Ga naar inhoud


Welke nieuwe Koelkast?


moonchild

Aanbevolen berichten

voor een ieder die pleit voor Bosch of Siemens

 

Quote

Het Duitse technologieconcern Bosch neemt de producent van huishoudapparaten BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH volledig in eigen handen. Siemens, waarmee de joint venture in 1967 werd opgericht, wordt uitgekocht voor 3 miljard euro.

 

Dat zo is maandag bekendgemaakt. Bovenop de 3 miljard euro voor het aandeel van 50 procent dat Siemens nog in de joint venture heeft, zal er vanuit BSH 250 miljoen euro vertrekken naar zowel Bosch als Siemens.

Bosch, ook een van de grootste autotoeleveranciers wereldwijd, concentreert zich meer en meer op het zogenoemde “internet der dingen”. Daartoe behoren ook huishoudapparaten als wasmachines en koelkasten, die technisch in staat zijn met het internet te communiceren.

Bosch zal de merknaam Siemens voor huishoudapparaten nog lange tijd mogen gebruiken. BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH omvat daarnaast nog merken als Gaggenau en Neff.

De transactie zal naar verwachting afgerond kunnen worden in de eerste helft van 2015.

(Bron de Standaard)

 

Maar het kan zijn dat de apparatuur nu beter is geworden maar bij gecombineerde toestellen is het altijd een compromis tussen beide.

Wil je het koel gedeelte kouder dan zal het vriesgedeelte ook kouder worden en wil je het vriesgedeelte kouder dan zal ook het koelgedeelte kouder worden.

Er zijn inmiddels ook uitvoeringen met gescheiden koelcircuits  die dit probleem niet kennen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 hours ago, gerrit B said:

Wil je het koel gedeelte kouder dan zal het vriesgedeelte ook kouder worden en wil je het vriesgedeelte kouder dan zal ook het koelgedeelte kouder worden.

Er zijn inmiddels ook uitvoeringen met gescheiden koelcircuits  die dit probleem niet kennen.

Net gechecked, kan ze apart instellen. Staan nu op 3 en -18 graden.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 graden? Dan vliegen je vullingen je gebit uit als je een biertje pakt. 5-6 graden is koud zat.

Mijn Samsung staat op 6 en -19

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Psychosammie zei:

3 graden? Dan vliegen je vullingen je gebit uit als je een biertje pakt. 5-6 graden is koud zat.

Mijn Samsung staat op 6 en -19

 

De Consumentenbond adviseert 3 a 4 graden

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste temperatuur voor koelen is 4 graden.

Bij die temperatuur kunnen schimmels en bacteriën zich nauwelijks verder ontwikkelen en blijven je spullen het langste goed.

Vaak wordt echter 3 graden ingesteld want elke keer als de koelkast open gaat komt er warme lucht in en zullen de producten ook een paar graad warmer worden dan gewenst.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Psychosammie zei:

3 graden? Dan vliegen je vullingen je gebit uit als je een biertje pakt. 5-6 graden is koud zat.

Mijn Samsung staat op 6 en -19

 

 

m'n schoonbroer brouwt zelf en daar staat de koeling op 7 graden, anders proef je niks

en hij heeft gelijk vind ik

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, daarom heb ik dat 0 graden bier ook nooit begrepen. Maar met Heineken kan je dat best doen, smaakt sowieso al nergens naar 😝

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt aan de buitentemperatuur. In Florida heb ik liever een biertje van nul graden, tegen dat die op het terras mijn lippen bereikt is die al 6 graden warmer.

 

Maar zoals gezegd door Gerrit B, de optimale koelkast temperatuur is 4 graden, zeker niet warmer. Vroeger werd 7 graden aangehouden, maar dat is echt veel te warm voor bederfelijke waar zoals vlees en zeker verse vis. En meet het eens na met een thermometer in een glas water. Het zal je verbazen hoe ver de ingestelde temperatuur afwijkt van de werkelijke temperatuur in de koelkast. Meestal kun je in de software van de koelkast nog wel wat prutsen om de afwijking weg te regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Psychosammie zei:

Yep, daarom heb ik dat 0 graden bier ook nooit begrepen. Maar met Heineken kan je dat best doen, smaakt sowieso al nergens naar 😝

Ondanks dat ik totaal geen alkohol drink ....

Een paard drinkt Grolsch en het pist Heineken.jpg

🥳👌😁🤭

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat hier al jaren op 4 graden. Maar het is een kwestie van wat en hoe lang je het wilt bewaren. Voor een dag mag het met de meeste dingen best hoger maar met vis 3 dagen op 7 graden vraag je om problemen.

Vroeger hadden we een kelder voor het bewaren van dingen. Laat die 14 graden zijn geweest, maar onze ouders wisten hoe er mee om te gaan. Dat was met de meeste dingen voor een dag.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

m'n schoonbroer brouwt zelf en daar staat de koeling op 7 graden, anders proef je niks

en hij heeft gelijk vind ik

 

Het zal voor sommigen een verrassing zijn maar een koelkast is ook niet voor gemaakt om er bier in koud te houden, maar om er voedsel in te bewaren.

En dat voedsel bewaren doe je dus het best bij 4 graden.

Wil je bier koud houden dan heb je daar een drankenkoelkast voor in de garage oid. voor en die staat inderdaad minder koud maar meestal tussen de 6 en 10 graden. Maar ook die is weer niet geschikt om bijv. rode wijn te bewaren, die bewaar je meestal tussen de 12 en 14 graden de serveer temperatuur zit tussen de 18 en 21 graden. Witte wijn kun je bij dezelfde temperatuur van 12-14 graden bewaren en direct ook de koeling serveren.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...