Ga naar inhoud


Vuurwerk verbod


D-box

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Con zei:

Carbidschieten is, indien georganiseerd, redelijk ongevaarlijk.

Maar men vergeet dat het een drama is voor de weide-dieren

als viervoeters (in de ruimste zin van het woord) maar ook alle

(water)vogels. Daar wordt volstrekt niet bij stilgestaan.

Oké, zij komen niet op de eerste hulp, sterker nog, zij krijgen

helemaal geen hulp.

 

Carbidschieten is juist veel gevaarlijker dan consumenten vuurwerk, dat kun je niet veilig binnen bebouwd gebied uitoefenen. Consumenten vuurwerk wel.  Het is gewoon heel simpel, dat hele vuurwerk verbod is op niks gebaseerd. Misbruik is er altijd al geweest en die groep gaat toch wel door.  Iedereen gaat nu in Belgie vuurwerk halen, de controles zijn alleen voor de buhne. Er is wel een paar honderd kilo vuurwerk in beslag genomen terwijl er miljoenen kilo's gehaald wordt. En ze gaan toch niet handhaven met oud en nieuw. 

 

Houd gewoon op met die onzin en laat iedereen z'n ding doen.   

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Carbid schieten gebeurt volgens mij eigenlijk niet in de bebouwde kom en een 5 meter wegvliegend dekseltje zoals vroeger of een 50 meter wegvliegende voetbal zoals tegenwoordig richt niet zoveel schade aan. Een ontploffend stuk huidig vuurwerk wel.

Wat weilanden betreft, vroeger stikte het daar van de bloemen en dieren. Tegenwoordig zijn het grasakkers waarin je zelfs geen mollen tegenkomt omdat er ook geen wormen zitten. In de zomer mogelijk een verdwaalde sprinkhaan maar het is nu winter.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, minplus zei:

Carbid schieten gebeurt volgens mij eigenlijk niet in de bebouwde kom en een 5 meter wegvliegend dekseltje zoals vroeger of een 50 meter wegvliegende voetbal zoals tegenwoordig richt niet zoveel schade aan.

 

De reden dat het niet binnen de bebouwde kom kan is omdat anders alle ruiten binnen een straal van 50-100 mtr er uit knallen. Je hebt ook niet voor niks gehoorbescherming nodig. En die wegvliegende deksels komen iets verder en zijn extreem gevaarlijk, als je die tegen je kop aan krijgt kun je het niet meer na vertellen.  Carbid is levensgevaarlijk als je niet weet wat je doet en zeker niet geschikt voor minderjarigen. 

 

Consumenten vuurwerk kan altijd een keer fout gaan maar dat kan met alles. Ik heb vroeger genoeg nitraatjes afgestoken, dat wordt gezien als illegaal vuurwerk. Je moet het natuurlijk niet in je hand houden als het ontploft maar je mag een vreugde dansje doen als je er een deukje mee in een verkeersbord krijgt.  

 

Volgens de mainstreammedia kun je met 1 doosje nitraten wel een hele wijk wegvagen want die blijven maar linkse leugens verkondigen.. En dan zijn er ook schaapjes die het geloven.    

 

Nee leven en laten leven, ik zie liever de overheid in de huidige vorm verdwijnen dan het vuurwerk !

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Niet binnen de bebouwde kom? Op een veldje hier naast de sporthal schieten ze wel carbid met een batterij melkbussen op rij .

De kopjes rammelen de hele dag door bij ons in de kast.

Op een aangrenzend speelveld wordt volop met verfblikjes geknald door de nog wat jongere jeugd.

Knal vuurwerk wat schade toebrengt is per definitie illegaal.

Legale knallers buiten het F1 assortiment mogen hier in dit betuttelende landje al niet meer verkocht worden.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat jij nog aardig jong bent, Codx,  en niet vroeger met een verf- of Buismans-blikje met carbid hebt gespeeld. Daar is nooit een ruit mee gesneuveld of iemand mee beschadigd. Met pech kwam er alleen een rookstraal uit het gaatje en had je een smerige hand terwijl de deksel bleef zitten.

Verkeerd gespuugd dus.

Waar jij over praat zijn melkbussen. En dan met deksels zoals men vele jaren geleden deed. De jongelui die het hier in een grasakker ver van de bebouwing doen gebruiken naast veel bier voetballen. Die kan je in het donker zelfs wankelend simpel terug vinden en geven evenveel lol.

 

Dat jongelui in Slagharen wat meer aso zijn dan hier zou kunnen. Hier heb ik de afgelopen dagen een paar maal een knal redelijk ver weg gehoord en dat was geen carbid. En de jongelui hier hebben het de afgelopen jaren steeds alleen op oudejaarsavond gedaan.

 

Het is blijkbaar verschillend per regio. Net als men hier bv met mondkapjes en afstand mogelijk ook meer rekening met elkaar houdt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, minplus zei:

Aardig debiel dus, dat 1e filmpje, zo direct naast de bebouwing. Dat is ook met toestemming gewoon aso, alleen hebben ze dat benul nog niet.

 

Die ruitjes worden wel weer vervangen!

Ik zie dit liever dan aso tuig dat anoniem de boel bewust vernielt met illegaal zwaar vuurwerk!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Con zei:

Maar men vergeet dat het een drama is voor de weide-dieren

als viervoeters (in de ruimste zin van het woord) maar ook alle

(water)vogels. Daar wordt volstrekt niet bij stilgestaan.

Oké, zij komen niet op de eerste hulp, sterker nog, zij krijgen

helemaal geen hulp.

 

Je vindt ze na oud en nieuw ook niet bij bosjes dood in de wei liggen, dus het lijkt allemaal nogal mee te vallen.

Laatst was er een buurvrouw die opmerkte dat de ganzen verschikt rondvlogen 🥴

Die was blijkbaar de laatste weken nog niet buiten geweest in het donker want die vliegen altijd al ook 's nachts.

 

Hier was Bas (ons nieuwe konijn) van net 8 weken vorige week een beetje angstig maar na een beetje training is er niets meer aan de hand en ligt hij gewoon languit in de kooi en kijkt zelfs niet meer op als er voor het huis wat knalt.

71761767_bas20dec2021.thumb.jpg.e42acbf0ee045826c1808802b1ac3cf2.jpg

Deze dus

 

 

 

Hier mag je ook binnen de bebouwde kom met carbid schieten mits de bus maar niet groter is dan 1 Liter.

Wil je een grotere bus gebruiken dan moet je een vergunning aanvragen en gaat men ook eisen stellen aan de omgeving.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Honderd procent mee eens, theparasol.

 

Met zo'n blikje was idd nooit een probleem, Gerrit, en heeft nooit vingers gekost volgens mij.

Maar goed, vuurwerk is verboden, dus ook die blikjes.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor met die blikjes mag je hier gewoon knallen.

En geloof me met het juiste blik laat je menig rotje als een klappertjes pistool klinken. 😁

Hier vlak bij verkopen ze het carbid met een gewicht tussen de 1,5 en 3 kilo in emmers en ze staan er bijna voor in de rij.

 

Maar inderdaad een enkele keer een blauwe plek van het dekseltje, de haren van je handen verbrand en piepende oren dat is toch wel zo ongeveer alles wat je kan overkomen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, gerrit B zei:

nee hoor met die blikjes mag je hier gewoon knallen.

En geloof me met het juiste blik laat je menig rotje als een klappertjes pistool klinken. 😁

Hier vlak bij verkopen ze het carbid met een gewicht tussen de 1,5 en 3 kilo in emmers en ze staan er bijna voor in de rij.

 

Maar inderdaad een enkele keer een blauwe plek van het dekseltje, de haren van je handen verbrand en piepende oren dat is toch wel zo ongeveer alles wat je kan overkomen.

Is dat echt zo? Het valt toch ook onder vuurwerk?

En zo'n blikje is voor een jochie echt veel leuker dan een rotje want 10x spannender met af en toe een goeie klap. Alleen weten de jochies dat niet meer.

Bij die kilo gevallen gaat het echt om melkbussen en aanverwanten. Voor m'n blikje kocht ik een paar gram.

Heb ik jaren geleden trouwens ook nog eens gedaan, maar dan om in een mollengang te mikken. Heb niet de indruk gekregen dat het hielp en had daarna katten die mollen vingen, dus het restant is in een blik in de schuur onwerkzaam geraakt..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat hier gewoon in de regionale krant dat carbidbussen tot 1l gewoon zijn toegestaan.

 

Het carbid wat je hier koopt in zo'n emmer zijn gewoon brokken die in een plastic zak zijn afgewogen, goed dichtgeknoopt en dan in een emmer gedaan.

Hou je het vochtvrij en zo goed mogelijk luchtdicht dan kun je het het volgende jaar gewoon weer gebruiken.

 

Mollen vang je gewoon met een schep, wachten tot ze aan het graven zijn en dan uit de grond spitten, klap op de kop of bij de buren weer loslaten (daar kwam hij immers ook vandaan 😁)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apart dat het carbidschieten ver van de mensheid wel mag.

Het spul lag hier jaren ongebruikt maar wel afgesloten in de schuur. Wie weet staat het blik er nog nadat ik er 20 jaar geleden in gekeken heb.

Ik heb overigens ook wel eens zo een mol gevangen, maar m'n kat heeft 100x meer geduld en is er veel efficiënter in.🙂

Een kilometer verderop naar de buren brengen is overigens geen optie.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...