Ga naar inhoud


Kat urineert in convectorput


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Het heet Mispoes-extra, kost een paar Euro.

Je spuit het rondom de put en erop (als dat kan, ik heb nl nog nooit van zo'n put gehoord).

Als het heeft geregend, herhalen; na een paar weken heb je geen last meer.IMG_20211109_200848.thumb.jpg.5e8662e232c82a4cb034e3b03141a7fd.jpg

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou ik heb het opgezocht, hij zit binnen, dus met regen heb je niks te maken.

Let er wel op dat het een onaangenaame geur heeft.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb ik nog niet gebruikt.

Stinkt die erg voor mensen? Lost speakerdoek cq metaal er in op?

Laat het vlekken na op hout?

 

Een convectorput is trouwens zo'n gat in de grond in de kamer met een radiator erin en een rooster erop, die ken je vast wel.

 

edit, reactie net gemist.

Geen optie dus zolang ik geen heftige covid krijg en m'n reuk kwijt raak, maar dat zal wel niet want ik ben dubbel gevaccineerd.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
25 minuten geleden, D-box zei:

Het heet Mispoes-extra, kost een paar Euro.

5 uren geleden, ceesv zei:

Bij veel van die oplossingen ben je in ieder geval van een ding af, je geld.

😁

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het goede antwoord is gegeven door @ceesv

 

Die kat heeft een probleem. Hij voelt zich niet op z'n gemak.

Probeer oplossingen te vinden, geen symptoombestrijding.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Die heb ik nog niet gebruikt.

Stinkt die erg voor mensen? Lost speakerdoek cq metaal er in op?

Laat het vlekken na op hout?

 

Een convectorput is trouwens zo'n gat in de grond in de kamer met een radiator erin en een rooster erop, die ken je vast wel

Het stinkt verschrikkelijk.

Of er speakerdoek/metaal van oplost en of het vlekken op hout geeft weet ik ook niet

Ik heb het jaren geleden eens gekocht in een dierenwinkel omdat er katten in de tuin zaten te schijten.

Maar misschien is het helemaal niet voor binnen bedoelt.

Maar de lucht die dit middel verspreid is echt afgrijzenlijk.

 

Je kon vroeger stinkbommen kopen in feestwinkels, dat waren glazen capsules die je dan kapot moest trappen en dan moest je maken dat je wegkwam (dat deed ik dan in de klas van de lagere school).

 

Welnu, dit middel is nog veel erger.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha.

Dank Psychosammie.

Die enorme tijger die z'n territorium markeert heeft ook een gigantisch probleem en voelt zich niet op z'n gemak.

Ik snap het eindelijk helemaal, ook al zat ethologie in m'n doctoraal en kwam ik daar op iets anders in dit opzicht.

Los van dat Ceesv prima aangeeft wat je niet moet doen.

Je laatste zin is overigens best wel zinnig maar wel vanzelfsprekend.

 

Dat middel is dus duidelijk voor buiten, D-box. Hoewel, waarom zou je het zelfs in je tuin gebruiken? Scheelt wat kosten aan bemesting...🙂

  • Haha 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Mojo zei:

Als je de mat van boven ziet dan zul je zien dat de warmte er door kan. Anders eens denken aan duivenpinnen.

Is het een kater of een poes en gecastreerd?

 

Mojo, het is een lapjeskat, dus een dame.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, edbe zei:

kat weg doen :grin:

Dan gaat mijn vrouw ook weg en dat lijkt mij geen grote vooruitgang.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, D-box zei:

Nou ik heb het opgezocht, hij zit binnen, dus met regen heb je niks te maken.

Let er wel op dat het een onaangenaame geur heeft.

Een interessante optie, ik ga dat uitzoeken.

8 uren geleden, Sprietje zei:

Ik zou het als volg doen:

Maak een houten raamwerk van 21 x 58mm die over de convectorput past, de latten zitten dus net buiten de put. Span zowel aan de onderzijde als aan de bovenzijde vogelgaas met een maaswijdte van 12mm. Bijv. Handson Vogelgaas maaswijdte 12 mm 100 cm hoog rol 5 meter verzinkt. De boven- en onderzijde van het gaas mogen elkaar niet raken. Dit raamwerk moet als schakelaar dienen om een claxon te schakelen van 12 volt.
Zodra de kat op het gaas stapt, komt het bovengaas tegen het ondergaas en de claxon gaat af.
De warmte van de convectorput kan gewoon door het gaas.

 

claxon.png

Sprietje, dat is een mooi knutselobject, maar ga dit niet als eerste optie inzetten.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Onze kat deet het ook wel eens. 

Nadat ie gecastreerd was, was het afgelopen. 

Nooit meer last van gehad. 

Het is een eigenwijze lapjespoes van 11 jaar.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Mojo zei:

Als je de mat van boven ziet dan zul je zien dat de warmte er door kan. Anders eens denken aan duivenpinnen.

Is het een kater of een poes en gecastreerd?

 

Ieder obstakel dat de convectie van warmte verhindert wil graag vermijden,  dus zo,n mat valt af.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oud collega van mij had 2 katten die regelmatig de buurt onveilig maakten.

Op een dag waren ze weer over de 2m hoge schutting gesprongen en had hij er genoeg van en heeft een schrikdraadklok opgehangen met draadjes over de schutting.

De katten hebben een paar keer een klap gekregen en bleven daarna keurig van de schutting af.

Schrikdraadklok is daarna uitgezet maar de draadjes zijn blijven zitten en ze zijn nooit weer over de schutting gesprongen.

Dus niets van dat zoetsappige gelul, ook een kat kun je best wat leren als je er maar tijd in wilt steken.

Ik weet niet of ik dit filmpje wel eens heb laten zien.

konijn Bart kun je bij zijn naam roepen.

Als je dat zelfs een konijn kunt leren dan is een kat ook zeker wel wat te leren.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Sprietje zei:

Ik zou het als volg doen:

Maak een houten raamwerk van 21 x 58mm die over de convectorput past, de latten zitten dus net buiten de put. Span zowel aan de onderzijde als aan de bovenzijde vogelgaas met een maaswijdte van 12mm. Bijv. Handson Vogelgaas maaswijdte 12 mm 100 cm hoog rol 5 meter verzinkt. De boven- en onderzijde van het gaas mogen elkaar niet raken. Dit raamwerk moet als schakelaar dienen om een claxon te schakelen van 12 volt.
Zodra de kat op het gaas stapt, komt het bovengaas tegen het ondergaas en de claxon gaat af.
De warmte van de convectorput kan gewoon door het gaas.

 

claxon.png

 

Het meest geweldige van dit brilliante idee 💡 vind ik het buren effect. 

Die kat struint diep in de nacht 🌙 rond en stapt op dat gaas. Schrikt zich helemaal te pletter. Maar niet alleen die kat 🐱 , ook de buren zullen deze uitvinding waarderen want die zijn ook gelijk klaarwakker. 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...