Ga naar inhoud


KPN TV via koper of Caiway TV via glasvezel?


Aanbevolen berichten

Feitelijk zou ik deze vraag vrij gemakkelijk moeten beantwoorden maar eerlijk gezegd twijfel ik tussen de keuze.....

 

Op dit moment maak ik gebruik van KPN Hussel alleen Internet 50 Mbps via koper.

De gemiddelde gemeten waarde Down - Up is rond 45 - 17 en daar betaal ik € 43,75 voor.

Internet wordt hoofdzakelijk gebruikt om naar Netflix in een lage resolutie te kijken en dat gaat voor de korte tijd dat ik dat hier thuis heb gebruikt prima.

Wij overwegen nu om TV toe te voegen en daar betaal ik bij KPN € 10,= extra dus totaal € 53,75.

Ik kan dit aan het huidige abonnement kosteloos toevoegen en kan alles per maand opzeggen want het contract met KPN loopt begin mei af.

 

Als alternatief is op onze postcode Caiway glasfiber beschikbaar dus ik zou kunnen overwegen om daar een nieuw abonnement af te sluiten voor ...

 

Caiway 150 Mbits = TV voor € 52,95 (na de proefperiode van 6 maanden)

 

Normaliter zou je zeggen, zelf nog bijna een € 1,= goedkoper, dan is de keuze toch niet zo moeilijk maar ik lees over Caiway niet al te beste reviews maar dat is deels ook bij KPN het geval.

Ik heb liever een betrouwbaar Internet en TV ontvangst dan snelheid.

Het huidige KPN Internet draait in feite goed maar ik heb het het afgelopen jaar nog niet echt veel gebruikt.

 

Mijn vraag is dan ook, zijn er aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden en zijn er significante reden om de ene of de andere wel of juist niet te nemen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou @Jürgen als je het KPN forum leest zijn er ook slechte reviews en problemen. Enkele van die problemen zitten achter het toetsenbord.

Ik heb de pairbonding in de binnenstad gehad waar heel oud koper ligt van KPN en had meer dan genoeg voor de TV IPTV en Netflix alsook voor het standaard pC werk dat je als thuiswerker nodig hebt.

 

Het hangt een beetje om die tweede IPTV box voor een andere TV, dat is met 10€/mnd wel duur ofschoon je dan alle kanalen kan opnemen en herbekijken hetgeen met de app (op je Mac) niet voor alle kanalen geldt.

 

Wat kost Caiway voor een tweede TV dan?

 

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

KPN is verre van zaligmakend maar door hun slimme marketingtruc, de hussel, kan je zomaar ineens veel meer per maand kwijt zijn bij eender welke andere provider. Ik heb eerder kennissen in het buitengebied die KPN vast hadden, wie overigens niet, overwogen om over te stappen op glas en TV via Caiway. Zij zijn er bijzonder tevreden mee. KPN hussel hadden zij nooit gebruikt. Maar geen van de NL providers zijn zaligmakend. Van iedere provider lees je positieve maar ook negatieve reviews. Terecht of onterecht.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Wat kost Caiway voor een tweede TV dan?

 

 

 

 

€ 5,= maar die optie zal ik niet snel gebruiken, als wij al iets in de slaapkamer kijken is dat Netflix..

 

3 uren geleden, John van Dreumel zei:

KPN is verre van zaligmakend maar door hun slimme marketingtruc, de hussel, kan je zomaar ineens veel meer per maand kwijt zijn bij eender welke andere provider. Ik heb eerder kennissen in het buitengebied die KPN vast hadden, wie overigens niet, overwogen om over te stappen op glas en TV via Caiway. Zij zijn er bijzonder tevreden mee. KPN hussel hadden zij nooit gebruikt. Maar geen van de NL providers zijn zaligmakend. Van iedere provider lees je positieve maar ook negatieve reviews. Terecht of onterecht.

 

Dat laatste is zeker waar maar ik ben ook overtuigd wat Ton al aanhaalde, veel van de gemelde problemen zitten achter het scherm .....

Ik denk ook dat een gros van de tevreden gebruikers dat ook nooit in een Review plaatst.

Ik heb toen KPN Hussel gebruikt omdat wij ook KPN Onbeperkt Mobiele Internet i.c.m. Internet Thuis gebruikten.

 

Misschien toch maar KPN opzeggen en overstappen naar Caiway 150 Mbps glas + TV.

Onbeperkt Mobiel Internet is nu niet meer aan de orde.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De internet toegang zal bij beiden voldoende zijn (voor de "normale" gebruiker).

Qua IPTV, ik ken beide systemen een beetje, als 1e lijns vraagbaak. Beiden zijn niet mijn favoriet.

Met name de KPN variant is handig voor de wat minder handige (oudere ?) gebruiker, voor zo ver ik dat zie.

De bediening van de caiway extra's (anders dan rechtstreeks kijken) is niet "mijn ding" maar er gaat/is iets verbeterd voor zo ver ik gezien/gehoord heb.

Kortom, ga eens op bezoek bij de gebruikers van beide systemen en hoor en zie en oordeel.

Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt maar met wat eventuele tekortkomingen in de bediening zit ik niet zozeer mee want ik behoor weliswaar ook tot de ‘ouderen’ maar mag mij dan tot de meer ervaren ouderen rekenen…🤣

 

Ik ben hoofdzakelijk geïnteresseerd in de tekortkomingen waar ikzelf geen invloed op heb zoals slechte beeldkwaliteit, onbetrouwbaar netwerk en TV uitzendingen, etc.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Jürgen said:

Bedankt maar met wat eventuele tekortkomingen in de bediening zit ik niet zozeer mee

Het is maar wat je onder tekortkomeningen verstaat, bij mij zjjn dat al snel ergernissen 😕

5 hours ago, Jürgen said:

want ik behoor weliswaar ook tot de ‘ouderen’ maar mag mij dan tot de meer ervaren ouderen rekenen…🤣

Ja, die zijn er zeker ook, maar ik ken er ook die  . .

5 hours ago, Jürgen said:

Ik ben hoofdzakelijk geïnteresseerd in de tekortkomingen waar ikzelf geen invloed op heb zoals slechte beeldkwaliteit,

Komt dat nog voor heden ten dage ?

5 hours ago, Jürgen said:

onbetrouwbaar netwerk en TV uitzendingen, etc.

Dat speelt ook niet voor zo ver ik weet, bij DSL (telefoondraad-koper) heb je wel de meeste kans op slechte kabel of slechte verbindingen maar als het nu goed werkt is dat bij you ook niet het geval.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen

De truc bij KPN om te besparen op je abonnementskosten werkt als volgt.

Je zet jouw abbo via Mijn KPN om naar 100 Mbps. Dat kost dan 47,50 per maand.

Daarna (bv 1 dag later) ga je weer terug naar 50 Mbps  en dan betaal je 42,50 per maand i.p.v 43,75 wat je nu betaalt.

(Mogelijk betaal je wel 1 maand 47,50 voor die 100 Mbps, maar dat heb je snel terugverdiend)

 

Deze truc is volledig legaal. Er zijn klanten die deze truc ieder jaar weer toepassen.

Ze ontlopen hiermee de inflatiecorrectie.

(Ik betaal dus 42,50 per maand voor hetzelfde abbo waar jij 43,75 voor betaalt.)

  

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noordzee, bedankt voor deze best wel nuttige tip maar het te betalen maandbedrag is niet het meest voor mij belangrijke en dus maar beperkt maatgevend voor de keuze.

Het probleem met KPN Internet is toch de hier op onze postcode maximaal beschikbare bandbreedte van maximaal 60 Mbps.

Dit zal voor huis-tuin-keuken gebruik wel meestal voldoende zijn.

Voor de combinatie KPN 50 Mbps Internet + TV dan kom ik nu totaal op € 53,75 p/m.

 

Als ik bij Caiway een abonnement neem voor 150 Mbps glasfiber + TV dan kom ik totaal uit op € 52,95 p/m, dus zelf nog iets goedkoper.

Hierbij nog niet meegerekend dat ik de eerste 6 maanden maar € 35,= p/m betaal.

 

Aangezien ik nu in de verschillende reviews geen echte significante voor- en nadelen kan ontdekken heb ik toch maar de knoop doorgehakt en een abonnement bij Caiway genomen.

 

Allen bedankt voor de bijdragen.

 

 

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Jürgen said:

. . .

Het probleem met KPN Internet is toch de hier op onze postcode maximaal beschikbare bandbreedte van maximaal 60 Mbps.

Dit zal voor huis-tuin-keuken gebruik wel meestal voldoende zijn

Dat zal zeker genoeg zijn, al die poeha over nog meer snelheid, drinken uit een brandkraan.

https://www.internetten.nl/internet/snelheid-internetverbindingen

 

O ! , je hebt al caiway besteld, ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is dat een grappige uitspraak

8 minuten geleden, kees321 zei:

drinken uit een brandkraan.

 

Maar er zijn verschillende gebruikers via WAN onderweg die beslist een rappe verbinding nodig hebben.

Toen ik nog het bureau backup'te was het ofwel net klaar ofwel niet klaar. En er zijn beslist een hoop mensen die thuiswerkers hebben en school huiswerk voor de kinderen die een potente aansluiting kunnen gebruiken.

 

Dat het meer kost qua abo, dat is natuurlijk waar je over na kan denken. Want de providers hebben gigabit snelheden heel snel terug verdiend.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kids zijn uit huis, dus gigabit is niet meer nodig. De 160Mbit VDSL was genoeg. Wegens 'overlijden' van XS4ALL kwam ik bij KPN en dat wil ik absoluut niet. Mijn nieuwe provider biedt alleen glas aan omdat de KPN €10 opslag/huur extra vraagt. Dus voor 200/200Mbit glas gekozen... Van €77 (XS4ALL) naar €52 (glas).. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Jürgen zei:

 

…….Aangezien ik nu in de verschillende reviews geen echte significante voor- en nadelen kan ontdekken heb ik toch maar de knoop doorgehakt en een abonnement bij Caiway genomen.

Het abonnement met Caiway is nog niet eens ingegaan en ik ben nu al genezen.

Via de bij Caiway gebruikte Apple Business Chat had ik 2 vragen gesteld en het antwoord daarop liet al meer dan 12 uur op zich wachten terwijl daar één uur voor staat.

Ook het antwoord op de 2 vragen waren alles behalve bevredigend.

 

Ik houd het dus voorlopig toch maar bij het huidige contract met KPN want immers heb ik in de 11 maanden durende periode dat ik Internet van KPN gebruik geen problemen ervaren.

Als het uiteindelijk toch tegenvalt kan ik binnen 1 maand opzeggen en alsnog overstappen.

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het verplicht overstappen van XS4all naar KPN met nog maar een virusscanner op 2 apparaten en geen vast IP adres meer heb ik de overstap gemaakt naar Freedom internet.

Ik ga straks van een 100MB waar ik € 53,xx voor betaalde over naar een 1000MB waar ik € 49,00 voor betaal incl. modemhuur en weer een virusscanner op 5 apparaten.

Schoonvader heeft Caiway maar daar slechte ervaring mee, zijn internet en telefoon deed het niet en of je maar even een betaal 0900 nummer wilt bellen om het op te lossen. Kosten € 42,00 en pas een week later weer telefoon.

Ja je kunt ook gratis chatten via het internet, maar blijkbaar hebben ze er nooit bij stil gestaan hoe je dat moet doen als ook het internet niet werkt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...