Ga naar inhoud


James Webb Telescoop


minplus

Aanbevolen berichten

Wat ik me altijd afvraag is hoe het kan dat ze zoveel met infrarood kunnen doen maar als je naar de beelden van een infrarood bewakingscamera kijkt dan is dat toch vaak maar een belabberd beeld.

Natuurlijk wel van een heel andere prijs categorie maar zo'n bewakingscamera hoeft ook niet met een raket geïnstalleerd te worden en de beelden hoeven ook niet 1,5 miljoen km draadloos verstuurd te worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, gerrit B zei:

Wat ik me altijd afvraag is

 

met beeldbewerkingsprogramma's op krachtige computers worden de beelden natuurlijk nog nabewerkt

maar de "thermography" IRT toont meer wat in normale licht omstandigheden verholen blijft

zie afbeelding arm van de man onder plastik

Screenshot_27.jpg

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2021 om 11:00, Tonskidutch zei:

met beeldbewerkingsprogramma's op krachtige computers worden de beelden natuurlijk nog nabewerkt

Kan zijn maar hoe maakt men dan van het 1e beeld vervolgens het 2e beeld?

Zou je geen zwart plastic maar doorzichtig plastic nemen dan krijg je exact hetzelfde infraroodbeeld.

En als men de beelden zo kan bewerken wie bepaald dan uiteindelijk wat er dan te zien is? (dus in dit geval zwart plastic ipv. doorzichtig)

Iets wat wij er hier heel normaal uit vinden zien kan dan wel op op onze manier bewerkt zijn zodat wij het er weer normaal uit vinden zien maar kan dan totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gerrit B zei:

Kan zijn maar hoe maakt men dan van het 1e beeld vervolgens het 2e beeld?

Zou je geen zwart plastic maar doorzichtig plastic nemen dan krijg je exact hetzelfde infraroodbeeld.

En als men de beelden zo kan bewerken wie bepaald dan uiteindelijk wat er dan te zien is? (dus in dit geval zwart plastic ipv. doorzichtig)

Iets wat wij er hier heel normaal uit vinden zien kan dan wel op op onze manier bewerkt zijn zodat wij het er weer normaal uit vinden zien maar kan dan totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid.

O neeeeeeeee. Een JWST wappie die alles in twijfel trekt🤣😂😉. Let op: Straks zegt ie gewoon dat dat ding helemaal niet in de ruimte hangt🤡

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Mojo zei:

O neeeeeeeee. Een JWST wappie die alles in twijfel trekt🤣😂😉. Let op: Straks zegt ie gewoon dat dat ding helemaal niet in de ruimte hangt🤡

Het is allemaal Hollywood 😂

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Die James Webb telescoop neemt waar in het infrarode gebied omdat het heelal zich vergroot en daarmee worden ook de lichtgolven naar ons toe uit elkaar getrokken. Zodoende trekt het voor ons zichtbare licht richting infrarood wat we niet kunnen zien met onze ogen.

Het "Doppler" effect dus.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een maand of 5 alles testen, dus we moeten nog geduld hebben.

Ik beb razend benieuwd waar ze het eerst naar gaan kijken.

De Hubble gaat al meer dan 30 jaar mee. Dan is 5 tot 10 jaar voor deze helaas wel erg kort....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...