Ga naar inhoud


KPN TV via koper of Caiway TV via glasvezel?


Aanbevolen berichten

9 uren geleden, Jürgen zei:

en ik ben nu al genezen.

proficiat met je gezondheid

heb je de bestelling geannuleerd neem ik aan?

 

Ik ga nooit weg bij een aanbieder of het zijn moverende redenen, maar de verhuizing bepaald natuurlijk wel of je gunstiger uit kan komen.

De KPN dochter XS4ALL bestaat niet meer en KPN zelf doet niets in mijn stad aan glasvezel behalve bij nieuwbouw!

 

Freedom Internet is natuurlijk de opvolger van XS4ALL maar gaat wel in mijn regio volledig via KPN oud koper en oude centrales en is dus geen alternatief bij de op locatie geleverde snelheid. En ik zie de prijsstijgingen al voor me bij dat Freedom Internet.

 

Nadat m'n 32 bpm modem opgedoekt werd en Compuserve niets meer voorstelde ging ik naar een echte Internet provider.

Na 17 jaar bij XS4ALL en 2 Jaar bij KPN en nu 2,5 jaar bij Ziggo was ik ook nog ooit in het buitenland bij Vodafone LTE G3 gedurende 2 jaar.

Ik vond XS4ALL natuurlijk de beste en het was zeker ook de duurste maar baseerde op KPN netwerken en switches.

 

Nu is Ziggo behoorlijk stabiel maar hun eigen geleverde apparatuur voor TV ontvangst is een godspè, dan neem je toch liever een CI+ met kaartje ;) voor in de ULTIMO4K. De prijs is te hoog punt

 

 

 

 

 

 

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uiteraard het bestelde Caiway abonnement gelijk weer opgezegd.

Daarbij viel mij op dat toen ik Caiway bestelde ik binnen 10 minuten een bevestiging ontving maar van de annulering van de bestelling heb ik 2 uur later nog geen bevestiging….!!!

 

Ziggo was voor mij ook een optie maar levert op mijn locatie geen Internet.

Krijg bij aanvraag dan het bericht dat ik bij Caiway terecht kan want mijn locatie valt buiten het verzorgingsgebied van Ziggo.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/7/2022 at 9:53 AM, Jürgen said:

Krijg bij aanvraag dan het bericht dat ik bij Caiway terecht kan want mijn locatie valt buiten het verzorgingsgebied van Ziggo.

Dat was mij ook al eens op gevallen, bij het ingeven van postcode + huisnummer hier :

https://www.ziggo.nl/internet/start

Krijg je keurig de melding waar je wel terecht kan.

Dat is eigenlijk de beste en enige database die dit zo doet, in mijn geval, in het gebied van een kleine glasvezel aanbieder.

Alle (?) vergelijkings sites komen met een trage DSL "oplossing".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een update en om deze topic af te sluiten.

Ik gebruik nu 14 dagen KPN TV met 50 Mbps KPN Internet (gemiddeld rond 70 / 17 Mbps) en dat bevalt mij tot nu toe prima.

De bijgeleverde KPN Arris VIP 5202 plus de afstandsbediening functioneren goed en hebben voldoende mogelijkheden zoals o.á. gebruik van Netflix en het koppelen van de Samsung TV afstandsbediening aan de KPN afstandsbediening.

 

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook XS4ALL Glas en ga niet afwachten tot ik naar KPN wordt omgezet maar heb gebruik gemaakt van een aanbieding van KPN 12 maanden Hussel voor 35 euro, komt nog wat bij voor extra diensten maar dat bespaard me ongeveer 550 euro het komende jaar en dan behoud ik alles wat ik nu heb en krijg 1 Gbit ipv 500 Mbit. 

 

Freedom heb ik overwogen maar die kwam te duur uit en bieden als TV product Canal Digitaal en dat zie ik niet zo zitten. Waarschijnlijk krijg ik nu zo'n experiabox maar die vervang ik meteen door een fritzbox. Bovendien Freedom kan altijd volgend jaar nog. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf als ex-XS4ALL lid wél de overstap gemaakt. Ik ben in februari gemigreerd naar KPN en was meteen - ondanks belofte van KPN dat er voor XS4ALL leden niets zou veranderen - alles kwijt (behalve de e-mail functie). Zo ken ik de KPN ook (zakelijk als particulier). Wil absoluut niets met die leugenachtige moloch te doen hebben… Dus voor mij was Freedom de enige oplossing. Qua prijs flink goedkoper dan XS4KPN, vast IP én mijn Fritz!Box (die net is opgewaardeerd naar 7.31)…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Codx zei:

Ik heb ook XS4ALL Glas en ga niet afwachten tot ik naar KPN wordt omgezet maar heb gebruik gemaakt van een aanbieding van KPN 12 maanden Hussel voor 35 euro, komt nog wat bij voor extra diensten maar dat bespaard me ongeveer 550 euro het komende jaar en dan behoud ik alles wat ik nu heb en krijg 1 Gbit ipv 500 Mbit. 

 

Freedom heb ik overwogen maar die kwam te duur uit en bieden als TV product Canal Digitaal en dat zie ik niet zo zitten. Waarschijnlijk krijg ik nu zo'n experiabox maar die vervang ik meteen door een fritzbox. Bovendien Freedom kan altijd volgend jaar nog. 

 

Dat snap ik dus niet, of had je een dan maar een 50Mb glasverbinding?

Ik betaalde voor XS4all 100MB ruim 52 euro met vast IP adres en gratis virusscanner op 5 apparaten.

Met de overstap naar KPN zou ik hetzelfde via Hussel blijven betalen maar dan zonder vast IP adres en met een virusscanner op max 2 toestellen.

Nu heb ik de overstap gemaakt naar Freedom en ga van 100MB naar 1000MB, hou mijn vaste IP adres en hou ook de gratis virusscanner op 5 apparaten.

Krijg daarnaast een nieuwe Fritzbox die ook 1Gig wifi ondersteund en betaal voor alles incl. de huur van de Fritzbox 49 euro met de 1e 3 maand 15 euro korting.

Dus hoezo was Freedom dan bij jou duurder en wat ga je dan na 1 jaar hussel betalen of moet je dan weer overstappen om goedkoper uit te zijn?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die prijsstelling klopt niet… Freedom rekent €84 excl. de €15 korting… Voor €49 krijg je ‘slechts’ 50 MB… Zie de screenshot.

556AF5AB-A983-4203-B5FC-6128C4E1D8BC.thumb.png.c609899ba6093c79405cb0c093f9ec10.png

Ik had VDSL bij XS4ALL 200/50 en ben gegaan voor 200/200 FTTH. VDSL had ook kunnen blijven, ware het niet dat Freedom dat niet wenst aan te bieden omdat de KPN dan €10 extra vraagt… Het werd dus glas… De kids zijn al lang uit huis en voor surfen/mailen/nieuwsgroepen is dit voor mij voldoende. Heb mijn ‘oude’ Fritz!Box 7583 gehouden vanwege instellingen.. Deze waardeerde overigens juist vandaag op naar Fritz!OS 7.31

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan heb jij wat anders dan wat ik heb afgesloten

 

Quote

Kosten
Abonnement:

€ 0.00 p.m.

Account

€ 47.00 p.m.

Freedom Fiber 1Gbit

€ 2.00 p.m.

FRITZ!Box 5530

€ -15.00 p.m.

Kortingsactie - 3 Maanden 15 Euro korting

 

 

Eenmalige kosten

 

Je maakt gebruik van de Freedom overstapservice.

 

dit is uit de bevestiging die ik van Freedom heb gekregen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij zit gelukkig in een regio waar ze buiten de landelijke KPNnetwerk kunnen bestellen. Bofkont!! Gun het je van harte…

 

En je zit ook nog eens op een AON Fiber aansluiting! Je krijgt de 5530 met SFP….. dus ook geen NT nodig….

 

<heel klein beetje jaloers>……………
 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat krijg je ook als je in zo'n uithoek van Nederland woont  😁

 

Maar dit gaat volgens mij ook gewoon via het KPN glasvezelnetwerk.

Immers het glasvezelnetwerk is hier ooit als 1e van Nederland in de gehele gemeente aangelegd door Volker Wessels en die is toch weer samengegaan met KPN?

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vaak door anderen aangelegd. KPN blokkeert de toegang tot óf lijft de nieuwkomer in. Zo kom je ook aan je infrastructuur!!! Zie Reggefiber e.d. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gerrit B zei:

 

Dat snap ik dus niet, of had je een dan maar een 50Mb glasverbinding?

Ik betaalde voor XS4all 100MB ruim 52 euro met vast IP adres en gratis virusscanner op 5 apparaten.

Met de overstap naar KPN zou ik hetzelfde via Hussel blijven betalen maar dan zonder vast IP adres en met een virusscanner op max 2 toestellen.

Nu heb ik de overstap gemaakt naar Freedom en ga van 100MB naar 1000MB, hou mijn vaste IP adres en hou ook de gratis virusscanner op 5 apparaten.

Krijg daarnaast een nieuwe Fritzbox die ook 1Gig wifi ondersteund en betaal voor alles incl. de huur van de Fritzbox 49 euro met de 1e 3 maand 15 euro korting.

Dus hoezo was Freedom dan bij jou duurder en wat ga je dan na 1 jaar hussel betalen of moet je dan weer overstappen om goedkoper uit te zijn?

 

Nee ik heb 500 Mbit nu en had korting bij XS4ALL maar heb ook flatfee telefonie en deels gratis 4K IPTV er bij. In totaal betaal ik met de korting rond de 90 euro. Maar die korting vervalt de komende maanden dus ging ik binnenkort al meer betalen.  Dat omzeil ik nu helemaal en straks betaal ik rond de 45 euro en heb ik bijna hetzelfde.

 

En juist omdat alle abonnementen maar 35 euro p/mnd kosten (exclusief extra diensten) voor 12 maanden en je zelfs nog extra korting kan krijgen door zo'n partnersite te gebruiken kun je rustig 1 Gbit pakken zelfs als je maar 100 Mbit nodig had. Na een jaar bel je KPN gewoon op met de mededeling dat je wilt overstappen en of ze een aanbieding hebben. Anders pas je het abo gewoon aan of stap je inderdaad over. 

 

Freedom is op dit moment gewoon te duur (74 of 84 euro p/mnd voor alleen internet)  bied TV van CDS aan en geen flatfee telefonie.  Waarschijnlijk gaan die prijzen wel beter worden gezien KPN goedkopere WBA gaat leveren geloof ik. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...