Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, gerrit B said:

Met het gegeven dat Nederland een van de dichtbevolkte gebieden ter wereld is moet je je dan toch af gaan vragen waarom Nederland dan aan dezelfde eisen moet gaan voldoen als veel minder dicht bevolkte gebieden?

Daarnaast hebben de heren/dames politici met het tot stand komen van deze besluiten gigantisch zitten slapen want die hadden toen al aan kunnen zien komen dat een dergelijk besluit dan hier in Nederland tot de huidige problemen zouden gaan leiden.

Dan zou je toch denken dat men ook voor Nederland andere spelregels zou hebben bedongen

 

Je wilt niet weten hoe veel uitzonderingsposities Nederland heeft bedongen. In veel gevallen is er ook nog eens misbruik van gemaakt bv waar ik zo weet van heb: pulsvisserij en vrijstellingen maximale hoeveelheden mest uitrijden.

Het kan niet zo zijn dat de wetgeving ondergeschikt gemaakt wordt aan belangen van de boeren of welke economische bedrijvigheid dan ook.

Decennia lang hebben we geleefd met oogkleppen op en onze leefomgeving zwaar vervuild. Dat gaan we nu terug betalen met rente.

Het is domweg een feit dat hier in NL de boeren sector gezamenlijk de grootste uitstoter zijn en dus ook niet meer dan logisch dat die dus gereduceerd moet gaan worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Minder hard rijden scheelt vanzelfsprekend. Ook al helpt dat lang niet genoeg om het probleem op te lossen.

Erop wijzen dat men in andere landen harder mag is onzinnig.

Dat zij debieler zijn dan wij betekent niet dat wij ook debieler moeten zijn.

 

En je hebt zo te zien echt totaal geen benul van wetenschap, Gerrit. Met N=1 word je afgebrand als idioot als je daarmee durft te komen.

Kretologie helpt ook niet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
18 minuten geleden, theparasol zei:

Het is domweg een feit dat hier in NL de boeren sector gezamenlijk de grootste uitstoter zijn

Zo blijkt uit "berekeningen" van het RIVM.

 

De hele onderbouwing rammelt, neem het meetvoorbeeld van Rockwool, de grootste ammoniak uitstoter in Nederland.

Daar wordt op 3 km afstand wel gemeten, namelijk in het natuurgebied "De Mijnweg".

 

En wat blijkt, de gemeten ammoniak depositie ligt 50% onder het landelijk gemiddelde.

 

Ik kan het zelf niet berekenen, noch meten, maar als basis voor ingrijpen in een bedrijfstak en levens van boeren vind ik dit een hele smalle basis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het landelijk gemiddelde zegt vrijwel niets, Cees. Het zegt evenveel als wanneer iemand een miljard verdient en 1000 mensen om hem heen 10.000 in een jaar.

Het gemiddelde is dan super.

Hier krijg je een beter beeld van waar het ammoniak-probleem ligt.

 

https://www.universiteitleiden.nl/nieuws/2021/02/nieuwe-kaart-toont-waar-vermindering-van-stikstofuitstoot-het-effectiefst-is

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, ceesv said:

De hele onderbouwing rammelt, neem het meetvoorbeeld van Rockwool, de grootste ammoniak uitstoter in Nederland.

Daar wordt op 3 km afstand wel gemeten, namelijk in het natuurgebied "De Mijnweg".

 

En wat blijkt, de gemeten ammoniak depositie ligt 50% onder het landelijk gemiddelde.

3 km verderop.... die uitstoot gaat via hoge schoorstenen de lucht in en daalt misschien wel 50 km verderop pas neer en als het dan toevallig regent misschien iets eerder. Dat kun je toch serieus niet vergelijken met de manier waarop een grote pluimvee boer in de gelderse vallei zijn ammoniak uitstoot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ammoniak is lichter als lucht, de uitstoot gaat omhoog.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, theparasol zei:

Het is domweg een feit dat hier in NL de boeren sector gezamenlijk de grootste uitstoter zijn en dus ook niet meer dan logisch dat die dus gereduceerd moet gaan worden.

 

Dat klopt dus helemaal niet, procentueel misschien op papier wel maar op papier is vaak totaal iets anders dan de werkelijkheid.

En met het mestschandaal van jaren geleden en ook nu weer is het ook goed om e.e.a te blijven controleren om misstanden te voorkomen.

 

Maar dan nog, verdeel onze boeren over een groot land als Duitsland dan produceren ze nog steeds even veel (vrijwel zeker nog veel meer) maar omdat het land veel groter is is er plots niets meer aan de hand terwijl die gefokte beesten nog precies even veel poepen en plassen?

Dan wordt er nog steeds even veel of nog veel meer ammoniak uitgestoten maar beter verdeeld over een groter gebied zodat het onder bepaalde normen blijft en dan zijn we allemaal weer blij?

 

daarom zei ik ook

3 uren geleden, gerrit B zei:

Dat moet je dan de overheid maar eens uit gaan leggen want die willen nog steeds die boer naast die postzegel natuurgebied uitkopen.

En ik krijg toch heel sterk het idee dat zoiets geheel 0,niets uit gaat maken en dat men daarom dit ook heel bewust niet gaat onderzoeken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gerrit B zei:

Dat klopt dus helemaal niet, procentueel misschien op papier wel maar op papier is vaak totaal iets anders dan de werkelijkheid.

 

9 uren geleden, gerrit B zei:

Maar dan nog, verdeel onze boeren over een groot land als Duitsland dan produceren ze nog steeds even veel (vrijwel zeker nog veel meer) maar omdat het land veel groter is is er plots niets meer aan de hand terwijl die gefokte beesten nog precies even veel poepen en plassen?

 

Je spreekt jezelf gewoon tegen @gerrit B

het gaat niet over procentueel, het gaat over concentraties (in een oplossing, in de lucht, in de grond)

je hebt zeker nog nooit een filmontwikkelaar moeten aanmaken

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Je spreekt jezelf gewoon tegen @gerrit B

het gaat niet over procentueel, het gaat over concentraties (in een oplossing, in de lucht, in de grond)

 

Dan zou ik als ik jou was maar een enkeltje richting den Haag gaan boeken (denk nl. niet dat je het met een retourtje gaat redden qua tijd om het daar uit te leggen

308592857_stikstofD66.jpg.5407b80783374d4ceaa3b3b29698456f.jpg)

 

dit is wat D66 op hun site heeft staan

 

680024246_stikstofRIVM.jpg.5ceef4ac2028d720ad36be08be77fa11.jpg

dit komt van het RIVM

 

1004264049_stikstofmilieucentraal.jpg.c521ea14868b3120c3d1b8f06624e925.jpg

 

en dit komt van Milieucentraal

 

Dus denk dat je daar nog heel wat goed werk kunt verrichten om uit te leggen hoe het nu wel precies zit en dat ze niet met percentages moeten gaan werken.

 

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen dacht ik net nog, waarom zou ik dergelijke fouten laten staan...

 

De productie in percenten uitgedrukt is iets totaal anders als die concentratie van schadelijke stoffen in lucht, water en bodem.

als je het niet wilt begrijpen moet je vooral jezelf te kakken zetten

 

Jij begrijpt nog steeds niet wat depositie is.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou leg dan eens klip en klaar uit wat het verschil is over de procenten in uitstoot waar een ieder het over heeft en wat dit te maken heeft met de deposite waar jij blijkbaar alles van af weet zodat men ook in den Haag precies weet hoe het zit.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Den Haag is niet de institutie die men moet overtuigen en uitleggen hoe het zit.

Misschien zou men tweede kamer leden nog eens een cursus moeten geven. Maar dat is niet aan mij dat is scholing en opleiding die je voor eigen rekening moet nemen als je daar voor gekozen bent.

 

Zo

 

Nu denk eens na wat de depositie is! Dat is het verzamelde stikstof, geproduceerd in eigen land en ook uit zee en het buitenland komende hetgeen neerslaat op de bodem. Of landbouw x% aandeel heeft en of industrie y% aandeel heeft doet er gewoon niet toe.

De concentratie die neerslaat is te hoog voor een gezonde natuur en haar diversiteit.

 

Jullie hebben het telkens over de schuldige aanwijzen. Ik schreef eerder al dat doet er niet toe. Allemaal moeten ze zorgen voor minder neerslag.

Dus allen aansturen middels beleid en ingrijpen bij teveel productie dat is politiek. Daar ga ik helemaal niet over.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

 

Dan zou ik als ik jou was maar een enkeltje richting den Haag gaan boeken (denk nl. niet dat je het met een retourtje gaat redden qua tijd om het daar uit te leggen

308592857_stikstofD66.jpg.5407b80783374d4ceaa3b3b29698456f.jpg)

 

dit is wat D66 op hun site heeft staan

 

680024246_stikstofRIVM.jpg.5ceef4ac2028d720ad36be08be77fa11.jpg

dit komt van het RIVM

 

1004264049_stikstofmilieucentraal.jpg.c521ea14868b3120c3d1b8f06624e925.jpg

 

en dit komt van Milieucentraal

 

Dus denk dat je daar nog heel wat goed werk kunt verrichten om uit te leggen hoe het nu wel precies zit en dat ze niet met percentages moeten gaan werken.

 

 

D66

 

Dat is pas een enge partij.

Met het verbod op partijen weet ik nu al welke kant dit op zal gaan.

 

Net wat hierboven wordt aangegeven is alles gebaseerd op rekenmodellen en niet op feiten.

Pure theorie.

Wij als NL mogen onze welvaart inleveren tbv een theorie.

En dat inleveren van die welvaart is een feit.

 

Dat mensen die hier werken en gewoon belasting betalen verrekken van de kou en honger is collateral damage.

Maar zelf in DenHaag wel de thermostaat op 22 laten staan omdat het technisch niet mogelijk is deze lager te zetten.

 

Alles voor het klimaat zolang ze er zelf  geen hinder van hebben.

 

Kijk, Dat er wat gebeuren moet tbv het klimaat staat als een paal boven water.

Maar laten we dan wel ons verstand gebruiken, en dat is nu absoluut niet het geval.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...