Ga naar inhoud


levensduur seflsat h50D vlakantenne


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

nu ik nog eens verhuisd ben, kan ik een vlakentenne hangen, ik heb gekozen voor een h50d die ik nog liggen had, dit op astra 3.

Ik heb 100% signaal, maar bij de minste regen, gaat die naar 20%, en heb ik geen beeld meer.

die h50d, is nog gebruikt geweest door mijn kameraad zonder dit probleem.

Zou die na een jaar of 4 versleten zijn of een of ander manier, of is de astra 3 satelliet nog zwakker geworden.

Ik weet dat er al veel over geschreven is, dat er een weinig regenreserve is, maar dacht dat dit enkel was bij een stevige bui, die uitval.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Is de antenne optimaal uitgericht?

Staat de skew van de antenne goed?

Heb je vrij zicht?

 

Vlakantennes slijten niet, er zit net als in een gewone schotel een LNB in.

Ze kunnen net als gewone lnb's wel defect raken.

 

Ik denk, dat de antenne skew niet optimaal staat, dan heb je heel snel uitval bij slecht weer.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat regendruppels die op de voorzijde blijven zitten , het signaal flink dempen .

Mss met nanospray behandelen dan loopt het water er zo af .

  • Like 2

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Is de antenne optimaal uitgericht?

Staat de skew van de antenne goed?

Heb je vrij zicht?

 

Vlakantennes slijten niet, er zit net als in een gewone schotel een LNB in.

Ze kunnen net als gewone lnb's wel defect raken.

 

Ik denk, dat de antenne skew niet optimaal staat, dan heb je heel snel uitval bij slecht weer.

 

zal ik laten nazien, maar omdat ik het zelf niet kan (hangt 4 meter hoog voor vrij zicht) kan het enige tijd duren. ik heb nml geen zo'n hoge ladder.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, trust zei:

Ik kan me voorstellen dat regendruppels die op de voorzijde blijven zitten , het signaal flink dempen .

Mss met nanospray behandelen dan loopt het water er zo af .

Ja, de kunststof kap wordt door de zon na een aantal jaren poreus en dan gaat er water in de poriën zitten die het signaal tegen houden. Nanospray is prima, je kunt de kap ook in de autowax zetten maar dat moet je wel af en toe herhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Sprietje zei:

Ja, de kunststof kap wordt door de zon na een aantal jaren poreus en dan gaat er water in de poriën zitten die het signaal tegen houden. Nanospray is prima, je kunt de kap ook in de autowax zetten maar dat moet je wel af en toe herhalen.

Dan kun je er toch beter blanke lak op spuiten die ook voor auto koplampen word gebruikt?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet beslist andere topics hier op sat4all en elders hebben gelezen ( bijvoorbeeld ) https://forum.digitalfernsehen.de/threads/haltbarkeit-einer-sat-anlage.314182/

als we over kwaliteit producten spreken is 10 a 15 jaar moeiteloos met een metalen schotel

met plastiek mag je blij zijn dat het 6 jaar hangt (uitzonderingen daargelaten)

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...