Ga naar inhoud


Metalen berging?


AEO

Aanbevolen berichten

Hoi beste satvrienden,

 

De berging in mijn achtertuin is van hout en heeft een bitumen dakbedekking. Hij staat op een betonnen fundering van 3 meter lang en 2,5 meter breed. Het materiaal is hout.

Nu ben ik aan het kijken naar een vervanging, want deze berging is al 35 jaar oud.

En nu zie ik dat er ook bergingen van kunststof zijn of van metaal.

Die van metaal zijn goedkoper dan die van hout. Ze schijnen ook sterker te zijn, maar toch zie ik ze nergens bij andere huizen.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met metalen tuinhuisjes, en zijn er voordelen aan, of is het toch beter om hout of kunststof te nemen?

Al vast bedankt voor eventuele reacties.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


35 minuten geleden, AEO zei:

Nu ben ik aan het kijken naar een vervanging, want deze berging is al 35 jaar oud.

Is dat kijken gewoon om geld uit te geven of is er iets mis met de berging die 35 jaar oud is?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn buren hebben in 20 jaar ondertussen de 2e metalen berging.

Naast dat het blikken dozen zijn en daardoor luid zien zeer na een paar jaar niet meer goed uit.

goed hout, op de juiste manier beschermd heeft een langere levensduur en ziet er naar mijn mening beter uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Mijn buren hebben in 20 jaar ondertussen de 2e metalen berging.

Naast dat het blikken dozen zijn en daardoor luid zien zeer na een paar jaar niet meer goed uit.

goed hout, op de juiste manier beschermd heeft een langere levensduur en ziet er naar mijn mening beter uit.

Als je metalen wanden ff laat poedercoaten  gaat het langer mee als hout.

Potje goeie verf is ook duur geworden.

Of je moet een schuur gaan zetten van 100% douglas maar dan moet je wel ff je portomonee willen trekken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op diverse sites staan deze bergingen vaak mooi gefotografeerd en soms 2 ehands. Kijk even of er wat tussen zit. Wat je mooi vind en wat je kan betalen natuurlijk. Heel vaak complete kits...Ben je meteen klaar.

 

Bij allemaal geld bij een beetje onderhoud gaat het langer mee. De hele goedkope metalen oxideren snel, dus af en toe een likje verf help om er langer meet te doen. Het zelfde geld voor hele zachte en goedkope hout soorten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak hem gewoon zelf van wat sandwichpanelen, is hij meteen goed gecoat en geïsoleerd en is hij over 35 jaar nog steeds netjes (af en toe even in de autowas zetten)

Kun je kiezen hoe groot hij wordt, welke kleur, hoe dik de wanden worden enz.

Die goedkope dingen met ook een stalen dak maken vaak flink wat lawaai als het gaat regenen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb nog 2 mogelijkheden, (geïsoleerde) damwandpanelen, die zijn vaak gepoedercoat en ook goed in b-keus te koop. Of als je houten frame nog goed is bekleden met metalen gecoate potdeksel delen over het hout heen. Vaak (eigenlijk altijd) moet je in beide gevallen nog we zetwerk plaatsen die op maat gezet kan worden, wel of niet gepoedercoat.

Ik heb 3 jaar geleden mijn nachthok 3 x 9 m laten bekleden met potdeksel. Ik had last van ratten die dwars door het hout vreten. Mijn houten frame was nog goedt en heb de rabatdelen laten zitten.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er een 20 of 40 ft. container neerzetten. Die gaan lang mee. 
Daar gaat een hoop in. 
En die tik je ook wel ergens 2e hands op de kop. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En niet te vergeten de transport prijzen?

Afhankelijk van de locatie heb je ook nog een kraan nodig om die box in je achtertuin te zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...