Ga naar inhoud


Komend weekeinde F1 GP Australië


Sprietje

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

Als de safety car iets meer vaart gemaakt zou hebben was het net als de tweede herstart geweest, denk je niet?

Denk van niet omdat de druk minder hoog was omdat er nog een fix aantal ronden te rijden was na de eerste herstart. De safety car is geen F1 auto en kan niet harder omdat de neerwaartse druk van die auto nu niet is zoals bij een F1 auto. De eerste herstart gaf ook al aan dat de banden te koud waren bij wat teams.

2 minuten geleden, ceesv zei:

Vergeet het invallen van de avond niet, en de steeds lagere temperatuur van het asfalt.

Ook de temperatuur van de remschijven en blokken spelen een rol.

 

Dit komt er inderdaad ook nog bij.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het ook niet allemaal onzin?

In mijn ogen ben je pas een van de beste F1 coureurs als je ook rekening kunt houden met de buiten temperatuur, de temperatuur van je banden en onvoorziene omstandigheden anders kun je ook wel gaan racen op een simulator.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Is het ook niet allemaal onzin?

In mijn ogen ben je pas een van de beste F1 coureurs als je ook rekening kunt houden met de buiten temperatuur, de temperatuur van je banden en onvoorziene omstandigheden anders kun je ook wel gaan racen op een simulator.

 

De buitentemperatuur is ook niet echt het probleem, het probleem is dat ze in een ronde de banden niet op 100 graden krijgen en de remmen moeten minimaal 300 graden zijn anders doen ze in een F1 auto niet veel. De remmen hebben een bedrijfstemperatuur van 1000 graden en die van een straat auto maximaal 500 graden. De remkracht van een F1 auto is iets van 6G en die van een straat auto maximaal 1G. Een F1 auto remt al 1,5G wanneer ze van het gas af gaan en dus niet de rem bedienen dat is al meer dan een straat auto.

Wanneer die gasten in hun F1 auto achter de safety car rijden gaat het veel te langzaam en koelen de banden en de remmen af waardoor ze een minder bestuurbare auto onder hun gat hebben, een goede rijder weet hoe die hier mee om moet gaan maar een onervaren rijder komt daar nu juist in de problemen want racen is nu eenmaal de grens opzoeken. De toppers kunnen nog ingrijpen wanneer het net even wat teveel was met onder of overstuur.

Als wij gewone stervelingen in zo'n F1 karretje gaan rijden halen we de eerste bocht niet eens omdat we gewend zijn om af te remmen voor een bocht terwijl een F1 auto juist snelheid nodig heeft om voldoende neerwaartse druk te genereren om zo dus meer grip te krijgen om door een bocht te gaan. En wanneer wij de rem in zouden trappen zou er niets gebeuren want je moet wel even een pedaaldruk van ongeveer 160kg trappen en daar moet je flink je best voor doen.

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel zijn maar zo'n F1 piloot weet dat zoals je zelf ook zegt toch allemaal? anders rijden ze toch ook niet in dat soort auto's.

Dus je moet niet de schuld bij de te langzame safety car leggen maar bij de onbekwame F1 coureur die zijn auto blijkbaar niet goed genoeg kent.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 3-4-2023 om 11:46, Sprietje zei:

Er wordt daarom al voor gepleit om de race op dat circuit voortaan een uur eerder te laten beginnen om dat te voorkomen.

Gaat niet gebeuren, dat kost kijkers.

Veruit de meeste kijkers zitten in Europa, dus de tijden worden zodanig aangepast dat het voor Europese kijkers te doen is. Voor Australië valt het al niet mee om het op een redelijk fatsoenlijk tijdstip te krijgen, 07:00 uur. Zelfde tijd voor Las Vegas,  en dat betekent dat de race in Las Vegas zelfs op een zaterdag wordt verreden om 22:00 uur. Zodat het in Europa nét te doen is als een zondag race om 07:00 uur. Een avondrace in Las Vegas op zondag zou inhouden dat er bijna geen Europese kijkers zijn, dus ook geen inkomsten uit uitzendrechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Michel haalde dit topic uit de spotlight

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...