Ga naar inhoud


Vanaf morgen 8 dec. in bijna heel Amsterdam maximaal 30 km/uur.


Sprietje

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden, ceesv zei:

 

Er worden nu al rond de 9 miljoen verkeersboetes per jaar in Nederland uitgedeeld en of dat helpt?

 

Uit het verband gerukt, want ik doel op de  "pakkans".

Alom wordt geconstateerd dat die in NL laag is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Want 9 miljoen keer per jaar gepakt worden is een lage kans?

Hoeveel boetes moeten het dan worden per jaar?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen wordt er 'een beetje moedeloos' van, zegt hij tegen RTL Nieuws. "Dit heeft geen effect. Boetes moeten ten doel hebben het gedrag te beïnvloeden, en zo de veiligheid in het verkeer te vergroten. Jaarlijks vallen er nog veel te veel doden door bellen, te hard rijden, enzovoorts. Ondanks het risico op een boete van bijvoorbeeld 280 euro. Verandert het verkeersgedrag in Nederland als een boete van 280 naar 310 euro gaat? Nee dus."

Pakkans verhogen

Het enige dat wél helpt volgens Tertoolen: de pakkans significant verhogen. "Maar daar hoor ik helaas nooit iets over. Mensen blijven risico's nemen omdat je nu eenmaal zo goed als nooit wordt betrapt. Eens per jaar 300 euro, dat risico nemen mensen. Want elke keer dat je je telefoon pakt, word je bevestigd in de gedachte dat je toch niet gepakt wordt. Maar tien keer per jaar een prent op de mat van 30 euro, dan ga toch eens over je gedrag nadenken."

 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5407807/om-verkeersboetes-te-hoog-kabinet-yesilgoz

 

EDIT:

https://www.gld.nl/nieuws/7580476/hogere-boetes-helpen-niet-de-pakkans-moet-omhoog-zegt-verkeersexpert

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn steeds meer mensen waar een boete van 400 Euro betekent dat ze 3 weken geen eten meer kunnen kopen.

Het zou veel meer helpen wanneer verkeersregels zin hebben.

 

Juist door die vele bekeuringen voor onzin boetes wordt de drempel steeds lager om ook regels te overtreden die er wel toe doen.

30 in de stad rijden terwijl je links en rechts ingehaald wordt door fietsers betekent dat je op een zeker moment dat je je niet meer aan die borden gaat houden.

Te meer omdat justitie al aangeeft dat je geen controle en boete hoeft te verwachten op dei 30 km wegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik lees net dat men in Frankrijk ook een controverse heeft, in Parijs om precies te zijn.

 

De minister van Transport Clément Beaune heeft felle kritiek op het voornemen van de Parijse burgemeester Anne Hidalgo om de snelheidslimiet op de ringweg te verlagen naar 50 kilometer per uur.

 

Ik kom daar regelmatig, je mag daar op dit moment 90 rijden, maar veelal sta je er stil.

Men is nog nooit op het idee gekomen om buiten Parijs een Noord-Zuid verbinding aan te leggen, of je wilt of niet, je zal door Parijs moeten rijden.

 

Overigens staat Beaune wel open voor het idee om een speciale rijstrook op de ring te introduceren. Maar hij voorspelt „dat mensen gek worden als Parijs de snelheidslimiet verlaagt op hetzelfde moment dat ze een speciale rijstrook introduceren.”

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het zou nog veel meer helpen als mensen zich gewoon hielden aan de verkeersregels.

Telefoneren op de e-bike, scooter, rijden op trottoirs, opgevoerde fat bikes, rechts inhalen op de snelweg, bumperkleven, 140  rijden terwijl je maar 80 op 100 mag, niet matigen terwijl er waarschuwingen zijn dat er aan de weg wordt gewerkt, ik kan eindeloos doorgaan over wat ik dagelijks zie als wandelaar,.

 

Je hoeft geen boetes oplopen als je je aan de regels houdt.

 

Er wordt alom feitelijk vastgesteld dat de kans juist klein is dat je een prent krijgt.

Ik zie dat dagelijks om mij heen.

Die "9 miljoen bekeuringen" zijn juist helemaal niet "veel". Deel dat aantal maar eens door het aantal verkeersdeelnemers.

Er zijn alleen al 9 miljoen auto's in Nederland.

1 bekeuring per jaar per auto is niks . En dan hebben we nog de rest van de verkeersdeelnemers: een veelvoud van die 9 miljoen.

 

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Ik lees net dat men in Frankrijk ook een controverse heeft, in Parijs om precies te zijn.

 

De minister van Transport Clément Beaune heeft felle kritiek op het voornemen van de Parijse burgemeester Anne Hidalgo om de snelheidslimiet op de ringweg te verlagen naar 50 kilometer per uur.

 

Ik kom daar regelmatig, je mag daar op dit moment 90 rijden, maar veelal sta je er stil.

Men is nog nooit op het idee gekomen om buiten Parijs een Noord-Zuid verbinding aan te leggen, of je wilt of niet, je zal door Parijs moeten rijden.

 

Overigens staat Beaune wel open voor het idee om een speciale rijstrook op de ring te introduceren. Maar hij voorspelt „dat mensen gek worden als Parijs de snelheidslimiet verlaagt op hetzelfde moment dat ze een speciale rijstrook introduceren.”

 

 

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/in-de-stad-30-kilometer-per-uur-rijden-in-brussel-zijn-ze-er-blij-mee-wordt-hier-minder-nerveus-gereden/

 

Het gaat niet alleen om de snelheid, ook om de leefbaarheid.

Veel Amsterdammers zijn blij met die 30 km.

Tja, het is maar net in wat voor straat je woont.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer men die 9 miljoen vaststellingen zou doen op plaatsen waar de verkeersveiligheid echt in het geding is geef ik je gelijk.

Maar het gaat de handhavers, die van bovenaf het prioriteitenlijstje opgelegd krijgen, niet om de verkeersveiligheid, maar om de opbrengst.

1 km te snel op en 6 baans A2 om 3 uur nachts is snel verdiend.

Maar een gevaarlijk kruispunt verbeteren kost geld.

 

Je stelt dat Veel Amsterdammers zijn blij met die 30 km.

Totdat diezelfde Amsterdammer zelf in de auto stapt.

 

Het is algemeen bekend dat wanneer men na klachten over te snel rijden bij scholen gaat controleren de daders diezelfde klagers zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv, met die laatste constatering sla je spijker op zijn kop!

Dat geldt ook voor notoire hardrijders in woonwijken en op woonerven: het zijn vaak de buren die denken dat de hele wijk bij hun voortuin hoort.

 

's Nachts mag er nog steeds op de meeste snelwegen 130 worden gereden. Ook daar wordt amper op gecontroleerd.

 

Maar dat het ''s nachts veilig racen  is boven de toegestane snelheden, blijkt een misvatting.

Bijna elke zondermorgen horen we in het nieuws dat het de voorafgaande uren weer raak was.

Ken gevallen van dichtbij: jongeren die 's zondags niet meer thuiskwamen.

 

Natuurlijk is niet alles te voorkomen en overal camera's en handhavers te plaatsen, maar ik denk dat Nederland - mede door naïeve of opportunistische bezuinigingen - is doorgeslagen naar een redelijk anarchistisch, hufterig verkeersgedrag. Gedrag dat ik hier over de grens meteen anders zie. Ook bij jongeren.

Het kan dus wel! 

Alleen moet de overheid het niet eerst uit de klauwen laten lopen. Door alleen maar boetes en amper handhaving omdat het geld kost. 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 minuten geleden, Eduard07 zei:

Maar dat het ''s nachts veiliger racen  is, is een misvatting.

Bijna elke zondermorgen horen we in het nieuws dat het de voorafgaande uren weer raak was.

Ken gevallen van dichtbij: jongeren die 's zondags niet meer thuiskwamen.

Kijk, nog een spijker op de kop maar,

Is daar nu de snelheid het gevaar of zijn het jongeren in wagens met veel paardekrachten zonder de bijbehorende voertuig en zelfbeheersing.

Een ding is zeker, bij die groep helpen geen verkeersborden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, ceesv zei:

Het is algemeen bekend dat wanneer men na klachten over te snel rijden bij scholen gaat controleren de daders diezelfde klagers zijn.

Ik heb een keer zo'n randdebiel achter mij gehad in MIJN wijk. Drukken, "links rechts kijken" terwijl ik de bijna maximum snelheid van 30 km reed. Ik ben toen even gestopt. Rijd die eikel achteruit om een zijstraat in te scheuren.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ceesv zei:

 

Is daar nu de snelheid het gevaar of zijn het jongeren in wagens met veel paardekrachten zonder de bijbehorende voertuig en zelfbeheersing.

 

Beide.

(En soms onder invloed.)

Zojuist, Mojo zei:

En wat is daarbij vaak de oorzaak?? Ballonnetje, drank, drugs??

Niet altijd. Maar kan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eduard07 zei:

Je hoeft geen boetes oplopen als je je aan de regels houdt.

Nou dat klopt dus ook niet helemaal.

Ik kreeg een boete op zaterdagavond rond 23.00 uur vanwege te snel rijden bij wegwerkzaamheden.

Mijn 1e gedachte was "welke wegwerkzaamheden"? "Daar heb ik me toch keurig aan de snelheid gehouden".

Omdat ik me normaal toch aardig aan de snelheid hou en vooral als ik ook mensen ergens zie werken (en op zaterdagavond om 23.00 uur lijkt me dat toch niet echt voor de hand liggend) toch maar die route nog een keer gereden.

idd. stond er op de verbindingsboog van de A50 naar de A1 een bord met wegwerkzaamheden en max 90, (daar heb ik me ook aan gehouden)

Dan kom je op de wisselstrook van de A1 (denk tenminste dat hij daar bij hoort) met het verkeer vanuit Zwolle en die is toch ruim een km lang maar daar staat geen enkel bord .

Dan rij de de echte A1 op en ook daar geen bord met werkzaamheden en/of een snelheidsbeperking

Dan stond er een paar km verderop vlak achter de afslag Voorst de bewust flitspaal die vond dat 105 te snel was (terwijl je daar volgens mij 120 zou mogen)

en dan 300m achter deze flitspaal pas het bord dat er wegwerkzaamheden zijn met een snelheidsbeperking van 90.

Men is nu al 16 weken bezig met mijn bezwaar en gisteren zojuist bericht ontvangen dat het nog een keer met 10 weken wordt verlengd.

 

Ook een boete ontvangen voor het onjuist bevestigen van de losbreekkabel van de aanhanger.

Een Europees goedgekeurde auto, nog een keer extra gekeurd vanwege het ombouwen, trekhaak vanaf de fabriek zo geleverd, de losbreekkabel om de trekhaak en nog een keer om de stekker  van de aanhanger zodat hij er ook niet af kon wippen oid. (volgens het advies van veilig verkeer Nederland en Autoweek) maar toch een boete omdat ik een draaibare trekhaak heb waar niet zo'n oogje aanzit om je karabijnhaak aan te klikken omdat je hem anders niet meer in kunt klappen.

Blijkt dat Nederland het enige land in de gehele Europese unie is die wil dat de losbreekkabel met de karabijnhaak aan een vast deel van de auto wordt bevestigd terwijl uit diverse testen is gebleken dat die haak dan simpel rechtgebogen wordt of de kabel breekt als je de losbreekkabel op die manier bevestigd.

Dus ook verder gezocht en dan blijkt dat er al diverse gerechtelijke uitspraken zijn die zo'n boete ongeldig verklaren mits de losbreekkabel op de manier was bevestigd zoals ik het had gedaan omdat "aan een vast deel van de auto" toch wel op meerdere manieren uitgelegd kan worden dan alleen met de karabijnhaak door een oogje.

Dus een brief naar de bewuste minister gestuurd en gevraag om uitleg omdat dit zo de belastingbetaler onnodig veel geld gaat kosten en waarom zijn agenten dit niet weten en onnodige boetes uit blijven schrijven? Die kon geen antwoordt geven maar zou vervolgd worden, inmiddels 3 of 4 brieven gehad met dat het telkens dat het naar een andere afdeling zou gaan en wordt uitgezocht en een reactie dat het bezwaar in behandeling was genomen en ik de boete voorlopig niet hoefde te betalen zolang het onderzocht werd.

Navraag leert dat zo ongeveer 1 op de 4 boetes met succes aangevochten kan worden dus van die 9 miljoen boetes zijn er 2,25 miljoen niet terecht of zijn er andere fouten gemaakt waardoor de boete komt te vervallen.

Laat iemand er een half uur mee bezig zijn om zo'n bezwaar te behandelen dus zijn dat 1,125 miljoen verloren uren ofwel daar zijn zo'n 700 personen fulltime het gehele jaar mee bezig om onzinnige/foutieve boetes te behandelen.

Blijkbaar zijn de inkomsten dan toch zo hoog uit alle boetes dat dit er allemaal uit kan.

 

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...