Ga naar inhoud


Kat urineert in convectorput


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Met een strakke straal water uit een plantenspuit, weet ik zeker dat je de kat/poes op andere gedachte kan brengen.

Ander gewoon een raamwerk van prikkeldraad op de convector put leggen, dan gaat hij/zij er ook niet boven zitten.

Maar de plantenspuit werkt na enkele keren ook. Op een gegeven moment weten ze dat wel

 

Succes.

aangepast door tommiedepommie
  • Like 1

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Het meest geweldige van dit brilliante idee 💡 vind ik het buren effect. 

Die kat struint diep in de nacht 🌙 rond en stapt op dat gaas. Schrikt zich helemaal te pletter. Maar niet alleen die kat 🐱 , ook de buren zullen deze uitvinding waarderen want die zijn ook gelijk klaarwakker. 

Wie zegt dat die kat diep in de nacht in de huiskamer is? Misschien zit die nachts wel in de keuken of de ruimte waar de kattenbak staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel niet bestaan maar een mens mag fantaseren toch?

Als initial product iets van een halsbandje met positiebepaling erin.

Appje met plattegrond huis / omgeving, vul maar in waarbij je kunt aangeven waar die kat niet mag komen.

Bv. Tuinen van alle buren, keuken, babykamer, convectorput.

Als de kat dan toch bij die convectorput komt krijgt hij een electrische schok of laat die halsband een smerige geur vrij, een hele hoge pieptoon, of iets anders waar de kat de pest aan heeft.

En bij een next increment detectie waarbij je kunt vaststellen dat de kat aan het sluipen is en dan een belletje laat horen zodat de jacht mislukt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Sprietje zei:

Wie zegt dat die kat diep in de nacht in de huiskamer is? Misschien zit die nachts wel in de keuken of de ruimte waar de kattenbak staat.

Ik dacht dat dat convector ding buiten was

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een technisch forum zoveel technische onwetendheid?

Dacht dat een convectorpunt een heel normaal voorkomend iets is.

 

Maar inderdaad zijn dat die stofnesten voor een deur of raam zodat je geen radiator in het zicht hebt maar wordt die radiator in de grond dmv. een geïsoleerde  bak geplaatst met een rooster er bovenop zodat de warmte weg kan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt de convector put (waar het woord convectie in voorkomt) iets te simpel.

maar het gaat over die vermaledijde kat... :grin:

Poes of Kater is ook nog een verschil, maar cayenne peper strooien op de plek waar de katten komen, ruiken en pissen is afdoende.

Ze zullen die plek niet meer opzoeken voor hun gerief.

 

Werkt overigens ook bij honden die hun territorium afbakenen.

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Poes of Kater is ook nog een verschil, maar cayenne peper strooien op de plek waar de katten komen, ruiken en pissen is afdoende.

Ze zullen die plek niet meer opzoeken voor hun gerief.

 

Allemaal symptoombestrijding. Dan pist die kat straks gewoon lekker in je bed of op je aanrecht.

Idem bij waterpistool of andere onzin.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje

Ik had er ook nog nooit van gehoord totdat ik het op Google vond.

 

@Donkeyman

Als je van plan bent om Mispoes-extra te bestellen, raad ik je aan om te Googlen bij diverse bedrijven ivm de prijs; niet meer betalen dan €7,00.

Als je het gebruikt raad ik je aan om een mondkapje te dragen zodat je niet flauwvalt van de stank.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Hoezo? Ga je de buitenzijde van je huis verwarmen? Wordt een duur grapje om het dan binnen warm te krijgen.

 

Ik had dat niet goed begrepen. 

Dacht dat het om een schacht aan de buitenkant van het huis ging. Zoals kelderraam- of beluchtingsschachten. 

Die had ik namelijk bij mijn huis in Duitsland. 

Maar zulke schachten heeft Sprietje nog nooit gezien. Vandaar zijn wat "vreemde" reactie. 

 

Daarom is ook die oplossing met zijn toeter en gaas over die schachten totaal zot. Ik zie me al met zo'n constructie in de woonkamer en dat getoeter moeten aanhoren. 😀

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat schrikdraad hield ik ook de katten weg bij een merelnest dat op 2 meter hoog in de druif zat. Was even wat constructiewerk terwijl vrouwlief met een waterpistool op het terras zat met nakijkwerk, want vogels die vlak boven hun kop af en aan vliegen, dan helpt zelfs een waterpistool maar voor een klein uurtje met dat tuig.

De jongen zijn uitgevlogen en zijn later m'n rietdak gaan mollen.😁

Een waterpistool werkt prima als je ze het ziet doen maar je moet het wel een paar keer herhalen en dat kun je vergeten.

Of cayennepeper werkt op een rooster vraag ik me af maar wie weet.

 

Maar ik ben benieuwd naar jouw oplossing, Psychosammie.

Een goed open gesprek werkt iig niet, is mijn ervaring, behalve dat ze je dan heel lief vinden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...