Ga naar inhoud


Paardenbak voorzien van bluetooth luidsprekers.


Con

Aanbevolen berichten

Mijn buren hebben een buitenbak van 60 x 20 meter, daar staan 3 lichtmasten in.

De verste mast staat op 50 meter van een tuinhuisje.

 

Ze willen graag 3 luidsprekers (op de masten er is echter alleen 230 Volt

beschikbaar en extra kabels graven/trekken is geen optie.

 

Mijn idee is BT speakers welke met een smartphone? o.d. aan zijn te sturen.

Ik heb uiteraard al flink gezocht maar bereik is wél een dingetje.

Wellicht een andere optie? Wifi?

Iemand een idee?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hallo Con, met BT ga je die afstanden niet overbruggen.

Moeten het luidsprekers zijn, moet het paard ook de muziek of informatie horen, of is het alleen om de berijder van het paard instructies te geven?

 

Sonos of soortgelijke Luidsprekers werken op wifi, dat zou een oplossing kunnen zijn,  maar zijn prijzig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gebruik je in dit soort situaties hoorn luidsprekers en dan in de platte uitvoering zodat je het geluid goed kunt richten

Met een hoorn luidspreker kun je ook op 100m afstand gewoon goed verstaanbaar geluid over brengen zonder dat het vlakbij knetterhard klinkt.

Zal je dus alleen nog iets moeten bedenken hoe je het geluidsignaal bij de hoornspeakers krijgt maar daar zijn wel zendertjes/ontvangers voor verkrijgbaar

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Hallo Con, met BT ga je die afstanden niet overbruggen.

Moeten het luidsprekers zijn, moet het paard ook de muziek of informatie horen, of is het alleen om de berijder van het paard instructies te geven?

 

Sonos of soortgelijke Luidsprekers werken op wifi, dat zou een oplossing kunnen zijn,  maar zijn prijzig.

Nee, het is alleen muziek op de "achtergrond" voor de berijders ter vermaak.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Wat is er mis met een Smartphone en oortjes?

Hoeft de buurt ook niet mee te genieten.

 

De buurt, ik ben de enige, vindt dat prima.

Ze willen graag iedereen pleasen en wat is er nu mooier om iedereen te pleasen?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je het zelf aanlegt dan kun je de speakers ook zo richten dat je er zelf geen last van hebt.

Je zou echter verwachten dat als ze een compleet datasignaal over 230V kunnen sturen dat een simpel audio signaal ook wel via de 230V kan maar heb zoiets nog niet kunnen vinden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je dient inderdaad netspanning aanwezig te hebben op die lantarenpalen, maar de lichten zou je dan op afstand met die Raspberry d.m.v. een relais kunnen bedienen of een extra schakelaar op elke paal plaatsen waarmee je het licht inschakelt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Je dient inderdaad netspanning aanwezig te hebben op die lantarenpalen, maar de lichten zou je dan op afstand met die Raspberry d.m.v. een relais kunnen bedienen of een extra schakelaar op elke paal plaatsen waarmee je het licht inschakelt.

Die masten kan ik eventueel sturen met een Shelly. Dan hou ik spanning voor de luidsprekers. Die shelly's trekken die 50 meter wel met een extra wifi steunpunt.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Batterij gevoede speakers gebruiken die worden opgeladen door de verlichting aansluiting. Eventueel ook met een zonnepaneel 😉

Zelf zou ik voor een wifi oplossing gaan, puur vanwege het bereik...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con is toch een kundig installateur, zou die niet met Raspberry Pi Pico en een passend PICO Wifi kaartje ervoor zijn eigen luidsprekers kunnen maken?

Ik zou overigens kijken in je omgevingsloket of je in een omgeving paarden dresseert waar je voor geluidinstallaties een vergunning moet hebben, Tja.

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Tonskidutch zei:

@Con is toch een kundig installateur, zou die niet met Raspberry Pi Pico en een passend PICO Wifi kaartje ervoor zijn eigen luidsprekers kunnen maken?

Ik zou overigens kijken in je omgevingsloket of je in een omgeving paarden dresseert waar je voor geluidinstallaties een vergunning moet hebben, Tja.

Ik heb een paar jaar geleden de Raspberry achter mij gelaten en

kies nu (alleen) nog voor min of meer kant en klare oplossingen.

(los van een paar ESP-tjes ivm Home Assistent)

 

Mijn buren zitten op 50 meter afstand, hun volgende buren zitten

op 200 meter. Verder woont hier niemand in "het veld"

Dus geluidsoverlast zal er niet zijn en het is voor eigen gebruik.

Maar wel goed dat je het opmerkt, je wilt tenslotte Buma niet

achter je broek hebben.

 

En kundig installateur, dat valt wel mee hoor, uiteraard wel in

mijn vakgebied.

  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stel draadloze koptelefoons ?

Zoals bij : https://en.wikipedia.org/wiki/Silent_disco

 

Of een richt luidspreker :

https://www.natuurkunde.nl/vraagbaak/12852/geluidweerkaatsing-door-koepel

 

Zo maar een paar wilde ideetjes.

 

Overigens, een draadloze koptelefoon zender - ontvanger zou je best eens kunnen gebruiken om het signaal over te dragen, ( met een richtantenne of schotel, maar ws niet nodig )

Je wil de voeding aftakken van de verlichting, dan die op afstand schakelbaar maken zeker ? Ipv licht aan moeten zetten als je geluid wil 🙂

 

Maar

12 hours ago, Con said:

. . .volgende buren zitten op 200 meter.

dan ben ik toch blij dat ik niet die buur ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...