Ga naar inhoud


Welke nieuwe Koelkast?


moonchild

Aanbevolen berichten

Na 20 jaar met een Whirlpool, die nog goed werkt trouwens, zijn we toe aan een nieuwe.

 

De voorkeur gaat nu uit naar een enkeldeurs vriescombinatie van 190 cm, LG? Maar er zijn veel verschillende modellen met grote prijsverschillen. Typenummers zijn ook vaag, bv LG GBB61PZHMN.

 

Iemand met advies/mening?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beetje een wij van WC-eend want niemand heeft de hele reeks aan typen en merken in huis gehad. Hooguit een handelaar een paar daarvan en die zijn dan vanzelfsprekend de beste.

Maar goed, ik heb een prima LG beeldscherm (maar ook andere ) en heb geen enkele ervaring met LG koelsystemen.

Wel erg goede ervaringen met een losse koelkast en losse vrieskast van Siemens en die firma heeft vast wel een goede combi van ca 190 cm.

En mindere ervaringen met een vrieskast van bv. AEG, maar m'n stofzuiger van dat merk doet het weer prima.

Maar Siemens/Bosch zou een aardig veilige keus kunnen zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een Samsung van ca. 12 jaar oud. Maakt veel lawaai, display temperatuur voorzijde al snel kapot. Vriest en koelt verder prima. Defrost ook fijn, nooit meer ijs ontdooien in de vriezer. Maar ik ging eigenlijk voor een stille... . zou 'm nooit gekocht hebben als ik geweten had hoeveel geluid dat ding produceerde.

 

En ja, ze maken ook goede spullen zoals een smartphone, tablet en monitor hier. Voor wat het waard is.

aangepast door Sat_marc
Evenwichtige beoordeling van het merk.

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites

de één van hetzelfde merk is stil en de andere niet..... rara

 

ik heb een mooie Bosch koel vries combinatie die gebracht werd op een steekwagentje schuin in de lift en onder de voordeur door.

Lawaai bij het starten van de compressor. Hmmm.

 

Na een weekje twijfelen toch maar eens de winkel benaderd.

Eindresultaat een nieuwe gebracht (identiek model) met uiterste zorgvuldigheid naar binnen gebracht, geen lawaai meer.

 

De compressor staat op een veerconstructie en de koper leidingen zijn snel verbogen bij verkeerd transport en klepperen dan tegen het chasis.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

schuin in de lift en onder de voordeur door.

Lawaai bij het starten van de compressor. Hmmm.

 

Onder de voordeur door ????

Geen wonder dat de compressor dan herrie maakt. Dan is die hele koelkast in de frommels. 

  • Haha 2

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb altijd geleerd, dat wanneer een koelkast niet rechtop vervoerd wordt je hem na plaatsing 24 uur moet laten staan om alle olie en vloeistoffen weer op hun plaats te laten weerkeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Al vele koelkasten gehad in mijn leven maar de laatste die ik gekocht heb een paar jaar geleden, een Liebherr is verreweg de allerbeste en allerstilste van allemaal. Voor mij de volgende keer weer een Liebherr.

Liebherr ijskast en diepvries.

De diepvries na 15j moeten vervangen en spijtig genoeg geen Liebherr genomen maar wel een BEKO. Op zich niks mis mee maar in vergelijking met mijn Liebherr lijkt het dat ik de temp lager moet zetten om zelfde vrieskwaliteit te krijgen

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

 

Onder de voordeur door ????

Geen wonder dat de compressor dan herrie maakt. Dan is die hele koelkast in de frommels. 

Ja de boven dorpel... 2,10 m in een ouder gebouw waar er tegenwoordig de dagmaat / vrije hoogte van 2,30 meter moet aangehouden worden.

 

natuurlijk moet elke koelkast 24 uur na transport rusten

 

Maar dat kan dus fout gaan bij een ieder merk artikel en vandaar de

11 uren geleden, Sat_marc zei:

zou 'm nooit gekocht hebben als ik geweten had hoeveel geluid dat ding produceerde.

reactie.

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wolverine zei:

Liebherr ijskast en diepvries.

De diepvries na 15j moeten vervangen en spijtig genoeg geen Liebherr genomen maar wel een BEKO. Op zich niks mis mee maar in vergelijking met mijn Liebherr lijkt het dat ik de temp lager moet zetten om zelfde vrieskwaliteit te krijgen

Ik heb het niet over een diepvries maar over een koelkast en ook niet over een mormel van 15 jaar oud maar een model van een paar jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moonchild Heb jarenlang 2 koel-vriescombinaties van Bosch. Één staat nog steeds in de garage. Die zal tegen de 20 jaar aan lopen.

In huis nu een Samsung met nofrost. Ik heb bewust voor een model gekozen waarbij ik de temperatuur van de koelkast en de vriezer apart kan regelen.

 

In mijn nieuwe huis komt Siemens.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-9-2021 om 10:59, Tonskidutch zei:

natuurlijk moet elke koelkast 24 uur na transport rusten

 

Maar dat kan dus fout gaan bij een ieder merk artikel en vandaar de

Op 11-9-2021 om 23:51, Sat_marc zei:

zou 'm nooit gekocht hebben als ik geweten had hoeveel geluid dat ding produceerde.

reactie.

 

Braaf de koelkast 2 uur op de plaats rust gezet. Conform de gebruiksaanwijzing.

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-9-2021 om 12:42, Sprietje zei:

Ik heb het niet over een diepvries maar over een koelkast en ook niet over een mormel van 15 jaar oud maar een model van een paar jaar oud.

En ik wou gewoon aangeven dat op zich de BEKO het ook wel goed doet maar dat ik volgende keer toch ook weer voor een Liebherr zou gaan. En dat het oude ijskast model Liebherr het nog altijd uitstekend doet dus dat ik Liebherr zou aanraden

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...