Ga naar inhoud


Rekeningrijden komt nu toch


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Er speelt denk ik iets nog veel belangrijkers en dat zijn kiezers.

Zet een partij als de VVD de volgende keer in het verkiezingsprogramma dat ze rekeningrijden in willen gaan voeren dan gaat het hun vrijwel zeker veel kiezers kosten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 23-12-2021 om 00:56, gerrit B zei:

Het is maar hoe men het uit gaat voeren.

Wordt het per gereden km betalen en dan ook nog eens de huidige brandstof accijns hanteren dan zal er best wat commentaar te verwachten zijn.

Gaat men de kosten per gereden km compenseren met een lagere brandstof accijns dan verwacht ik dat dit niet genoeg op gaat brengen.

Gaat men de kosten zo compenseren dat alleen de auto's die nog 1 op 25 rijden gelijk spelen dan raakt men de eigenaren van de minder zuinige auto's en levert het geld op (als men dan niet in het buitenland gaat tanken) maar zoveel auto's rijden geen 1 op 25 en dit zou een stimulans kunnen zijn om toch zuinigere grotere auto's te bouwen.

Maar hoe ga je om met gereden km's in het buitenland? (als men geen veel te dure tolpoorten wil)

Ga je wel met tolpoorten werken hoe gaan ze die kosten dan ooit terug verdienen?

 

Je kunt er donder op zeggen dat autorijden er gemiddeld genomen niet goedkoper van  zal worden.

 

Linksom of rechtsom zal t onder de streep meer op moeten gaan brengen dan het huidige systeem waarbij elektrisch nog voordelen geniet.

 

Wanneer fossiele brandstoffen langzaamaan worden gesaneerd zal de overheid dezelfde inkomsten willen blijven genereren, dus zal de burger middels financiële prikkels ( lees : duurder maken) gedwongen worden om of de auto weg te doen, of dieper in de buidel te tasten, wat de tweedeling in NL nog verder zal vergroten.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

😁

Shame on you...😁

 

Dat autorijden hier duurder zal worden staat mi. trouwens los van wat voor ontwikkelingen dan ook. Ook als als de Russen gas voor een honderdste van de huidige prijs gaan leveren en (de basismaterialen voor) chips duizend maal zo goedkoop worden...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gerepareerd!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-12-2021 om 14:51, Mojo zei:

 

Ja maar hier gaat het om geld en dan is alles geoorloofd in dit land (zelfs discriminatie)

 

En daarom is er een Hoge Raad die er her en der een streep door kan zetten. (Net als vandaag m.b.t. tot die fictieve diefstalrente in Box 3)

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang betalen we al teveel over de ingeschatte rente in Box 3?

Tijd dat die hoge raad dan eens wat sneller gaat werken lijkt me dan.

Nog belangrijker is dat die hoge raad meteen eens over de schouder van de regering meekijkt over de beslissingen die men daar neemt zodat die meteen getoetst worden en niet gaat zitten wachten tot het ooit eens bij hun op het bordje komt zodat het pas jaaaaaren later weer terug gedraaid moeten worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Nog belangrijker is dat die hoge raad meteen eens over de schouder van de regering meekijkt over de beslissingen die men daar neemt

Daar is de 1e kamer voor.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, die horen de 2e kamer te controleren.

Maar zitten daar dan mensen die juridisch zo onderbouwd zijn dat ze dit soort zaken tot achter de komma snappen en kunnen beoordelen of zitten daar personen die door hun eigen partij naar voren zijn geschoven om de belangen van die partij te verdedigen en door de 1e kamer te loodsen?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...