Ga naar inhoud


Op de toekomst voorbereid


Sprietje

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Mimisiku zei:

Net als Intel en AMD processoren. Windows kan maar een klein deel van het geheugenspectrum adresseren, maar iedereen wil ze gebruiken… Ach, een mens moet af en toe wat nieuws…

 

Wat is dat voor rare vergelijking?  Windows kan de capaciteit van een CPU 100% benutten en het geheugenspectrum is meestal het RAM (DDR4 geheugen)  dus geen idee wat je hiermee bedoeld.  

 

En DVB-S2X gebruik gaat vanzelf komen. Alleen grote partijen kunnen niet 123 overstappen want alle ontvangers moeten wel geschikt zijn en de schotels bij klanten moeten goed zijn uitgericht. Je ziet trouwens steeds vaker dat pakketten durven overstappen op FEC waardes waarbij minder foutcorrectie gebruikt wordt en er meer bruikbare bitjes over blijven. Oftewel een hogere ontvangst drempel vereisen.

 

Ik wacht met smart op ontvangers die volgend jaar H.266 gaan krijgen, als dat eenmaal komt denk ik wel dat eea een grote vlucht gaat nemen.  Nu overstapper op H.265 levert niet genoeg besparing maar met H.266 is dat er wel en het is dan een stuk aantrekkelijker om in 4K/UHD uit te zenden.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarbij de huidige 4K ontvangers meteen buiten spel staan! Die kunnen de H.266 niet aan (dus wat je dan nog aan je 4K ontvanger?). Gebruiken voor Ziggo en Canal Digitaal? Die lopen 5 jaar achter…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Mja, wie gaat hier 65W ontvangen?

Was dat de vraag?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Alex1970 zei:

Klopt helemaal, er zijn ook ontvangers die geen DVB-S2X kunnen ontvangen maar wel multistream omdat dat twee verschillende dingen zijn.

Nog één gevonden, enkele feeds en datasignalen gebruiken DVB-S2X, maar dan nog blijft het gebruik van DVB-S2X zeldzaam:
 afbeelding.png.4867560a53911160f9e66e8350e0baa4.png

 

Dat is wel een beam voor Brazilië die je hier NIET in Europa kan ontvangen.

Een post dat totaal geen meewaarde heeft.🤐

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 uren geleden, patje7of9 zei:

Bij mij weten zijn er maar drie zenders die uitzenden in DVB-S2X en dat op 33E.

Dan had je moeten schrijven:

Bij mij weten zijn er maar drie zenders die uitzenden in DVB-S2X die ik kan ontvangen en dat op 33E.

 

Quote:Een post dat totaal geen meewaarde heeft.🤐

 

Is jouw mening, voor anderen is die wel informatief.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Codx zei:

En DVB-S2X gebruik gaat vanzelf komen. Alleen grote partijen kunnen niet 123 overstappen want alle ontvangers moeten wel geschikt zijn en de schotels bij klanten moeten goed zijn uitgericht. 

 

Ik wacht met smart op ontvangers die volgend jaar H.266 gaan krijgen, als dat eenmaal komt denk ik wel dat eea een grote vlucht gaat nemen.  Nu overstapper op H.265 levert niet genoeg besparing maar met H.266 is dat er wel en het is dan een stuk aantrekkelijker om in 4K/UHD uit te zenden.

De S2X norm is al bijna tien jaar op de markt en nog steeds maken er maar drie zenders in Europa er gebruik van.

Zelf de 4K zenders maken er geen gebruik van.

En als je schotel op een correcte manier uitgericht staat voor DVB-S2 waarom moet je ze nog beter uitgerichte voor DVB-S2X?

 

Dus u weet al dat er volgend jaar ontvangers op de markt komen die H.266 ondersteunen?

Kan je daar een bron van geven?

Er maakt nog geen enkele zender gebruik van de H.266 codec.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, ceesv zei:

Dan had je moeten schrijven:

Bij mij weten zijn er maar drie zenders die uitzenden in DVB-S2X die ik kan ontvangen en dat op 33E.

 

 

Alsof er hier massaal gebruikers van buiten de Benelux op nog niet te spreken van buiten Europa hier op dit forum komen.

Je kan ze waarschijnlijk met moeite op twee handen tellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat erom dat jij meent anderen erop te moeten wijzen dat hun bijdrage geen meerwaarde heeft.

Zou dat geen overbodige, en voor anderen een onjuiste mededeling zijn?

 

Tenslotte, DVB-S2X is ontwikkeld voor onder meer feeds en in principe niet voor Direct Video Broadcasting naar consumenten.

Maar op dit forum zitten leden, die ook die feeds willen kunnen ontvangen.

 

Wanneer een lid informeert naar de specificaties en mogelijkheden van een nieuwe ontvanger voor de komende 5 jaar is het zinvol dat alle huidige en toekomstige technische ontwikkelingen ter sprake komen.

Ook modulatie systemen en codecs welke op dit moment alleen nog gebruikt worden op satellieten die hier niet te ontvangen zijn.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ceesv zei:

Tenslotte, DVB-S2X is ontwikkeld voor onder meer feeds en in principe niet voor Direct Video Broadcasting naar consumenten.

Maar op dit forum zitten leden, die ook die feeds willen kunnen ontvangen.

 

Wanneer een lid informeert naar de specificaties en mogelijkheden van een nieuwe ontvanger voor de komende 5 jaar is het zinvol dat alle huidige en toekomstige technische ontwikkelingen ter sprake komen.

Ook modulatie systemen en codecs welke op dit moment alleen nog gebruikt worden op satellieten die hier niet te ontvangen zijn.

 

 

In het feed forumgedeelte heb ik de voorbije maanden geen enkele post gezien van een feed die in DVB-S2uitzond.

Een lid moet hier toch ook niet komen beweren zonder enige bron, dat er al volgend jaar ontvangers op de markt zullen komen die H.266 codec ondersteunen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zzzzzzzzzzz, als we over die oude PMCIA interface spreken dan hebben we het over een internationale uitwisselbare standaard waarmede ! let op ! men Conditional Access mogelijk maakt in alle ontvanger gerelateerde producten die wij volgens de EU zouden moeten mogen aanschaffen in plaats van een verplichte ontvanger.

Dat vergeet men wel eens maar met PMCIA ofwel CI-Cam + of normaal ben ik wel vrij in de ontvanger keuze (en/of TV) waar de consumentenbonden in heel Europa al jaren om bedelen.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste aankoop van alle satellietontvangers die ik ooit gedaan heb is de Clarke Tech 5000HD. Dat was in 2008, is nog dagelijks in gebruik en heeft nog nooit één mankement gehad. Dat was nog ouderwetse degelijkheid. Was toen niet goedkoop en is ook beduidend groter dan die sigarendoosjes van tegenwoordig. Ik heb er toen €285,- voor betaald. Heeft een interne kaartlezer en een CI-slot.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die merken zijn oude bekenden die echter niet meer verkopen wegens de concurrentie.

Maar zoals je reeds schreef een mooie platte TV met een dubbele dvb- combotuner en CI slots is ook niet verkeerd.

Alleen gaan die TV's indien noodzakelijk nog steeds niet verder dan Diseqc ABCD!!!

 

 

nog een p.s als off topic,

vroeger kochten we heel veel apparaten en techniek met eigen hifi-stereo etc

tegenwoordig is de trend echter allemaal naar een toestel en dan een goeie soundbar eronder (vooral bij de oudere generatie)

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Force DMaster 1122s was mijn eerste aankoop (uit Denemarken) in 2001 bij een satshop in het Zwarte woud.

https://forum.digitalfernsehen.de/threads/mehr-force-informationen.23480/

Een dijk van een ontvanger die echter na de overname van een andere fabrikant aan de kant kwam te staan. Kwam geen support meer voor.

490 Hfl.

Maar ook toen al was men heel druk met die Sagems en Nokia's bezig en de neutrino software, zoals nu de enigma2 kassies.

aangepast door Tonskidutch
blauw

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Codx zei:

Ik wacht met smart op ontvangers die volgend jaar H.266 gaan krijgen, als dat eenmaal komt denk ik wel dat eea een grote vlucht gaat nemen.  Nu overstapper op H.265 levert niet genoeg besparing maar met H.266 is dat er wel en het is dan een stuk aantrekkelijker om in 4K/UHD uit te zenden.

 

tja wat is H.266 / VVC nu weer?

ik kon nog niets zinvols in het Nederlands lezen dus deze Engelstalige link => https://www.videoproc.com/resource/h266-vvc.htm

Je blijft dus wel bezig, maar is dit niet veel meer voor de mobiele telefoon sector?

Gaan lineaire providers daar in mee zoals Mimisiku zich afvraagt en stellig is mbt ziggo en cds?

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...