Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De bloemenveiling in Aalsmeer krijgt de helft van de aangevoerder bloemen per vliiegtuig aangevoerd uit Afrika.

Groenten, vruchten en vlees idem.

Bloemen export naar de USA idem via Schiphol.

 

Er waren in 2022 ruim 18.000 vrachtvluchten.

Nog afgezien van vracht op pasagierstoestellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

Heb je wel eens van lijndiensten gehoord?  Businessreizigers? Vrachtvluchten?

Die zijn totaal ondergeschikt aan de pleziervluchten en die veroorzaken ook niet de lange wachtrijen op de luchthavens.

Daarnaast als je die Businessreizen maar duur genoeg maakt of gewoon zegt zoals tijdens de coronatijd "blijf maar in je eigen land en regel het maar op een andere manier" dan zijn ze vaak ook totaal overbodig.

 

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt...weer een lachbui zoals ik zelden had.
Als je denkt dat zakelijke reizen dan maar vervangen moeten worden achter de computer met MS Teams, etc. dan ben weet je totaal niet wat er zich in de zakelijke wereld zich afspeeld.

Je reaktie getuigd van totale naïviteit en wereldvreemdheid.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie je reactie alleen maar als "Ooh pas op ze komen aan mijn zakenreisjes".

Maar als de hoofdzaak dan van het luchtverkeer de zakelijke reizen zijn dan weten we toch ook meteen wat er flink aangepakt moet worden.

Gegarandeerd dat als die vluchten niet meer mogelijk zijn het even aanpassen is maar dat alles daarna gewoon door draait.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gerrit, ik kan je verzekeren dat de zakenreiziger niet voor zijn plezier in een vliegtuig stapt.

Ik heb in mijn loopbaan een baan gehad met veel projecten in Afrika, Azië en Europa.

Je gaat niet voor je plezier in een vliegtuig zitten.

Meesstal midden in de nacht naar een vliegveld, uren wachten, eindeloze controles.

 

Bij een reis naar Australië, verblijf aldaar 2 dagen, 3 nachten, 36 uur in het vliegtuig mogen doorstaan, nog afgezien van 11 uur rondhangen in China bij de overstap.

En dat was een bezoek wat je niet via een video verbinding kon afwerken.

 

Dan spreek je niet van plezierige zakenreizen.

 

Ik ken wel iemand die voor zijn plezier de hele wereld is overgevlogen.

 

Is nu minister van Energie, stikstof o.i.d.

 

 

 

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat ook elke week in de SAS vlieger naar Kopenhagen vanuit Stuttgart. Was de enige manier om in een dag en avond alle project meetings aan te sturen.

Omdat ik al om 7.20 vloog was het ontbijt van de SAS op porselein het enige om naar uit te kijken 😋

 

Verder mijd ik de vlieger als de pest.

nou ja op een keer na toen ik in de cockpit mee mocht

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
40 minuten geleden, gerrit B zei:

Maar als de hoofdzaak dan van het luchtverkeer de zakelijke reizen zijn dan weten we toch ook meteen wat er flink aangepakt moet worden.

Er is een onderscheid tussen lijnvluchten en vakantie charter vluchten.

 

Maar het gaat onder de streep om dat ene plantje wat maar niet wil groeien op die op de tekentafel uitgedachte plek.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is een vliegtuig een vliegtuig en of er nu een mannetje in zit die zichzelf zo belangrijk vindt dat hij de gehele wereld mag verzieken met de door hem veroorzaakte uitstoot of dat er een familie in zit die na een periode van werken......... oh zo nodig............. aan vakantie toe is.

Beide zullen moeten kijken of die vlucht echt wel nodig is en of er geen alternatief is en er flink in moeten snijden of anders de uitstoot op een andere manier moeten compenseren. En daarbij heb ik het dan niet over extra geld betalen maar over maatregelen die iemand echt aan het denken zet van "waar ben ik mee bezig"

 

Het is wat anders als het gaat over vrachtvluchten ed. alhoewel ik daar soms ook mijn vraagtekens bij zet , want bloemen uit Zuid-Afrika ????? of een vrachtje met avocado's of quinoa voor zo'n vega tutelutuut uit verwegisstan ????

 

Maar wat je zegt het wordt nu bedacht om dat ene plantje of beestje maar het zou moeten gaan om het totaal.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het totaal is al toegelicht, alleen het echt begrijpen van zo iets groots is soms lastig en moeilijk.

 

Er zijn al jaren lang, behalve de Boeing 787, vliegtuigen die beter presteren "ofschoon" nog niet schoon genoeg. Maar zo'n kreng kost "een paar pegels" die eerst afgeschreven moet worden. Net zo als die rotte SUV van menigeen die 6 zitplaatsen heeft en door slechts 1 iemand gebruikt wordt.

 

Enexis die medewerkers een hybrit lease SUV in de maag splits terwijl ze enkel een laptop en zich zelf moeten verplaatsen.

44 minuten geleden, gerrit B zei:

"waar ben ik mee bezig"

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gerrit B zei:

omdat dit op grote hoogte wordt uitgestoten en daar veel schadelijker is dan aan de grond moet het nog een keer met een factor 2,7 worden vermenigvuldigd.

 

Hier gaat je rekensommetje wel de mist in. Waar komt die 2,7 vandaan? En is de andere uitstoot dan niet schadelijk? Dan moet je overal een soort van "schadelijk" factor toepassen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gerrit B zei:

Vandaag in het nieuw dat Schiphol het aantal vluchten gaat beperken tot maximaal 460.000.

 

Dit is een akkoord voor 1-2 jaar. Daarna moet het aantal vluchten weer groeien. De luchthaven wil dat de overheid niet stuurt op aantal vluchten maar op het gebruik van zuinige en stillere motoren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Hier gaat je rekensommetje wel de mist in. Waar komt die 2,7 vandaan? En is de andere uitstoot dan niet schadelijk? Dan moet je overal een soort van "schadelijk" factor toepassen.

Die komt uit een correctiefactor omdat is berekend dat uitstoot hoog in de lucht dus 2,7 keer vervuilender/invloed heeft dan laag aan de grond.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gerrit B zei:

en is Schiphol hoofdzakelijk alleen maar voor de o zo nodige leuke vakanties.

 

Nou, dat ook natuurlijk maar ook zakelijke vluchten en transport van goederen zijn noodzakelijk.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Enexis die medewerkers een hybrit lease SUV in de maag splits terwijl ze enkel een laptop en zich zelf moeten verplaatsen.

Het zal niet de 1e keer dat die SUV vervolgens een draaikolk in de tank geeft omdat er geen remenergie ed. op een snelweg wordt opgewekt.

Ik denk hierbij dan aan het verhaal van de schoondochter die met hun toyota C-HR hybrid die op papier gecombineerd 1 op 20 moet rijden met 4 personen en skiuitrusting maar net de 1 op 10 konden halen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Psychosammie zei:

maar ook zakelijke vluchten en transport van goederen zijn noodzakelijk.

Dat ontken ik ook niet integendeel zelfs maar of die vlucht met tomaten uit Marokko, bloemen uit Zuid-Afrika of dat vliegtuig vol avocado's nu echt zo hoog nodig zijn?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...