Ga naar inhoud


Historische foto. Televisie kopen in 1974


Drs. IJzerbout
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


Tsjonge, als ik me niet vergis, staat in de rode cirkel de zgn "hondehok" : TX400.  De eerste commerciële tv van Philips, voor de "gewone" consument.

Daar heb ik er ook nog 3 van, waarvan eentje goed werkend, de tweede bijna klaar met de restauratie (nog een aantal oude teercondensatoren vervangen, cq maken).

 

Maar echte originele onderdelen beginnen steeds schaarser te worden, helaas de derde al gebruikt voor kannibalisatie.

 

 

philips.JPG

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nostalgie… Mijn ouders hadden al TV bij mijn geboorte. Iedere woensdagmiddag de kinderen uit de buurt bij ons voor de buis (Thunderbirds). Later in 1975 een kleurenTV van Philips mét akoestische AB! De beruchte K9.. Onze mobiele alarmsysteem (de hond) werd er gék van..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vonden mijn ouders niet goed! We mochten woensdagmiddag kijken en van 19:00 tot 19:30.. Oebele, Kunt u me de weg naar Hamelen vertellen meneer?, Fabeltjeskrant en natuurlijk Swiebertje….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, joker55 zei:

Daar heb ik er ook nog 3 van, waarvan eentje goed werkend, de tweede bijna klaar met de restauratie

 

Ah nog een echte techneut. Repareer je ook radio's?

Ik heb een Holandia buizen radio. Pakweg 15 jaar geleden werkend weggezet. Durf hem nu niet meer aan te zetten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Nostalgie… Mijn ouders hadden al TV bij mijn geboorte. Iedere woensdagmiddag de kinderen uit de buurt bij ons voor de buis (Thunderbirds). Later in 1975 een kleurenTV van Philips mét akoestische AB! De beruchte K9.. Onze mobiele alarmsysteem (de hond) werd er gék van..

Kon je met een rammelende sleutelbos het  geluid harder zetten 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Psychosammie zei:

 

Ah nog een echte techneut. Repareer je ook radio's?

Ik heb een Holandia buizen radio. Pakweg 15 jaar geleden werkend weggezet. Durf hem nu niet meer aan te zetten.

 

Zeker weten, daar ben ik mee begonnen, en later kwamen de TV's wat meer in opkomst, en begon ik ook daarmee.

Vooral als bijverdienste in mijn schooltijd repareerde ik veel radio's en TV's, alleen maar Philips (ook die beruchte K9 en K12 chassis). Een winkelier een straat verderop bracht meestal 2-3 toestellen bij mij thuis op vrijdag, en maandag haalde hij ze weer op......gerepareerd. Leuk zakcentje zo.  

 

Vooral bij oudere toestellen met directe voeding (1 ader aan het chassis) werk ik altijd met een scheidingstrafo (dan werkt mijn scoop ook beter, en krijg geen opdonder als ik aan een knopje draai) en de eerste keer mbv een variac de spanning opdraaien.

 

Nu, met pensioen, hobby ik bij vlagen nog wel eens aan een opgekocht buizen toestel om te restaureren en dan doorverkopen, al houd ik er ook wel een paar. Mijn trots is dus die werkende TX400U. 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Dat vonden mijn ouders niet goed! We mochten woensdagmiddag kijken en van 19:00 tot 19:30.. Oebele, Kunt u me de weg naar Hamelen vertellen meneer?, Fabeltjeskrant en natuurlijk Swiebertje….

Wij mochten ook zaterdagnamiddag kijken , hier destijds ook o.a.

Nonkel Bob & Tip Topde Kat , Klein , klein kleutertje , het zwaard van ardoewaan 🙂

En ook Johan & de Alverman , net iets van voor mijn tijd , maar ik ken het wel 🙂

Maar wij keken ook wel bv. Ren Je Rot (Martin Brozius) , Bartje , Tita Tovenaar , e.d.

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@cookie monster

Dan ben je jonger dan ik, ik keek altijd naar Johan en de Alverman; ik vond het geweldig leuk.

(of dat werd uitgezonden via de NTS of via de REM weet ik niet meer).

 

Weten jullie ook nog MR. Ed, het sprekende paard?

 

 

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, D-box zei:

MR. Ed

Wel al gezien , er staat zelfs wat van op youtube !!

Ook The Addams Family , lekker grappig griezelen !! 🥳

https://www.youtube.com/watch?v=CT0cVo9Rf5s&list=PLwwhtOnMyjuxQy81h7uJMCdsR-bS-uVaD

 

BTW: In de jaren 60 was ik het beu bij ons moeke , ben dan kunnen ontsnappen !! 🤭

Papa & Mama waren 2 hele leuke & gezellige mensen , ik mis ze gewoonweg !!

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, cookie monster zei:

 

🤭

Papa & Mama waren 2 hele leuke & gezellige mensen , ik mis ze gewoonweg !!

Snap ik man!

Groetjes

D-box

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...