindgebruiker interesseert, heb ik beeld en geluid (en ondertitels) zoals het hoort?

Elke component die dan nodig is in dat rijtje is even belangrijk.

Ik ben er niets mee als de modulatie ondersteund wordt, maar niet de videocodec.

Ik ben er niets mee als de videocodec ondersteund wordt, maar niet de audiodec.

Of de codecs ondersteund worden, maar de decryptie niet werkt.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Welk CI-slot?

CI 1.0 , CI+ 1.3 of CI+ 1.4

CI+ is een software laag. De CI(+) 1.3 en 1.4 (van 2.0 is mij niets bekend) communiceren gewoon met de standaard CI poort(en). De extra software laag zorgt voor de pairing (hostid) en het gebruik van certifikaten voor de versleutelde uitwisseling. De CI+ beperkingen worden door die software laag genegeerd (opname beperking, tijdslimiet, reclame overslaan e.d)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

CI+ is een software laag. De CI(+) 1.3 en 1.4 (van 2.0 is mij niets bekend) communiceren gewoon met de standaard CI poort(en). De extra software laag zorgt voor de pairing (hostid) en het gebruik van certifikaten voor de versleutelde uitwisseling. De CI+ beperkingen worden door die software laag genegeerd (opname beperking, tijdslimiet, reclame overslaan e.d)

 

CI+ v2.0

In 2018, ETSI published the second generation DVB-CI standard (often referred to as CI+ v2.0): TS 103 605 V1.1.1.[5] The main evolution of this version is to add USB as physical layer to replace the aging PC Card interface.

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Codx zei:

 

CI+ v2.0

In 2018, ETSI published the second generation DVB-CI standard (often referred to as CI+ v2.0): TS 103 605 V1.1.1.[5] The main evolution of this version is to add USB as physical layer to replace the aging PC Card interface.

 

Ja, ik had ook al een link gegeven met foto's hiervan.
Het kan natuurlijk zijn dat het niet doorbreekt, maar ergens lijkt mij dat wel een logische evolutie.

USB is niet nieuw, maar PCMCIA is toch nog een pak ouder.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, patje7of9 zei:

 

Bij mij weten zijn er maar drie zenders die uitzenden in DVB-S2X en dat op 33E.

@Sprietje De MIS zenders op 5W zenden uit in DVB-S2 en niet in S2X.

 

Schermafbeelding 2021-08-28 om 11.01.26.png

Klopt helemaal, er zijn ook ontvangers die geen DVB-S2X kunnen ontvangen maar wel multistream omdat dat twee verschillende dingen zijn.

Nog één gevonden, enkele feeds en datasignalen gebruiken DVB-S2X, maar dan nog blijft het gebruik van DVB-S2X zeldzaam:
 afbeelding.png.4867560a53911160f9e66e8350e0baa4.png

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, wie gaat hier 65W ontvangen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als Intel en AMD processoren. Windows kan maar een klein deel van het geheugenspectrum adresseren, maar iedereen wil ze gebruiken… Ach, een mens moet af en toe wat nieuws…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, edbe zei:

naar mijn mening is S2X en UHD grote fiasco, hoe lang bestaat UHD al en hoeveel echte zenders bestaan er.....

Draait Interface Manager nog op jou windows computer 😉

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...