Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ik begrijp niet wat je met je derde punt wilt impliceren.

En wat je vierde punt betreft, blijkt m.i. nergens uit dat de politiek niet beseft dat er meerdere stikstofvarianten zijn. Er is inmiddels nu zoveel over geschreven en gesproken dat het nu tijd is om met de opgedane wetenschap tot doortastende actie over te gaan.    

Misschien wordt het tijd om de oude vertrouwde scheikunde boeken er eens bij te pakken !

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lucht#Samenstelling

 

Lucht bestaat voor ongeveer 78 vol.-% uit stikstofgas, 21 vol.-% uit zuurstofgas en bijna 1% argon. Daarnaast bevat lucht sporen van andere edelgassen, een sterk wisselende hoeveelheid waterdamp (0,7 vol.-%), en koolzuurgas (ook wel koolstofdioxide genoemd, CO₂), dat ook in hoeveelheid sterk kan wisselen.

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag in het nieuws dat de overheid de stikstofrechten met voorrang wil kunnen opkopen maar ook dat ze een plan lanceren om boeren tegen 120% van de marktwaarde op te gaan kopen.

Heb ik het gemist of ben ik misschien de enige die gehoord heeft dat Remkes aangaf dat het stikstof probleem door iedereen dus ook de industrie, luchtvaart, vervoer enz. opgelost moest worden.

Het lijkt er tot nu toe toch heel veel op dat alleen de boeren het probleem op moeten lossen en de rest achterover kan leunen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stikstof rechten, die daarna weer ergens anders gebruikt gaan worden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schiphol en projectontwikkelaars die massaal stikstofrechten aan het opkopen zijn en waar de overheid die nu probeert buiten spel te zetten door voorrang op deze rechten te willen hebben?

En dan zet ik vooral vraagtekens bij Schiphol, een van de grootste vervuilers van heel Nederland en dan ook nog voor een groot deel in handen van de overheid.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, boudeman zei:

Recht op koop. Dat is toch een ander woord voor onteigening?

Nee, bij onteigening staat iets niet vrijwillig in de verkoop.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

DIt gaat dezelfde kant op als de usa, Bill Gates, ja de microsoft man, bezit gigaveel landbouw grond, om er... helemaal niks mee te doen, het ligt gewoon braak, de overheid is hier hetzelfde van plan, grond kopen, en er hei of van die nutteloze onzin dingen van te maken.

Zo word stilaan onze voedsel voorraad steeds minder en minder.

Het is gewoon weer wachten op de ''oplossing'' van de overheid straks.

In het noorden en oosten is ineens bij aardappelen een wratziekte gevonden, daar mag 20 jaar geen aardappel op verbouwd gaan worden.

Goh, wat toevallig ineens...

https://nos.nl/artikel/2453907-aardappelziekte-in-noord-nederland-20-jaar-teeltverbod-op-aantal-akkers

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ja je hebt gelijk. Daar heeft de overheid opzettelijk de aardappelziekte verspreid, gewoon om de boeren te pesten en daarna het land goedkoop te kunnen kopen om er vervolgens een door de overheid gesubsidieerde aluminium hoedjes fabriek te laten bouwen.

 

image.png

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, boudeman zei:

ok, een vertraagde onteigening dan, waarbij je rechtens geen bezwaar kunt maken tegen de geboden prijs.

Ook dat niet. Recht op (eerste) koop bij verkoop is geen onteigening.

Bezwaar maken tegen het bod blijft te allen tijde mogelijk. Zeker als een zo getrouw mogelijke, eerlijke marktprijs wordt gehanteerd.

(Dat laatste kan wel touwtrekkerij gaan veroorzaken bij uitkoop. Ook bij vrije uitkoop.)   

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meesten onder ons weten niet eens hoe het zit omdat er verkeerde informatie verspreid wordt.

De mensen zouden eens iets meer onderzoek moeten doen, men noemt dat jezelf informeren.

 

Je kan beginnen met Buitenhof herbekijken wat Sjaak van der Tak erover zegt in het interview, overige regelingen en informatie moet je niet uit twitter halen.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...