Ga naar inhoud


James Webb Telescoop


minplus

Aanbevolen berichten

De lancering van de buitengewoon dure telescoop is goed gegaan. Nu het uitvouwen van het tennisbaan formaat schild nog en de verplaatsing naar de exacte plek.

Daarna kunnen we nog extremere foto's verwachten dan de waanzinnig mooie van de Hubble.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Fantastisch project, ben al heel blij dat het tot dit punt allemaal feilloos is gegaan! Wat een technische uitdagingen waar denk ik weinig ruimte is om een fout achteraf te corrigeren. De hubble telescoop is meermalen gerepareerd maar dat is er nu niet bij op 1,6 miljoen kilometer. Fingers crossed dus.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tien miljard+ naar de knoppen als het fout gaat en dan staan we minstens 10 tot 20 jaar stil.

Volkomen nieuwe ontdekkingen als het goed gaat, kijken naar kort na de oerknal nog voor er licht was. Bizar.

Dus duimen de komende maand.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-12-2021 om 19:38, minplus zei:

De lancering van de buitengewoon dure telescoop is goed gegaan. Nu het uitvouwen van het tennisbaan formaat schild nog en de verplaatsing naar de exacte plek.

Daarna kunnen we nog extremere foto's verwachten dan de waanzinnig mooie van de Hubble.

Ik hoop ook dat het allemaal goed gaat!

Maar ik hou mn hart vast; kijk, een voetbaldoel van het professioneel internationaal niveau is 7,32m bij 2,44m, er wordt vaak gescoord; welnu, we hebben het hier over:

Afmetingen tennisbanen
Speelveld  
Lengte speelveld 23,77 m
Breedte speelveld (enkelspel) 8,23 m
Breedte speelveld (dubbelspel)

10,97 m

12,80 m

 

Lengte van het net (= afstand tussen de netpalen)

 

Als er dus een asteroïde regen komt zoals in dit jaar (2021) en het stormt daar op af, geef ik die James Webb telescoop weinig kans.

 

Allemaal weggegooid geld; hadden ze beter kunnen besteden aan arme landen.

Ik hoop dat ze die Hubble voor de zekerheid nog achter de hand houden.

 

Maar nogmaals: ik hoop dat het allemaal goed gaat met die James Webb telescoop.

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wat men algemeen zegt over wetenschappelijk onderzoek dat niet gericht is op een uiterst specifiek nuttig doel. Gelukkig zijn sommige instituten zoals het Institute for Advanced Study anders ingesteld. Daar werkte o.a. Einstein en ook het duo dat lang geleden aan de ontwikkeling van mRNA-vaccins werkte en volgend jaar de Nobelprijs wel zal krijgen na de vele andere prijzen die ze terecht al hebben gekregen. Hun werk heeft de gekste dingen opgeleverd en in het laatste geval tig miljoenen levens gered.

Het is dus zeker geen weggegooid geld en dat is het al honderden jaren niet geweest.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja jongens,

Met zo'n oppervlakte wat die telescoop heeft, voorspel ik dat ie binnen een halfjaar al naar de klote is.

De eerste vallende ster zal m vernietigen.

Er is niet genoeg over nagedacht.

Ik hoop dat ze de oude Hubble weer uit het stof halen voor reserve.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tennisbaan stelt niets voor in de ruimte, gigantisch veel minder dan een stofje van een duizendste mm ergens op deze planeet. Bovendien gaat dat ding ver weg hangen op 1,5 miljoen kilometer, ver achter de maan die op 384400 hangt, terwijl de Hubble op 500 km hangt, dus veel dichter bij de aarde en bij de duizenden malen meer rotzooi die daar langs komt, en die doet het nog altijd probleemloos.

Ik hoop overigens dat ze de Hubble nog een revisie geven want die kan nog steeds miljoenen dingen ontdekken en zichtbaar maken ipv dat ze hem laten verbranden in de atmosfeer.

 

Een vallende ster is trouwen een steentje dat door de aarde aangetrokken wordt en in de atmosfeer verdampt. Daar heb je meer dan een miljoen kilometer achter de maan eigenlijk geen last van. Kans van 1 op de triljoen of zo vergeleken met dat de Hubble getroffen wordt.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi minplus

Dat is dan een geruststelling.

Ik verheug me ook op de beelden van James Webb.

 

 

 

 

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, minplus zei:

Een vallende ster is trouwen een steentje dat door de aarde aangetrokken wordt en in de atmosfeer verdampt. Daar heb je meer dan een miljoen kilometer achter de maan eigenlijk geen last van. Kans van 1 op de triljoen of zo vergeleken met dat de Hubble getroffen wordt.

 

Ik denk altijd zo dat dat ene vallende steentje dan toch maar de aarde heeft gevonden om daar te verbranden, en soms zijn dat er best veel per uur, er zullen er vele miljarden zijn die de aarde nooit vinden en frank en vrij rondvliegen tot ze een keer iets anders tegen komen.

Nu zullen ze dat wel uitgezocht hebben dat de kans veel minder is om "geraakt" te worden maar wordt hij geraakt dan fiets je er op 1,5 miljoen km niet even naar toe om dat te repareren.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stof en puin wordt door een planeet aangetrokken. Er zal dus dicht bij een planeet meer zijn dan verder weg. Daarnaast blijft veel heel lang in banen om een planeet zweven Daar heb je een miljoen km achter de maan weinig last van.

 

Repareren van dat ding zal niet gaan. Zo ver zijn ook nog nooit mensen in de ruimte geweest. Een paar kleine gaatjes in het schild zal nog niet zo'n probleem zijn, maar als het uitvouwen mislukt hebben we een groot probleem...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...