Ga naar inhoud


Kerstmuziek


Sprietje

Aanbevolen berichten

En dat bedoel ik. 
De Adventstijd, de Kerstmarkten, het verheugen op het samenzijn met de familie. 
Het uitpakken van cadeautjes. 
Zien dat je kinderen en kleinkinderen zich verheugen op de “Bescherung”. 
Tevreden zijn. 
En dan natuurlijk Kerstmuziek. 
Voor degenen die dat willen naar de kerk gaan. 
Kerst is een tijd om naar toe te leven. 
 

Iedereen die moppert erover dat de Kersttijd uitsluitend een commerciële hoop flauwekul is dat uit Amerika is komen overwaaien wil ik toch erop wijzen dat dit ook voor de handel een positief effect heeft met werkgelegenheid en economische vooruitgang. Dat wordt vaak vergeten. 
 

Wij gaan met de Kerstdagen naar de Filippijnen, naar mijn schoonfamilie en hopen ondanks alle ellende daar met aardbevingen, taifuns en overstromingen een gezellig familiefeest te hebben. En komen zeker niet met lege handen aan. 
Het is een grote familie daar en iedereen kijkt er naar uit. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat Kerst leuk kan zijn als familie samenzijn met of zonder cadeautjes is zeker. Hier was de kerstboom die aan het dak hing ook altijd speciaal.

Maar die 99% hopeloze muziek die je al vóór Sinterklaas voorgeschoteld wordt...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, minplus zei:

Dat Kerst leuk kan zijn als familie samenzijn met of zonder cadeautjes is zeker. Hier was de kerstboom die aan het dak hing ook altijd speciaal.

Maar die 99% hopeloze muziek die je al vóór Sinterklaas voorgeschoteld wordt...

Dit komt omdat kerst in Nederland verschrikkelijk commercieel wordt opgeblazen. 2 maanden van te voren(soms nog eerder) begint men er al mee om zo de mensen flink te stimuleren om maar zoveel mogelijk geld te spenderen aan die twee luttele dagen. Je wordt letterlijk verplicht het gezellig te vinden met de muziek en al die lichtjes. Kerst is leuk op klein gebied samen met vrienden en familie en lekker doen wat je zelf wilt en niet voor de zoveelste keer allemaal lachen om de zelfde grappen van al de 25e keer Home Alone op TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ik met zo’n zuurpruim als jij niet getrouwd ben. 
Ik kijk ieder jaar met de familie naar “Diner for One” , heb het al 100 keer gezien en lach me iedere keer weer rot. 
Want het hoort erbij. Bij ons tenminste. 
Het is traditie. 
De commercie heb jezelf in de hand. Daar hoef je niet aan mee te doen. 

  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik ben blij dat ik met zo’n zuurpruim als jij niet getrouwd ben. 
Ik kijk ieder jaar met de familie naar “Diner for One” , heb het al 100 keer gezien en lach me iedere keer weer rot. 
Want het hoort erbij. Bij ons tenminste. 
Het is traditie. 
De commercie heb jezelf in de hand. Daar hoef je niet aan mee te doen. 

Ik ben gewoon anders ik kijk bijv. een film maar 1x en dan heb ik hem gezien, zelfde nummers aan muziek moet je me ook niet te veel laten horen want dan ben ik dat zeker de komende 30 jaar zat. Ik zie dus graag iedere keer veranderingen en niet elke keer een herhaal gelegenheid.

 

Er zijn ook mensen die al 30 jaar naar het zelfde hotel op vakantie gaan nou daar moet ik echt niet aan denken zo oersaai. Ik ben gewoon geen schaap die met de meute meeloopt. Dan maar een zuurpruim voor jou maar ik slaap vannacht nog altijd net zo lekker.

 

Ik wens je een hele fijne kerst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk altijd maar zo

Met zoveel te ontvangen zenders is er altijd wel wat te vinden wat je nog niet eerder hebt gezien.

En zo niet dan laat ik me lekker warm onderuit zakken en wordt ik wel weer wakker met de koffie en anders rij ik wel naar mijn werkplaats en heb daar nog wel wat klusjes liggen die zijn blijven liggen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gerrit B zei:

Ik denk altijd maar zo

Met zoveel te ontvangen zenders is er altijd wel wat te vinden wat je nog niet eerder hebt gezien.

En zo niet dan laat ik me lekker warm onderuit zakken en wordt ik wel weer wakker met de koffie en anders rij ik wel naar mijn werkplaats en heb daar nog wel wat klusjes liggen die zijn blijven liggen.

 

Dan moet je daar wel interresse naar hebben, mijn vrouw is in Duitsland sinds afgelopen maandag en komt komende maandag weer thuis, de tv is sindsdien nog niet aan geweest en zal ook uitblijven tot ze weer thuis is. Ondertussen doet ik gewoon veel klusjes in huis en gaat met de honden op pad. Ik heb eigenlijk heel die tv helemaal niet nodig had vroeger toen ik een tijdje als vrijgezel woonde ook helemaal geen tv in huis, ik vermaak mijzelf wel op vele andere manieren.

 

Met kerst verveel ik me dood altijd omdat ik dan gewoonweg niets te doen heb, ik kan dan enkel alleen maar op een stoel zitten urenlang terwijl ik wil bewegen en dingen wil doen, een bezoek aan een vriend of kennis is daarom ook vaak van korte duur want moet gewoon weer wat gaan doen. Een film kijken is tig keer op de klok kijken wanneer die over is want ik wil opstaan affijn het lijkt me wel duidelijk zo.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom heb ik een leuke werkplaats waar altijd wel wat te doen is,

Heb net op een ander forum laten zien wat ik bijv. gemaakt had

dus van deze tafel dit gemaakt

opknappentafel.jpg.361e2bcc5f56e4a0307f98e78297c6ed.jpg

en deze stoelen weer geheel opgeknapt en voorzien van nieuwe stof

20230411_201252.thumb.jpg.cefc0f4608145979f2731e68e45d1cca.jpg

 

en zo heeft deze oude kloostertafel van naar schatting tussen de 200 en 300 jaar oud een plekje gekregen in onze ontvangsthal

20230415_203944.thumb.jpg.9be0ebcd18667318b6fa6a694cd61ec2.jpg

 

zo staat er op zolder ook nog een oud cilinderbureau  en nog wat spullen die opgeknapt moeten worden, dus aan klusjes geen enkel gebrek.

 

  • Like 2

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

De commercie heb jezelf in de hand. Daar hoef je niet aan mee te doen. 

 

Als je nu zo als ik elke dag inkopen gaat doen, dan zie je dat de prijs plots (deze week) met "bijna" 2€ gestegen is voor heel veel artikelen die bij het kerstmenu horen.

Wijn, Vlees, Wild, Vis, Gevogelte, exotische groenten, zelfs gesneden soepgroenten en natuurlijk alle ingredienten van die supermarkt zijn kook instructies (kook beter met ons) zoals wildfond en diverse soorten paddestoelen. Etc Etc Etc

Ik zeg het nogmaals aan die met klein budget, je kan beter na kerstmis en nieuwjaar de voordeel aanbiedingen van exact die producten voor kerstmis kopen dan zit je weer op het normale graaiflatie niveau.

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Penthe zei:

Ik ben gewoon anders ik kijk bijv. een film maar 1x en dan heb ik hem gezien, zelfde nummers aan muziek moet je me ook niet te veel laten horen want dan ben ik dat zeker de komende 30 jaar zat. Ik zie dus graag iedere keer veranderingen en niet elke keer een herhaal gelegenheid.

 

Er zijn ook mensen die al 30 jaar naar het zelfde hotel op vakantie gaan nou daar moet ik echt niet aan denken zo oersaai. Ik ben gewoon geen schaap die met de meute meeloopt. Dan maar een zuurpruim voor jou maar ik slaap vannacht nog altijd net zo lekker.

 

Ik wens je een hele fijne kerst!

Dinner for One al eens gezien?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

Als je nu zo als ik elke dag inkopen gaat doen, dan zie je dat de prijs plots (deze week) met "bijna" 2€ gestegen is voor heel veel artikelen die bij het kerstmenu horen.

Wijn, Vlees, Wild, Vis, Gevogelte, exotische groenten, zelfs gesneden soepgroenten en natuurlijk alle ingredienten van die supermarkt zijn kook instructies (kook beter met ons) zoals wildfond en diverse soorten paddestoelen. Etc Etc Etc

Ik zeg het nogmaals aan die met klein budget, je kan beter na kerstmis en nieuwjaar de voordeel aanbiedingen van exact die producten voor kerstmis kopen dan zit je weer op het normale graaiflatie niveau.

 

De prijs van de gesneden soepgroenten is contractueel vastgelegd 

Hier wijkt de supermarkt zeker niet van af.

wat wel kan is dat er tijdelijk luxere varianten beschikbaar zijn voor een andere prijs


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...