Ga naar inhoud


vibraties in het lichaam


tommiedepommie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

omdat ik hier op het forum al vreemdere zaken heb voorbij zien komen, kan ik mijn ‘probleem’ ook wel eens in de groep gooien.

Sinds enkele maanden ondervind ik, in de ochtend als ik nog in mijn bed lig, vibraties in mijn lichaam.

Het komt alleen voor rond een uur of 6-7 en niet elke dag op precies dezelfde tijd. Soms ook dagen niet. De vibraties variëren ook in snelheid. Het lijkt echt op een pomp/wasdroger/wasmachine die via mijn bed de vibraties doorgeeft. Hoorbaar en/of voelbaar is er verder niets.

Zoals mijn profiel aal aangeeft woon ik in Frankrijk in de bergen en de huizen zijn hier dus direct op de rotsen gebouwd waardoor er mijns inziens, gemakkelijk trillingen over lange afstanden kunnen worden verplaatst. Mijn slaapkamervloer is van hout en rust op houten balken die weer in de muur bevestigd zijn.

Ik heb uiteraard op internet gekeken en het zou ook vibraties kunnen zijn die het lichaam genereert maar dat kan ik niet vaststellen.

Uiteraard heb ik mensen in mijn buurt gevraagd maar die hebben geen apparaten rond die tijd aanstaan en hebben er ook geen last van.

Ik denk dat meetapparatuur er niet gevoelig genoeg voor is om het te registreren.

Alvast dank voor jullie reacties

 

groetjes Tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had die vibraties begin jaren 70 in Groningen als er een bus langs reed. Oud huis en houten vloer en de trillingen van de grond werden perfect doorgegeven.  Denk dat veel buren er weinig of geen last van hadden.

Komt er af en toe rond die tijd in de buurt zwaar verkeer langs?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Installeer een bevingsmeter app op je telefoon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er mogelijk een (defecte) windmolen in de omgeving.

In Nijmegen staat er eentje met een defecte generator, dit veroorzaakt een hele lage bijna onhoorbare bromtoon en vibraties die je ook in je lichaam kunt voelen, zelfs op meer dan 2 km afstand. De windrichting heeft hierbij ook invloed op wat je ervaart.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Mistrale zei:

Staat er mogelijk een (defecte) windmolen in de omgeving.

In Nijmegen staat er eentje met een defecte generator, dit veroorzaakt een hele lage bijna onhoorbare bromtoon en vibraties die je ook in je lichaam kunt voelen, zelfs op meer dan 2 km afstand. De windrichting heeft hierbij ook invloed op wat je ervaart.

Waar in Nijmegen? Toch niet bij de centrale?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geen elektrische deken in gebruik?

Geen centrale verwarming die rond die tijd begint te verwarmen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.laagfrequentgeluid.nl/geluid-meten-algemeen/

@tommiedepommie,

ik heb om de zoveel dagen hetzelfde nu hier in Maastricht, alsof er een auto stationair draait terwijl er niets te zien is in de omgeving. begint zo om 5:30 en pas om 7:00 stopt het.

Ik had hetzelfde ook al in Amsterdam waar de veerponden over het IJ de dieselmotoren en generatoren starten om het vroege ochtend uur. En wel op 5 kilometer afstand van de afmeer plek. Dat heb ik laten meten door de milieudienst. Met ongeveer 3 statieven en daaraan elk 6 microfoons, gedurende 1 maand. Heel duidelijk was dat de bron van LFg.

 

Ik vermoed dat er hier nu in mijn buurt een CV ketel hangt bij een van de stokdove buren die op timer is ingesteld, het zou zomaar kunnen komen van een kapot ventilatorblad of pomp. En windrichting is echt een factor die bijdraagt zoals @Mistrale reeds schreef. Dat merkte ik afgelopen week toen 's nachts een constant piepgeluid te horen was en dat bleek de parkeergeld automaat in een winkelcentrum verderop waar ik om 8:00 uur inkopen doe.

 

Bepaalde bouwkundige constructies kunnen gaan meetrillen met die geluidgolven en dat noemt men het effect van de spouw resonantie.

Dat kun je als leek niet direct herkennen maar een bouwkundige bouwfysicus kan dat traceren en zelfs vooraf berekenen.

p.s.

Het LFg is zelfs gevaarlijk voor je gezondheid want je kan er hartritme stoornis en andere stress gerelateerde klachten van krijgen.

 

aangepast door Tonskidutch
blue

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drukregelaars in gas verdeelkasten willen ook nog weleens brommen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niemand aan gedacht dat de oorzaak zomaar van medische oorsprong zou kunnen zijn. Sommige tekorten van bepaalde stoffen of zelfs de aanmaak ervan in de hersenen kunnen op bepaalde uren van de dag de oorzaak zijn van het zinderen ,tintelen of vibreren in het lichaam. Heb het in de familie en bij mezelf ook reeds ondervonden. Het vibreren moet je dan wel ernstig nemen...

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...