Ga naar inhoud


Vuurwerk verbod


D-box

Aanbevolen berichten

Er komt weer een vuurwerk verbod met oud en nieuw.

Ik ben er blij mee!

Al die arme dieren die zich anders te pletter schrikken.

Doodzielig.

 

  • Bedankt 3

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Iets zegt mij dat handhaving een probleem wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

van mij mogen ze dat zo laten hoor dat consumenten vuurwerk verbod.

 

Vraag me alleen af hoe ze dat met de overheidssteun gaan doen voor die vuurwerk leveranciers en verkooppunten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

In iig is in Duitsland vlak over de grens al 120.000 kilo veel te zwaar vuurwerk, bestemd voor Nederland, gelukkig in beslag genomen.

Ik ben ook wel voor een verbod, ook al heb ik wel een heel klein beetje begrip voor het carbid-werk op het platteland.

Maar buren plaatsten hun paarden hier bij ons in de wei omdat hier niet geknald wordt.

Als klein jochie veel plezier gehad met die carbid busjes, dat gaf een knal of een sis, en er kon verder weinig gebeuren. Maar als 10-jarige had ik echt geen benul van het gevaar van rotjes en heb toen met veel bravoure erg domme dingen gedaan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel vergeten dat toen ze nog jong waren ze bijna niet konden wachten  tot de 1e rotjes afgestoken mochten worden.

En ja de meesten hebben er ook domme dingen mee gedaan maar de meesten hebben daar ook van geleerd.

Maar nu je wat ouder bent dan maar meteen voor een verbod te gaan pleiten?

 

Fietsen is ook gevaarlijk in 2020 ook weer 229 fietsers overleden terwijl er bij de jaarwisseling 2019/2020 geen dodelijke vuurwerkslachtoffers waren.

Een derde van alle fietsdoden zijn ontstaan met een elektrisch aangedreven fiets.

Hoeveel fietsongevallen er werkelijk zijn wordt zelfs niet bijgehouden maar alleen het aantal ernstige fietsongevallen zit al op 660 per jaar, tel de de schaafwonden, kneuzingen enz. mee dan zijn het er duizenden.

Dus dan ook meteen de fiets maar in de ban doen?

 

Als we nu gewoon een vaccinatieplicht in gaan voeren per 6 dec dan hebben de ziekenhuizen voldoende ruimte om straks op 31 dec en 1 jan ook een paar vuurwerkslachtoffers te gaan helpen.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zwak dat sommige partijen hun vuurwerk verbod er door drammen onder mom van "de zorg" ontzien.

Waarom gaan ze geen campanje voeren om de publieke opinie te beinvloeden.

 

Dit gaat gewoon wederom ten koste van de reguliere vuurwerk handel en de meerderheid die wel geniet van vuurwerk afsteken eens per jaar.

Hier in het oosten halen mensen hun vuurwerk gewoon in Duitsland en dat zullen velen noodgedwongen ook gaan doen en blijven doen.

 

Hoe dan ook zal deze jaarwisseling ongeveer 4 weken later een mega piek opleveren in de zorg en bij de ondergrondsen.

We hadden vorige jaarwisseling slechts te dealen met de inferieure alfa en beta varianten.

De huidige delta zal deze kerst en jaarwisseling er voor gaan zorgen dat iedereen ook de natuurlijke antistoffen zal gaan aanmaken.

Volgend jaar zijn we dan in elk geval van dat geouwehoer over coronabewijs, 3G, 2G, 2G+ verlost.

Alleen jaarlijks een prikje voor de risicogroepen zoals we het ook al doen met de influenza virussen.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is betrekkelijk.

Ik denk vnl. aan de dieren.

Dat iemand z'n hand verliest door vuurwerk, tja. Eigen schuld dikke bult.

Behalve bij m'n schoonvader die een oog verloor toen hij naar buiten stapte en vuurwerk in z'n oog ontplofte.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, minplus zei:

Dat iemand z'n hand verliest door vuurwerk, tja. Eigen schuld dikke bult.

Behalve bij m'n schoonvader die een oog verloor toen hij naar buiten stapte en vuurwerk in z'n oog ontplofte.

Even heeeeeeeeel ongenuanceerd minplus (niets persoonlijks).

Wie loopt er nou naar buiten terwijl er vuurwerk afgestoken word?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is ongeveer 45% van alle slachtoffers door vuurwerk omstanders die alleen maar stonden te kijken.

Vaak zijn deze zich niet bewust van het gevaar en krijgen de kinderen een vuurwerkbril op maar kijken ze zelf, zonder oog te hebben voor de omgeving, op een afstandje "veilig" toe totdat iets omvalt of de verkeerde richting op vliegt.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar jaar terug nog goed begin van het nieuwe jaar gehad!

 

We stonden om 12 uur net buiten de schutting potten af te steken en aan de overkant van het veld stond een ploegje buren ook te stoken.

En ik zie daar ineens een grote ronde pot omvallen direct na het eerste salvo.

Normaal kan die niet omvallen maar ze zullen wel vergeten zijn de vleugels van de bodemplaat uit te klappen.

Ik bedenk me niks en trek mijn vrouw aan de jas achter de schutting en schuif hem snel dicht.

En nog geen tel later klapt en knalt het tegen de schutting en onze gevel aan.

Stront mazzel gehad maar ondanks dat nog steeds geen fan van een vuurwerk verbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...