Ga naar inhoud


Vanaf morgen 8 dec. in bijna heel Amsterdam maximaal 30 km/uur.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op 9-12-2023 om 22:12, theparasol zei:

Resumerend: 30 is schijnveiligheid. Gewoon auto pesten door de linkse kliek onder leiding van terror Frans. Elke stad krijgt het beleid waar ze op gestemd hebben. Ik wens die mokumers veel succes met het proberen te verdraaien van de harde getallen die het ongelijk van het gevoerde beleid zullen gaan aantonen.

Het is en blijft een stad waar ik met grote tegenzin een bezoek aan breng. Beste oplossing is een groot hek er omheen te zetten en de sleutel weggooien.

Gelul Theparasul, er worden geen auto´s gepest, hooguit automobilisten die elkaar pesten, ben je wel eens rond 07:00 uur naar je werk gegaan? Dan mag je 100km en dat wordt 20km enkel  en alleen omdat je elkaar mobiel zit te pesten. De hollander gaat met de auto naar de plee, rechts schijt Nederland onder.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat je dat verkeerd ziet, je staat vast omdat jarenlang de inkomsten uit het verkeer zijn gebruikt om andere gaten te vullen en het rotte sociale stelsel op te zetten waar we nu mee opgescheept zitten ipv. te investeren in het wegennet.

in 2000 waren er zo'n 6 miljoen auto's in Nederland, in 2022 waren er dat 9,2 miljoen, dus bijna 50% meer en die moeten allemaal over dezelfde weg waar ze ook in 2000 overheen moesten omdat......... ja daar komt hij weer ...........de linkse politiek niet wilde investeren in het wegennet maar in het openbare vervoer omdat men uit de auto moest.

Nou we zien wat er is gebeurd, de bussen rijden alleen nog in de steden en verdwijnen steeds meer op het platteland, door corona heeft menigeen het openbaar vervoer geheel in de ban gedaan en de treinen?

Was er niet iets met personeels tekort of zo? en staan die niet meteen stil zodra er wat blaadjes op de rails liggen?, een paar dassen wat gaten graven? of zodra het een beetje vriest of sneeuwt?

Pas na 2017 is men onder Rutten 3 weer begonnen met het uitbreiden van het wegennet en verbreden van de wegen.

Helaas heeft men daarbij gekozen voor een goedkope oplossing door vluchtstroken ed. als 3e rijbaan te gebruiken en nog erger overal matrixborden te gaan plaatsen. Met als gevolg dat zodra er iemand een scheet op de "vluchtstrook" laat er meteen 2 rijbanen worden afgekruist en er binnen 5 minuten een enorme file is ontstaan die meestal nog wel een uurtje blijft staan voordat deze weer opgelost is.

Natuurlijk prima dat de hulpverleners veilig hun werk kunnen doen maar ik ervaar dat nu toch wel vaak als erg overdreven.

Om een voorbeeld te noemen, een paar weken geleden was er iets aan de hand met een pechhaven op de A28 nabij Utrecht gevolg een paar weken lang werd de snelheid op hoofdrijbaan (3 banen) terug gebracht naar 90.

Maar ook bij de afslag Bathmen stond een paar weken geleden een vrachtwagen al een eind op de afslag en ook nog op de vluchtstrook van die afslag stil met een kapotgereden band.

Ik zou dan denken mooi laten staan en dat zien we dan wel na de ochtendspits, maar nee van de 3 rijbanen werden er 2 afgekruist en stond je met z'n allen een kwartier stil.

Dus laat de overheid eens bruikbare regels op gaan stellen wanneer in het uiterste geval een weg afgekruist mag worden en anders simpel alleen de snelheid verlagen, desnoods gewoon naar 30 maar dat is altijd nog beter dan afkruisen en 3 rijbanen op 1 baan zien te persen met gigantische files als gevolg.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gerrit B zei:

Denk dat je dat verkeerd ziet, je staat vast omdat jarenlang de inkomsten uit het verkeer zijn gebruikt om andere gaten te vullen en het rotte sociale stelsel op te zetten waar we nu mee opgescheept zitten ipv. te investeren in het wegennet.

in 2000 waren er zo'n 6 miljoen auto's in Nederland, in 2022 waren er dat 9,2 miljoen, dus bijna 50% meer en die moeten allemaal over dezelfde weg waar ze ook in 2000 overheen moesten omdat......... ja daar komt hij weer ...........de linkse politiek niet wilde investeren in het wegennet maar in het openbare vervoer omdat men uit de auto moest.

Nou we zien wat er is gebeurd, de bussen rijden alleen nog in de steden en verdwijnen steeds meer op het platteland, door corona heeft menigeen het openbaar vervoer geheel in de ban gedaan en de treinen?

Was er niet iets met personeels tekort of zo? en staan die niet meteen stil zodra er wat blaadjes op de rails liggen?, een paar dassen wat gaten graven? of zodra het een beetje vriest of sneeuwt?

Pas na 2017 is men onder Rutten 3 weer begonnen met het uitbreiden van het wegennet en verbreden van de wegen.

Helaas heeft men daarbij gekozen voor een goedkope oplossing door vluchtstroken ed. als 3e rijbaan te gebruiken en nog erger overal matrixborden te gaan plaatsen. Met als gevolg dat zodra er iemand een scheet op de "vluchtstrook" laat er meteen 2 rijbanen worden afgekruist en er binnen 5 minuten een enorme file is ontstaan die meestal nog wel een uurtje blijft staan voordat deze weer opgelost is.

Natuurlijk prima dat de hulpverleners veilig hun werk kunnen doen maar ik ervaar dat nu toch wel vaak als erg overdreven.

Om een voorbeeld te noemen, een paar weken geleden was er iets aan de hand met een pechhaven op de A28 nabij Utrecht gevolg een paar weken lang werd de snelheid op hoofdrijbaan (3 banen) terug gebracht naar 90.

Maar ook bij de afslag Bathmen stond een paar weken geleden een vrachtwagen al een eind op de afslag en ook nog op de vluchtstrook van die afslag stil met een kapotgereden band.

Ik zou dan denken mooi laten staan en dat zien we dan wel na de ochtendspits, maar nee van de 3 rijbanen werden er 2 afgekruist en stond je met z'n allen een kwartier stil.

Dus laat de overheid eens bruikbare regels op gaan stellen wanneer in het uiterste geval een weg afgekruist mag worden en anders simpel alleen de snelheid verlagen, desnoods gewoon naar 30 maar dat is altijd nog beter dan afkruisen en 3 rijbanen op 1 baan zien te persen met gigantische files als gevolg.

Het leven is een tranendal....dat hier nog mensen willen wonen...

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gerrit B zei:

Denk dat je dat verkeerd ziet, je staat vast omdat jarenlang de inkomsten uit het verkeer zijn gebruikt om andere gaten te vullen en het rotte sociale stelsel op te zetten waar we nu mee opgescheept zitten ipv. te investeren in het wegennet.

Waar was jij toen de wegenbelasting werd afgeschaft en vervangen door houderschapsbelasting?

Toen had je moeten piepen want toen was de wegenbelasting een geoormerkte belastingopbrengst die tgv het wegennet MOEST worden besteed. Door dat trucje destijds gaat dat geld nu de schatkist in en kan het voor algemeen gebruik worden ingezet.

 

Hetzelfde trucje is uitgehaald met de omroepbijdrage. Oormerk op --> oormerk af.

37 minuten geleden, wanderer zei:

Het leven is een tranendal....dat hier nog mensen willen wonen...

Als dat "hier" bij jou is dan ziehier de part-time Zeeuw die full-time Zeeuw wordt😁

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gerrit B zei:

Maar ook bij de afslag Bathmen stond een paar weken geleden een vrachtwagen al een eind op de afslag en ook nog op de vluchtstrook van die afslag stil met een kapotgereden band.

Ik zou dan denken mooi laten staan en dat zien we dan wel na de ochtendspits

Totdat jij er staat met een klapband natuurlijk?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

Pas na 2017 is men onder Rutten 3 weer begonnen met het uitbreiden van het wegennet en verbreden van de wegen.

Helaas heeft men daarbij gekozen voor een goedkope oplossing door vluchtstroken ed. als 3e rijbaan te gebruiken en nog erger overal matrixborden te gaan plaatsen. Met als gevolg dat zodra er iemand een scheet op de "vluchtstrook" laat er meteen 2 rijbanen worden afgekruist en er binnen 5 minuten een enorme file is ontstaan die meestal nog wel een uurtje blijft staan voordat deze weer opgelost is.

 

Ook voor 2017 waren er bezopen Ministers

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is betreffende onder welk ministerie het behartigd werd ook een paar keer van hot naar haar gegaan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ministerie_van_Infrastructuur_en_Waterstaat

 

Terug naar jouw goedkope oplossing vanaf 2017.

De A1 waar twee jaar lang die derde rijbaan gewoon weg nog nooit open was en op het Matrixbord altijd een rood kruis stond, was een fout van desbetreffende rijkswaterstaat. En ik ben er al vanaf 2007 overheen geplankt..............

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-12-2023 om 21:29, Eduard07 zei:

Veel Amsterdammers zijn blij met die 30 km.

 

Ja die wel. Amsterdam is de laatste groenlinks enclave. Velen hebben geeneens een auto omdat parkeren daar niet betaalbaar is.

 

In Weesp, dat nu onder Amsterdam valt, denken ze daar heel anders over. Algemeen beeld daar: hoepel op met je Amsterdamse fratsen 🙂

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-12-2023 om 20:46, Eduard07 zei:

Verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen wordt er 'een beetje moedeloos' van, zegt hij tegen RTL Nieuws. "Dit heeft geen effect. Boetes moeten ten doel hebben het gedrag te beïnvloeden, en zo de veiligheid in het verkeer te vergroten. Jaarlijks vallen er nog veel te veel doden

 

Eigenlijk begint het probleem hier. Wie bepaalt dat, te veel doden?

 

Deelnemen aan het verkeer brengt risico's met zich mee, dat staat vast. Om risico's te beperken neem je maatregelen. Die maatregelen kosten geld dus je moet altijd een afweging maken tussen kosten en te behalen resultaat.

 

Als je vindt dat het risico nog steeds te hoog is moet je nog meer maatregelen nemen, tegen nog hogere kosten en met minder resultaat. Maatregelen die ook steeds meer beperkend worden en daardoor niet meer geaccepteerd.

 

Hoe dan ook, helemaal geen slachtoffers meer in het verkeer is onhaalbaar. Je zult dus altijd met een geaccepteerd (aanvaardbaar) risico blijven zitten.

 

Is dat gedram in Amsterdam dan nog wel te rechtvaardigen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien had hij - voor de eenduidigheid- moeten zeggen:

 

"Jaarlijks vallen er nog veel te veel onnodige doden"

 

Bij meer handhaving zie je meteen resultaat.

De discipline in het Nederlandse verkeer is gekelderd door gebrek aan handhaving. Pakkans is bijna nihil.

Het paard achter de wagen, zo blijkt ook hier maar weer.

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Boa's gaan fietsers en voetgangers bekeuren.

 

Handhavers mogen vanaf het nieuwe jaar fietser en voetgangers die zich niet aan de verkeersregels houden op de bon slingeren.

Nu mogen alleen agenten dat, maar die hebben het vaak te druk.

De gemeente Amsterdam hoopt dat met nieuwe bevoegdheden de stad veiliger wordt. 

 

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/329390/handhavers-in-amsterdam-mogen-vanaf-volgend-jaar-fietsers-en-voetgangers-bekeuren

 

De nieuwe bevoegdheid is door het ministerie van Justitie en Veiligheid gegeven en geldt voor alle handhavers in Nederland.

De boetes kunnen onder andere geven worden voor fietsen zonder licht of met een telefoon in je handen.

Ook kun je een prent van een boa krijgen voor lopen of fietsen door rood licht. 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Mojo zei:

Totdat jij er staat met een klapband natuurlijk?

Als ik al een eind voorbij de afslag op de vluchtstrook van een afrit sta dan hoeft er niemand de hoofdrijbaan voor mij af te gaan kruisen.

Daarnaast rij ik niet rond met gecoverde banden waar plots hele stukken vanaf vliegen en worden banden voordat ze versleten zijn al vervangen door nieuwe.

Ondanks mijn 50- 60.000 km per jaar (en dat al ruim 35 jaar) wel eens een lekke band gehad maar nog nooit dat deze van het een op het andere moment geheel uit elkaar klapt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-12-2023 om 10:11, Sprietje zei:

Ik hoop dat de bewoners al knieberschermers en schoenen met neusbeschermers hebben aangeschaft want dat wordt kruipen geblazen.
Gelukkig zijn niet alleen voor de mannen maar ook voor de dames schoenen met neusbeschermers.

 

bijna heel amsterdam vanaf morgen een 30-kilometerzone.jpg

kniebeschermers.jpg

veiligheidsschoen dames.jpg

 

 

het kaartje is wel een beetje anders dan hetgeen @Sprietje publiceerde bij dit Topic

 

wegen-30-kilometer-per-uur-amsterdam.web

Dat komt bijna overeen met de snelheid tijdens de spitsuren 😁

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

het kaartje is wel een beetje anders dan hetgeen @Sprietje publiceerde bij dit Topic

 

Dit lijkt me een alternatief plaatje. Dit is niet wat er nu ingesteld is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een voorstel hoe het had gemoeten / beter zou kunnen. Dat kan ik uit het plaatje niet opmaken.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...