Ga naar inhoud


ARD & ZDF zenders voor het einde? Nieuw mediastaatsverdrag komt eraan


de vrije fries

Aanbevolen berichten

ARD & ZDF krijgen een nieuw mediastaatverdrag. Daar zijn de premiers het nu over eens. Sommige zenders van ARD & ZDF hoeven niet meer via kabel & satelliet te worden uitgezonden.

 

Waarschijnlijk een van de belangrijkste veranderingen: tot nu toe zijn alle televisiezenders uitdrukkelijk vermeld in het Interstate Media Verdrag. Van ARD tot KiKa. U bent hiertoe verplicht en moet ook als televisieomroeporganisatie voor iedereen vrij toegankelijk zijn. Dat betekent: je moet de zenders via kabel, satelliet of antenne kunnen ontvangen. Maar daar brengt de hervorming nu verandering in. Alleen ARD en ZDF, evenals arte en de respectievelijke programma's van derden van de staatsomroeporganisaties vallen onder de definitie.

 

Omgekeerd betekent dit dat alle andere zenders niet langer expliciet in gebruik worden genomen. Dit betreft de kinderzender Kika, Phoenix, ZDF neo, ZDF info, tagesschau 24 One en ARD Alpha. Hier kunnen en mogen de zenders zelf bepalen hoe ze omgaan met de omroepen. Dat betekent ook dat ze mogen stoppen met uitzenden of ze naar internet mogen verplaatsen.

 

Op basis van de gemaakte afspraken zal de omroepcommissie van de deelstaten een concrete tekst van het contract formuleren. Dit moet vervolgens worden bevestigd door de premiers van de deelstaten. Dan moeten de respectieve deelstaatparlementen het eens worden. Het nieuwe mediastaatverdrag moet dan in oktober worden ondertekend. Het is de bedoeling dat het in 2023 van kracht wordt.

 

bron: https://www.inside-digital.de/news/sender-von-ard-zdf-vor-dem-aus-neuer-medienstaatsvertrag-kommt

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat gaat daar een gevloek worden bij de kijkers wanneer ze door die maatregel

een eventueel genoemde zender niet meer kunnen zien via bv satelliet ,

en wanneer ze op verlof zijn of in't buitenland wonen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de kabel eraf vinden wij natuurlijk helemaal niet erg. 

Wat betreft de satelliet; Op dit moment worden er bv 11 regionale versies van WDR in HD uitgezonden. 

Ik kan mij zomaar voorstellen dat ze daar ergens gaan beknibbelen. Je zou bv ook een carroussel kunnen maken van alle regionale uitzendingen op 1 zender.  

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel even goed lezen welke zenders dit ZOU KUNNEN betreffen:

 

Das betrifft den Kinderkanal Kika, Phoenix, ZDF neao, ZDF info, tagesschau 24 One und ARD Alpha. Hier können und dürften die Anstalten selbst entscheiden, wie sie mit den Sendern verfahren. Das heißt auch, sie dürften die Sender einstellen oder ins Internet verlagern.

 

IK moet het allemaal nog maar zien.

Een paar jaar geleden besloot het parlement van Nedersaksen op een achternamiddag vlak voor de zomervakantie zomaar even dat DAB+ de investeringen niet waard was. Wat zijn ze daarna -pijnlijk- teruggefloten door de publieke zenders zelf!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook alle Duitse zenders zullen op termijn gecodeerd worden, ook via Satelliet. 

 

Volgens Europese regels mag iedereen een abonnement nemen op buitenlandse zenders in heel Europa, maar vaak wordt dit niet toegepast of toegelaten, zeker al niet via de kabel! 

 

Ik ben voorstander voor vrije TV ontvangst. Zonder politieke inmengingen en censuur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, DigisatBelgium said:

Ook alle Duitse zenders zullen op termijn gecodeerd worden, ook via Satelliet. 

 

Volgens Europese regels mag iedereen een abonnement nemen op buitenlandse zenders in heel Europa, maar vaak wordt dit niet toegepast of toegelaten, zeker al niet via de kabel! 

 

Ik ben voorstander voor vrije TV ontvangst. Zonder politieke inmengingen en censuur!

Dit begrijp ik niet: wil je de kabel tot over de landsgrenzen trekken?     Een kabel vanuit Duitsland tot aan jouw deur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, DigisatBelgium zei:

Ook alle Duitse zenders zullen op termijn gecodeerd worden, ook via Satelliet. 

 

Volgens Europese regels mag iedereen een abonnement nemen op buitenlandse zenders in heel Europa, maar vaak wordt dit niet toegepast of toegelaten, zeker al niet via de kabel! 

 

Ik ben voorstander voor vrije TV ontvangst. Zonder politieke inmengingen en censuur!

Tenzij je alles via streaming doet, is het logisch dat ze via de kabel niet om het even wat aanbieden, de ruimte is beperkt.
Satelliet doet dat ook niet, op één bepaalde satelliet zitten x aantal radio- en TV zenders, andere zitten dan weer op een andere positie.

Met een schotel met vaste positie op Astra3 heb ik ook geen "vrije" ontvangst in de zin dat ik dan zenders heb die niet op die satelliet zitten.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-6-2022 om 22:06, Eduard07 zei:

Wel even goed lezen welke zenders dit ZOU KUNNEN betreffen:

 

Das betrifft den Kinderkanal Kika, Phoenix, ZDF neao, ZDF info, tagesschau 24 One und ARD Alpha. Hier können und dürften die Anstalten selbst entscheiden, wie sie mit den Sendern verfahren. Das heißt auch, sie dürften die Sender einstellen oder ins Internet verlagern.

 

IK moet het allemaal nog maar zien.

Een paar jaar geleden besloot het parlement van Nedersaksen op een achternamiddag vlak voor de zomervakantie zomaar even dat DAB+ de investeringen niet waard was. Wat zijn ze daarna -pijnlijk- teruggefloten door de publieke zenders zelf!

Zou jammer zijn. Phoenix, Neo, Info en Alpha zitten in het kleine clubje waar ik vaker naar kijk.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-6-2022 om 22:06, Eduard07 zei:

IK moet het allemaal nog maar zien.

Een paar jaar geleden besloot het parlement van Nedersaksen op een achternamiddag vlak voor de zomervakantie zomaar even dat DAB+ de investeringen niet waard was. Wat zijn ze daarna -pijnlijk- teruggefloten door de publieke zenders zelf!

 

27 minuten geleden, minplus zei:

Zou jammer zijn. Phoenix, Neo, Info en Alpha zitten in het kleine clubje waar ik vaker naar kijk.

Voor het zover is.....

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, DigisatBelgium zei:

In Belgie kan je zelfs geen Nederlandse Tv zenders bekijken op de kabel en dit al 35 jaa

 

De NPO zenders 1-2-3 zijn toch al 35 jaar te zien in Vlaanderen.

 

Deze moeten zelfs verplicht doorgegeven worden dacht ik.

In ruil moet Nederland de VRT zenders doorgeven.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 uren geleden, DigisatBelgium zei:

In Belgie kan je zelfs geen Nederlandse Tv zenders bekijken op de kabel en dit al 35 jaar...😁 Gelukkig wel via Satelliet met een officieel abonnement 😀

 

Je informatie is onjuist!

Een stukje van de doorgegeven kanalen in Antwerpen.

 

image.png

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, moonchild zei:

Zo veel schotels in D, veel boze mensen als er veel zenders verdwijnen. Zal dus meevallen. 

De Duitse omroepen zouden best eens tot een heel ander besluit kunnen komen, want wat levert die "besparing" per saldo nou op op het totaal? (Nog los van allerlei andere afwegingen die erbij betrokken zullen worden. Gelukkig bepalen de politici niet in deze.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...