Ga naar inhoud


Vanaf morgen 8 dec. in bijna heel Amsterdam maximaal 30 km/uur.


Sprietje

Aanbevolen berichten


8 uren geleden, theparasol zei:

 

Dat is tenminste veilig,  goedkoper en houdt je ook nog eens stukken fitter dan zo'n elektro motor op wielen.

 

Onze huisarts beschouwt e-biken niet als "echt fietsen". 

Op de Solex van ooit moest je trouwens nu en dan ook even bijtrappen om die (stuur)motor (opnieuw) op te starten...😉

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mocht hij het niet doen dan de motor omhoog en gewoon fietsen met dat ding.

Nou ja gewoon fietsen?, het was meer het gevoel dat je in de 1e versnelling als een gek rond moest trappen om nog  een beetje vooruit te komen.

Trouwens wel verbazend hoe ver je toen met dat ding al kwam met 2,5 liter benzine

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

, we hebben nog 10 Solexjes staan. 😁

Denk dat bij de huidige prijzen dit niet snel over e-bikes zal worden gezegd.

 

Ik lees trouwens dagelijks over scooterongelukken. Vaal zijn elektrisch en je kunt ze ook huren met een app.,

Er wordt met die scooters ook veel geslalomd tussen wandelend publiek.  Net als met e-bikes en fat bikes.

 

Wat wel ontbreekt is nog steeds de pakkans bij dit soort idiote berijders en de consequenties bij overtreding. Bij die laatste wordt door overtreders te vaak de schouders opgehaald, omdat een tweede pakkans net zo klein blijft als de eerste.

 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles valt en staat bij handhaving

En deze laat t afweten

 

het is heel simpel, het draait om geld

 

Auto kentekens zijn tegenwoordig simpel digitaal af te lezen en hierdoor is de pakkans met name bij fout parkeren erg hoog

Weinig mankracht en veel opbrengst dus erg rendabel voor de uitvoerder 

 

Bij 2 wielers is dit nog niet zover, kost veel mankracht ( lees geld) en hierdoor niet rendabel 

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De trapondersteuning bij een gewone ebike is afgeregeld op 25 km, een wettelijke regel.

Boven die snelheid moet je het zonder de hulpmotor doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Alles valt en staat bij handhaving

En deze laat t afweten

 

Luister mijn Pa was "eigenlijk" ook handhaver, die stond het mij niet toe om de brommer op te voeren en ter controle ging die er zelf mee de weg op.

Dus toen moest mijn yamaha FS1 setje terug naar ortigineel omgebouwd worden.

Die bekende uit de buurt z'n vader interesseerde het opvoeren niks.

 

Dus we zijn ook zelf handhavers.

aangepast door Tonskidutch
blauw

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Alles valt en staat bij handhaving

En deze laat t afweten

Ik heb mij vaak afgevraagd waarom er in voetgangersgebieden geen camera's hangen die scooters met kentekens kunnen  registreren.

Waarom kan daar niet wat op de gewone weg wel kan?  Die camera's (Ik meende  een (typisch) Nederlandse uitvinding.) zijn spreekwoordelijke duizendpoten.

Men kan inmiddels immers ook geluidsoverlast veroorzakende voertuigen per camera registreren en beboeten op de openbare weg.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/speciale-flitspalen-ontwikkeld-om-herriemakers-te-beboeten/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was voor een kennismakingsgesprek bij de Politie waar al die beelden binnen komen en dat was me een ouderwetse zooi m.b.t. de beroerde beeldkwaliteit.

Terwijl we al perfecte 4K beelden kunnen maken met onze hobby drones en moderne privé webcams.

Toen ik daar een opmerking over maakte zei de Politie tourguide, een vervanging van het p2000 systeem is veel belangrijker voor ons functioneren.

 

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De camera's zijn op dit moment al zo goed dat je ook gewoon gezichtsherkenning toe zou kunnen passen, maar men wil hier geen Chinese praktijken met dat de boete voor het door rood licht lopen al op de deurmat ligt voordat je zelf thuis bent.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ceesv zei:

De trapondersteuning bij een gewone ebike is afgeregeld op 25 km, een wettelijke regel.

Boven die snelheid moet je het zonder de hulpmotor doen.

60 Jaar geleden scheurde ik op een fiets zonder versnellingen achter Solexjes aan. 

Deed hetzelfde achter wielrenners die het totaal niet konden waarderen . Haalde dan dik 50 per uur.

De gewone E-bikes ondersteunen tot 25 per uur. Ouwetjes geloven het algemeen wel bij 15 a 20 per uur met forse ondersteuning.

Dat meer ouwetjes sneuvelen kan wel eens aan het feit liggen dat veel ouwetjes nog fietsen waar jongeren de auto of OV nemen.

Waarna die jongeren in de auto de meeste ongelukken veroorzaken.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gerrit B zei:

De camera's zijn op dit moment al zo goed dat je ook gewoon gezichtsherkenning toe zou kunnen passen, maar men wil hier geen Chinese praktijken met dat de boete voor het door rood licht lopen al op de deurmat ligt voordat je zelf thuis bent.

Dit zou anders de verkeersdiscipline in NL wel zeer ten goed komen. Nu lacht men "Handhaving" uit. Of erger.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, Eduard07 zei:

Dit zou anders de verkeersdiscipline in NL wel zeer ten goed komen.

Werkelijk?

Er worden nu al rond de 9 miljoen verkeersboetes per jaar in Nederland uitgedeeld en of dat helpt?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...