Ga naar inhoud


Vuurwerk verbod


D-box

Aanbevolen berichten

  • Moderator

ze hebben er dus blijkbaar niet van geleerd. De vuurwerk verkopers in België zijn spekkoper straks.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat veel nu de weg naar nog mooier, zwaarder en ook nog eens goedkoper vuurwerk hebben weten te vinden via alternatieve kanalen.

Dus naast dat ze de Nederlandse vuurwerkverkopers tegemoet hebben moeten komen hebben ze ook nog eens bereikt dat er de nodige alternatieve kanalen bekend zijn geworden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, gerrit B zei:

Denk dat veel nu de weg naar nog mooier, zwaarder en ook nog eens goedkoper vuurwerk hebben weten te vinden via alternatieve kanalen.

Dus naast dat ze de Nederlandse vuurwerkverkopers tegemoet hebben moeten komen hebben ze ook nog eens bereikt dat er de nodige alternatieve kanalen bekend zijn geworden.

 

En dat de schatkist weer belasting mist.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Con zei:

 

En dat de schatkist weer belasting mist.

Ach wel nee joh. Dat word ook beweerd over het tanken en boodschappen doen in Duitsland. Mark heeft het zelf gezegd dat het best wel mee valt.

Het is alleen heel erg apart dat als ik daar ben ongeveer 30 tot 40 procent van de kentekenplaten geel zijn🤔

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

boodschappen in Duitsland????????????

Als jij naar "een vergelijkbare supermarkt" zou gaan ben je in Duitsland MEER geld kwijt en daarom staan hier al de bekende supermarkt ketens hun parkeerplaatsen vol auto's met buitenlandse kentekenplaten erop.

Dus wat dat betreft valt het inderdaad wel mee.

 

Vuurwerk verbod regel je Europees, alsjeblieft dankjewel!

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar wat je koopt in Duitsland.

Ga je daar naar toe voor de chips en zuivel ed. dan ben je inderdaad een stuk duurder uit

Ga je daar naartoe voor vlees, vleeswaren, frisdrank of alcoholische dranken dan ben je goedkoper uit.

Om een voorbeeld te noemen, een fles 1,5l pepsi max kost hier 1,79 diezelfde fles kost in Dld vrijwel standaard 99 cent en in de aanbieding nog minder.

 

Daarnaast koop je kipfilet in Nederland en ga je dat bakken dan loopt je pan vol water en hou je de helft over, koop je die in Duitsland dan blijft de kipfilet bij het bakken zoals hij er uit zag toen je hem in de winkel kocht en krijgt hij alleen een kleurtje door het bakken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je maar in één prijsstunter bent geweest in Duitsland. Maar vlees als "zogenaamd vers levensmiddel / product" is altijd duurder dan in Nederland. Je kunt gewoon de kiloprijs bekijken en dus vergelijken bij REWE of AH.

Doet er niet toe want het is toch off topic, het gaat over vuurwerk verbieden.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet 1 prijsstunter maar denk wel een stuk of 4 verschillende.

Kaufland is meestal de goedkoopste en die winkel kun je denk ik niet met een Nederlandse winkel vergelijken maar vergelijk je bijv. een Nederlandse Lidl met een Duitse Lidl dan is de Duitse vrijwel altijd goedkoper.

Helaas dit jaar ook in Duitsland een vuurwerk verbod maar anders vindt je in die winkels ook een uitgebreid vuurwerk aanbod (gewoon tussen de dagelijkse boodschappen) wat ook vaak euro's goedkoper is dan hetzelfde Weko vuurwerk wat je hier koopt.

Op zich kan dat haast ook niet anders als je kijkt wat een vuurwerk verkoper hier moet doen aan preventie om überhaupt vuurwerk te mogen verkopen terwijl ze daar buiten simpel een zeecontainer vol vuurwerk plaatsen en binnen alleen een extra brandblusser wordt geplaatst.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gerrit B zei:

Kaufland is meestal de goedkoopste en die winkel kun je denk ik niet met een Nederlandse winkel vergelijken maar vergelijk je bijv. een Nederlandse Lidl met een Duitse Lidl dan is de Duitse vrijwel altijd goedkoper.

jij spreekt over franchisers die bij een Supermarkt onderhuren.

Dat zijn prijsstunters (tot de tweede macht) met desbetreffend niet vergelijkbare producten als die je bij een Albert Heijn of Plus kan vinden.

aangepast door Tonskidutch
blauw

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben jij blijkbaar nog nooit in zo'n supermarkt geweest.

Daar vindt je dus gewoon de A producten die je ook hier in de supermarkten tegen komt.

Soms weliswaar met een andere naam want Dreft heet daar Pril en Dettol heet daar Sagrotan enz.

Het grootste verschil vindt je in wasmiddelen, shampoo en haarproducten.

Hetzelfde pakje kleurspoeling wat hier vaak rond de 15 euro kost koop je daar voor goed 6 euro.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...