Ga naar inhoud


Historische foto. Televisie kopen in 1974


Drs. IJzerbout
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Nu luistert de jeugd naar die rot muziek waar Marokkanen niet zingen maar praten in hun "Nederlands" waar ik geen moer van verstaan kan. Eén en al dom gezwets. 

Rap , niet mijn ding , drillrap , ik pas zelfs werkelijk 300% voor deze stijl !!

Enige rapuitzondering destijds: Grand Master Flash "The Message" & "white Lines" !!

De La Soul: Me Myself & I , da' was zelfs grappig !! 🥳

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Jil FM op 531 kHz

't Is 549 khz 😉

https://fmscan.org/main.php?f=549&m=s&m=s&m=s&area=2000

Net gecheckt , veel geruis en een mix van meer zenders 😥

Miljaaaar 😭

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Maar wat is Rap?

https://www.youtube.com/watch?v=NRS62nccwmw

TV clip:

https://www.youtube.com/watch?v=Ohq9h6QIcHY

Dit zou de eerste echte rap song zijn !! Om eerlijk te zijn , deze valt echt nog mee !!

 

Here Comes The Judge - Pigmeat Markham (1968)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, cookie monster zei:

't Is 549 khz 😉

https://fmscan.org/main.php?f=549&m=s&m=s&m=s&area=2000

Net gecheckt , veel geruis en een mix van meer zenders 😥

Miljaaaar 😭

Die andere link doet het niet !!

https://fmscan.org/net.php?itu=ALG&pxf=Jil+FM

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hedendaagse muziek is gebaseerd op MP3 geluid wat in de auto en op een blauwe tand speaker prima is maar op een Hifi installatie toch bagger klinkt ten opzichte van CD en LP.

Mijn oude Teac X10 klinkt beter dan MP3 in welke vorm dan ook, tja het heeft op de lage snelheid wat ruis maar er komen tenminste echte hoge tonen uit die niet zijn onderdrukt.

Ik heb tegenwoordig ook een hekel aan al die gasten die met zo'n digitale microfoon zingen, ik weet niet wat voor een ding het is maar ik hoor het direct, al die gasten die dat ding gebruiken willen verbloemen dat ze eigenlijk niet kunnen zingen of bang zijn er een keertje naast te zingen........🤐

Ik heb hier nog een prijslijst van hifi en tv apparatuur van Aristona uit 1980 maar de toppers kosten destijds ook een godsvermogen voor die tijd. 

Ik wilde destijds een set bij elkaar sparen alleen de receiver was al meer dan 1700 gulden en dan een paar MFB speakers erbij kosten het boeltje helemaal de hoofdprijs, tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar had gespaard met mijn weekend baantje was alles al uit de collectie🤣

Een Aristona TV in 1980 van 66cm 12 kanalen met AB en teletekst niet eens stereo dik 2500 gulden, als je dat nu omzet tegen de tv van nu heb je voor € 400,00 een prima TV met een mooier en groter beeld en tig kanalen dus daarop zijn we wel vooruit gegaan, het geluid is jammer genoeg dan wel weer bagger en de tv programma's ook🤣

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

MFB speakers klonken slechter dan een goede speakerset zonder MFB. Philips dacht dat je het geluid van een slechte box met Motional Feedback naar topniveau kon opkrikken maar dat was niet zo. Als de kast niet stijf genoeg is, trilt niet alleen de luidspreker maak ook de kast en dat kon niet gemeten worden met de sensor in de luidspreker. Daarom is MFB ook geen succes geworden.

 

Maar het was als bij zoveel goede ideeën bij Philips.

Van het Dynamic Noise Reduction systeem hoor je toch ook niets meer dat ze in de jaren 70 hadden uitgevonden?

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, hugogertie zei:

het geluid is jammer genoeg dan wel weer bagger en de tv programma's ook🤣

Fabuleus goed geluid hadden we destijds ook niet echt op die doorsnee betaalbare TV.

 

Dat ging voor mij pas heel erg voor uit toen ik een Hitachi S890 s-vhs video recorder erbij kocht voor 2500,- gulden in 1990 en het via de Denon DRA 545RD tuner-versterker op mijn setje B&O RL-45 afspeelde. Die Hitachi was echt HiFi stereo. Hij verving uiteindelijk ook de TV tuner en kon zelfs gebruikt worden om Satelliet zenders van de Force Dmaster op te nemen.

 

Tien jaar later kocht ik nog eens zo'n zelfde Hitachi op de rommelmarkt voor 50 Deutsch Mark in Berlijn en schonk hem aan mijn vriendin. Jaren plezier van gehad. van beiden :grin:

 

 

aangepast door Tonskidutch
aanvulling datum aankoop - blauw

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sprietje zei:

MFB speakers klonken slechter dan een goede speakerset zonder MFB. Philips dacht dat je het geluid van een slechte box met Motional Feedback naar topniveau kon opkrikken maar dat was niet zo. Als de kast niet stijf genoeg is, trilt niet alleen de luidspreker maak ook de kast en dat kon niet gemeten worden met de sensor in de luidspreker. Daarom is MFB ook geen succes geworden.

 

Ik heb hier nog 2 setjes MFB speakers staan en zelf gereviseerd en moet zeggen dat ze aardig klinken, nadeel van deze speakers is dat je precies in het midden moet gaan zitten en ze zeker niet te hard moet zetten. Wanneer je ze op een normaal volume laat spelen en je zit in het midden komt het laag er goed uit en heb je geen subwoofer nodig echter hard gaan ze erg snel vervormen in het laag en dat is jammer. Als je het technisch goed bekijkt wordt ook alleen de woofer gecorrigeerd en vergleken met het signaal op de ingang, zijn de speakers niet goed afgeregeld klinken ze zeer slecht maar als je ze goed afregelt zit er een goed geluid in.... wanneer je precies in het midden zit en ze op een halve meter hoogte op een tegelvloer staan, staan ze op een houten vloer heb je snel last van resonantie in het laag.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Fabuleus goed geluid hadden we destijds ook niet echt op die doorsnee betaalbare TV.

 

Dat klopt maar je had tenminste in die tijd nog iets van een klank kast maar het werd pas echt bagger toen die plastic tv kasten op de markt kwamen.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Jaren plezier van gehad. van beiden :grin:

Beiden, u bedoelde hier de twee S-VHS recorders? :grin:

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...