Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten in 2023?


ceesv

Aanbevolen berichten

Nou is het wel 0,8 graden Celcius (dit moment 10:12) maar ik ondervind dat niet als koud. Overal dampen de schoorstenen behalve die van mij.

Binnen 17,5

Buiten 0,8

 

mbt zomer en winterbanden, liet ik die wel elk jaar op de velg spannen omdat je dan twee keer per jaar ook uitbalanceert, dat rijdt lekker.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het viel vanmorgen bij ons ook mee, auto wel geheel wit bevroren en de standverwarming gebruikt om eerst de ruiten te ontdooien, dan in de wijk nog een beetje glad maar verder richting Limburg was er niets aan de hand en schommelde de temperatuur tussen de 0 en 1 graad en soms even  -0,5

 

Ik verslijt gewoon elk jaar een stel banden dus het ene jaar heb ik nieuwe zomerbanden nodig het andere jaar nieuwe winterbanden, dus om het jaar worden ze uitgeballanceerd.

Zelf de banden op de velg omwisselen kan ik niet en kost ook onnodig veel geld dus vandaar een 2e set velgen en spaar daarmee opslagkosten en 2 x 65 euro per jaar omwisselen uit.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn banden zijn RFT's, die zijn niet echt geschikt om steeds van de velg gehaald te worden.

Ik heb voldoende ruimte om de banden op velg op te slaan, zelf verwisselen is een uurtje werk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 jaar................... dan zou ik 300.000 met 1 set banden moeten kunnen doen.

Nou dat gaat dus niet maar meestal na elke 80-85000 zijn ze op en dan heb ik nieuwe nodig.

Maar RFT maken niet echt waar wat ze zeggen (is mijn ervaring tenminste) ik had ze ook krijg een lekke band, rij ik heel rustig naar de garage (goed 7 Km verderop) maar wel de band geheel aan gort. (heb natuurlijk wel de nodige Kg in de auto liggen)

Mijn broer heeft ze ook onder zijn hybride Ford, merkt in de stad dat hij een lekke band heeft, rijdt naar huis (goed 3km) maar ook bij hem de band geheel aan gort. (heeft natuurlijk wel dat accu pakket achterin liggen)

Dus ik heb er nu gewoon extra load banden onder.

trouwens in Limburg was de sneeuw ook nagenoeg weg, alleen op de Veluwe lag nog flink wat sneeuw

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag 51 mm neerslag.

Dit jaar al 1.067 mm. met nog een maand te gaan! , een nat jaar!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij staat november op 267 mm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

267 mm regen geeft ongeveer een sneeuwlaag van 26,7 centimeter.

 

Doet mij denken aan de winter van 1963.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gekeken op het officiële weerstation van Cartagena, precies 2,0mm regen in november. Hier krijgen de planten alleen maar water van de condens in de nacht. In mei 2,3mm, in juni 0,7mm, in juli 0,6mm, in augustus 0mm regen, in september 2,1mm regen en in oktober 2,0mm. De laatste 6 maanden dus maar 7,4mm regen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, ceesv zei:

267 mm regen geeft ongeveer een sneeuwlaag van 26,7 centimeter.

Weet je dat wel zeker?

Mij is altijd geleerd dat 1 mm regen gelijk is aan 10mm sneeuw

Dus 267 mm regen wordt dan 2670mm sneeuw ofwel 267 cm dus je kunt vanaf de verdieping zo de sneeuw in om een weg naar de voordeur te graven.

ik heb alvast voorzorgsmaatregelen genomen en hem me vandaag deze gekocht.

sneeuwschop.jpg.0eca3acc19ad686f0f598143d33c696c.jpg

uitschuifbaar tussen de 76 en 101 cm

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het KNMI:

De hoeveelheid regenwater wordt uitgedrukt in millimeters. 1 millimeter regen komt overeen met 1 liter water op een oppervlakte van 1 vierkante meter. Valt de neerslag in vaste vorm, bijvoorbeeld als sneeuw of ijzel, dan wordt de neerslag door een verwarmingselement in de regenmeter gesmolten. 1 millimeter smeltwater is te vergelijken met een sneeuwhoogte van 1 centimeter.
Zie: https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/neerslagmeting

 

Nee, sneeuw kennen ze hier niet in Spanje want daar is het hier te warm voor. Ook vandaag hoeft de kachel niet aan want het is terwijl het nog donker is buiten om 7:15uur 18,5 graden.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Sprietje zei:

Nee, sneeuw kennen ze hier niet in Spanje want daar is het hier te warm voor. Ook vandaag hoeft de kachel niet aan want het is terwijl het nog donker is buiten om 7:15uur 18,5 graden.

Mooi, dan hoef ik geen deken voor Sprietje op te sturen. 🤗

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...