Ga naar inhoud


Vanaf morgen 8 dec. in bijna heel Amsterdam maximaal 30 km/uur.


Sprietje

Aanbevolen berichten

43 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Als het volk gesproken heeft hoort de politiek dit uit te voeren daar zij er voor het volk zitten 

We leven in een coalitieland. Met allerlei smaken. En niemand heeft de absolute meerderheid..gelukkig.

Dus eerlijk samen delen is het devies.

Niet: the winner takes all (VK, USA) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Die voetgangers moeten dus wel gaan rennen 😁

Indien ze op de rijbaan lopen.😄

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eduard07 zei:

We leven in een coalitieland. Met allerlei smaken. En niemand heeft de absolute meerderheid..gelukkig.

Dus eerlijk samen delen is het devies.

Niet: the winner takes all (VK, USA) 


Ik vind deze uitspraak een rechts tintje hebben. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:


Ik vind deze uitspraak een rechts tintje hebben. 

Ik vind deze post een links tintje hebben.🤔

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Volgens mij lopen jullie niet veel in jullie stad.

 

https://nos.nl/artikel/2501436-meer-ernstige-verkeersgewonden-in-2022-opvallende-stijging-doden-op-30-wegen

 

Ik wel.

Vanmiddag weer een ouder iemand bloedend liggend op straat na aangereden te zijn door een doorrijdende.....e-biker...

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging als kleuter alleen naar school, moest drukke wegen oversteken, 3x kijken, telkens weer.

Later zo gaan fietsen, altijd kijken.

Ook bij autorijden.

Nu probeert men dit land zo aan te passen dat debielen zonder kijken kunnen doen waar ze zin in hebben, lopend en op de fiets.

Niet echt verstandig...........

Overal 30, overal stoplichten en rotondes kweekt nu generaties die niet meer zelf KUNNEN nadenken.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, ceesv zei:

Het overgrote deel van de gewonden in 2022 was een fietser, voornamelijk van 60 jaar of ouder.

Als ik voor iedere 60 plusser op een ebike die als een kamikaze piloot voor me de rotonde opschoot een euro had gekregen dan had ik misschien bijna de BPM kunnen betalen van een nieuwe auto met euro 6d dieselmotor. Dan hobbelen we maar door met 30 km/h in mijn "stikstof" spuwende euro 3 diesel :P .

 

Ik ben voor een kentekenplicht voor ebikes, trek het maar gelijk met de snorfietsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie moeten niet zo zeuren, hier in het zeeuws-vlaamse staan de 30km borden er al een tijdje bij de ingang van de verschillende dorpen en ik heb geen actieve herinnering dat er over geklaagd is.....waarschijnlijk door de zeeuwse nuchterheid...en hier over de grens bij suske en wiske alles buiten de bebouwde kom 70km, tenzij anders aan gegeven, met heel veel trajectcontroles (best slim )

  • Like 1

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Thijs-Rallye zei:

Ik ben voor een kentekenplicht voor ebikes, trek het maar gelijk met de snorfietsen.

En naast dat goede idee van je, ook een WA verzekeringsplicht.

Dat moesten we vroeger ook voor onze brommers en je begrijpt niet waarom ebikes (ondersteunde gemotoriseerde tweewielers) dat niet hoeven.

😒

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon voor alles met een motor verplicht rijbewijs met pratijk en theorie invoeren.

Ongelukken? Geen rijbewijs => altijd schuldig.

 

Problem solved!

 

Ik kan er persoonlijk niet mee zitten dat iemand ene ongeluk krijgt of verongelukt in het verkeer door zijn eigen schuld.

Zelfs als ik betrokken ben kan ik me daar niet eens schuldig over voelen.

Zelfde als iemand die tijdens het klussen van een trap lazert en ongelukkig valt. Die dingen gebeuren nu eenmaal.

Voorkomen? Ja, natuurlijk maar je kunt niemand beschermen tegen zijn eigen stommiteiten of onoplettendheid.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds (lagere school) een fietsdiploma gekregen na de verkeerslessen in de klas em de praktijktest. Op de route stonden die dag overal observanten met notitieblok die ons borst en rugnummer bij afwijkingen van de regels noteerden... ja vroeger dus.

Ik weet echter niet of dat gelijkwaardig genoemd kan worden aan een rijbewijs voor de tweewieler!

 

Wat wel storend en verwarrend is tegenwoordig dat er fietsers op het trottoir fietsen, de Duitse studenten hebben dat als gewoonte meegnomen uit Duitse steden.

1 uur terug, theparasol zei:

Ja, natuurlijk maar je kunt niemand beschermen tegen zijn eigen stommiteiten of onoplettendheid.

Als voetganger kun je dus weldegelijk van dat achteropkomend verkeer verrast worden, ook op je trottoir. Een spiegel op die radio hoed van @Drs. IJzerbout misschien?

 

 

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Artikel 6 heeft niets te maken met 30 km/uur.

 

Onderwerp opgeschoond.

 

Terug on-topic!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...