Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten in 2023?


ceesv

Aanbevolen berichten

Op 29-11-2023 om 11:44, gerrit B zei:

Ja er zit flink verschil in sneeuw en sneeuw

 

per toeval zag ik op den Duitschen TV een weerbericht met een vergelijking tussen natte sneeuw 0 graden en in de hogere luchtlagen bevroren sneeuw -8 graden

gewicht en temperatuurverschil is er dus inderdaad wel

Kon het plaatje niet tijdig opslaan van die vergelijking op dat TV programma maar "natte sneeuw" weegt 30 keer meer.

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
12 uren geleden, ceesv zei:

267 mm regen geeft ongeveer een sneeuwlaag van 26,7 centimeter.

Foutje, 1 mm regen is inderdaad ongeveer gelijk aan 10 mm sneeuw.

het zou dus 267 cm sneeuw zijn, maar die hoeveelheid leek mij niet plausibel.🫠

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vanochtend in Leeuwarden -10 graden.

Dat is op de rand tussen matige en strenge vorst.

Brr.

 

Komend weekeinde gaat het kwik (mag dat nog?) hier naar -5.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was vandaag in Oldenzaal en daar is het ook niet boven 0 geweest.

Toen ik er vanmorgen naar toe reed was het -2 en toen ik zojuist terug kwam gaf hij weer -2 aan en de rest van de dag als ik bij de auto kwam schommelde het tussen de -0,5 en -1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

Kon het plaatje niet tijdig opslaan van die vergelijking op dat TV programma maar "natte sneeuw" weegt 30 keer meer.

Dat bedoelde ik dus ook, ik loop liever in een sneeuwbui met sneeuw van -8 dan zo'n natte kledder van natte sneeuw.

Die sneeuw van -8 klop je zo weer van je af en alles blijft droog en warm, die natte sneeuw is meteen nat en koud en binnen de koste keren ben je doorweekt en ijskoud.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

München is ingesneeuwd.

Net in het nieuws, morgen tot 5 cm sneeuw in Nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit jaar gaat de boeken in als het op één na natste jaar ooit gemeten.

Tot dusver viel gemiddeld over het land al 1037 mm regen tegen 853 normaal. Alleen 1998 was nog natter met 1109 mm.

Dat meldt Weeronline.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Bilt waarden of lokale waarden?

Hier zitten we nog onder het jaargemiddelde van voor 2019. Ten dele ook wegens de verdamping.

Alhoewel er zelfs hele straatdelen tot 2 meter diep zijn weggespoeld op enkele plekken in de stad.

 

De grondwaterstand is nog niet terug op peil en of dat ooit nog gaat lukken?

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
15 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De Bilt waarden of lokale waarden?

Het nieuwsbericht zal het over de officiële cijfers van het KNMI hebben.

 

Lokaal heb ik 2 weerstations actief, een in Nederland en een in Frankrijk.

 

Hieronder het Franse station:

afbeelding.png

 

Het Nederlandse station:

afbeelding.png

 

Dat komt aardig met jouw ervaring overeen, het is gesitueerd in dezelfde regio, Zuid-Oost Nederland.

 

Hieronder de gegevens van het Nederlandse station, bijgewerkt tot midden november.

afbeelding.png

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...