Ga naar inhoud


Opticum heeft een speciale lnb die erg goed tegen de zon en koude kan


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik denk dat er dit bedoeld wordt....

 

afbeelding.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Sprietje zei:

Maar dit is een andere lnb. Die heeft geen kap die uit 2 delen bestaat.

Iets wat jij ook niet zeker weet !

Je schrijft :  Ik lees dat de hitte- en uv-bestendige filter afneembaar is.

        Waar staat die tekst ?

 

Zou dit dan ook een naad zijn ?

lnb naad.jpg

aangepast door trust
toevoeging

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je ook nog even zien waar we het lezen kunnen dat het filter afneembaar is ?

  • Haha 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

In menig werktuigbouwkundige tekening worden "exploded views" getoond met pijltjes en stippellijntjes opdat je "zou kunnen begrijpen" hoe een en ander in elkaar gezet is. Als er nadere informatie komt over dit product waar een gele UV filter dat UV licht tegenhouden kan zou ik nog eens uitleg kunnen geven over welk deel van het lichtspectrum hier tegengehouden wordt.

 

Elke hobbyfotograaf die met filters werkt weet dat een UV filter zeer zeker niet geel van kleur is.

 

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-10-2021 om 17:30, Sprietje zei:

Daarbij zie je regelmatig dat de kap helemaal verpulverd is door de zon en dat de gaten er in vallen

 

Dat zijn doorgaans die China pruldingen. 

Feit is wel dat ik er menig LNC ben tegengekomen die inderdaad verpulvert zijn. Niet alleen dat, ook de houder gaat naar de eeuwige jachtvelden door UV zonlicht (Triax) Dus het idee van een UV bestendige LNC is voor mij belangrijker dan ieder 0,1 dB-tje eruit te peuteren en vierkante golfpijpen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...