Ga naar inhoud


Vanaf morgen 8 dec. in bijna heel Amsterdam maximaal 30 km/uur.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Oudjes verplaatsen zich vlotter dan voorheen en de reactiesnelheid neemt af naarmate ouder. De jongeren interesseert zich alleen maar het scherm en ertussenin ergert zich aan beide.

Mensen hebben gewoon lak aan alles en moraal besef is laag. 

Ik stoor me ook aan die nieuwe regels die gemaakt lijken te worden naar de lage moraal van aantal mensen. Dus de goedwillenden moeten telkens weer aanpassen aan een paar idioten die zich destijds al niet konden inhouden, anders waren er lang niet zoveel regeltjes etc. Ben overigens geen heilig boontje..dat dan weer wel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Naar mate dat je ouder wordt, wordt je ook brozer.

Je botten breken sneller en genezen langzamer.

Ook je evenwicht gaat achteruit.

Je reactie vermogen kan ook langzamer worden.

 

De kwaliteit van het wegdek en het plaveisel van het fietspad is ook beter geweest, je zal niet de eerst zijn die onderuit gaat op een gat in het fietspad.

 

Verder gedraagt het overige verkeer zich niet altijd zoals je volgens de verkeerswetgeving mag verwachten.

De veroorzaker rijdt door terwijl jij onder aan het talud wakker wordt.

 

Daarom is een fietshelm een must!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut helmplicht! 

Nu met al dat getreuzel op drempels etc. , zal de uitstoot daardoor niet zijn toegenomen....telkens optrekken en afremmen. Lijkt me ook niet goed voor de luchtkwaliteit en slijtage onderdelen. Die moeten daardoor vlotter vervangen worden, dat kost weer meer productie, dat kost weer meer uitstoot...en met al die vervoersmiddelen.......dan nu weer 30, weer naar 50, 80 noem maar op, voortdurend aanpassen met als gevolg bovenstaande. Tis af en toe net de Bingo op de snelwegen, ook met die matrixborden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De doorsnee automobilist zal zich aan de regels houden, zeker wanneer de omgeving en weginrichting daarom vraagt.

Wanneer je beperkingen gaat toepassen op plekken waar de zin van die beperking ontbreekt zal men na verloop van tijn zich niet meer aan die regels gaan houden.

De drempel om die regels te negeren op plekken waar ze wel zinvol zijn wordt dan ook steeds kleiner.

 

In 30 km zones worden meestal mensen betrapt die eerst geklaagd hebben dat er op die plek te snel gereden wordt.

Ouders die hun grut naar school brengen met de auto bijvoorbeeld.

 

Tja, en "petjesvolk" gaat zich niets aantrekken van regels.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel wegen lenen zich ook om fatsoenlijk 50-60 te rijden. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn volgens de autohaters! Daarom zijn de volgende maatregelen al aangekondigd. Namelijk optische versmalling van de weg en natuurlijk verkeersdrempels. Veel verkeersdrempels.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat inrichten van versmallingen en drempels is een wettelijke voorwaarde om 30 km strafbaar te maken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Tonskidutch zei:

En naast dat goede idee van je, ook een WA verzekeringsplicht.

Dat moesten we vroeger ook voor onze brommers en je begrijpt niet waarom ebikes (ondersteunde gemotoriseerde tweewielers) dat niet hoeven.

😒

Mijn ebike heeft een gele plaat en ik mag niet op het fietspad. Met tegenwind fiets ik dan 30 km/h op de rijbaan, autos/busjes begrijpen dit natuurlijk niet en gaan door het lint. Dus liever 30 km/h voor iedereen. Lekker duidelijk voor iedereen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, moonchild zei:

Dus liever 30 km/h voor iedereen

 

Liever jij weer gewoon op het fietspad. Meer ongelukken met fietsen komt ook door fietsen op de weg waar ze gewoon niet thuishoren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar je wilt ook geen speed pedelec op het fietspad hebben met 45 km/uur.

 

Dit zegt de wetgever:

Voor een speedpedelec gelden de volgende snelheden:

Op de rijbaan maximaal 45 kilometer per uur.

Op het fiets/bromfietspad buiten de bebouwde kom maximaal 40 kilometer per uur.
Op het fiets/bromfietspad binnen de bebouwde kom maximaal 30 kilometer per uur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Liever jij weer gewoon op het fietspad. Meer ongelukken met fietsen komt ook door fietsen op de weg waar ze gewoon niet thuishoren.

Als je nou op de hoogte van de verkeerswet was dan zou je weten dat ik van de wet niet op het fietspad mag. Dus netjes op gepaste afstand volgen zonder claxoneren/schelden/afsnijden etc. Of zijn dat enkel vage kenissen die dat soort dingen doen ;) 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook stellen dat de wetgever de plank heeft misgeslagen met fietsers die te snel zijn voor het fietspad en te langzaam voor de rijweg.

Simpel de maximale snelheid binnen de bebouwde kom van zo'n speed geval (en ook andere fietsen) terug brengen naar 20 Kmh en een ieder mag op het fietspad en hoeven ook niet meer op de rijweg. 

Probleem opgelost.

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gewone fietsen hebben geen snelheidsmeter en daardoor geen wettelijke max snelheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Naar mate dat je ouder wordt, wordt je ook brozer.

Je botten breken sneller en genezen langzamer.

Ook je evenwicht gaat achteruit.

Je reactie vermogen kan ook langzamer worden.

 

en wat doen we dan?

Ondanks dat ze bovenstaande allemaal weten kopen ze een elektrische fiets en overschatten ze zichzelf in het verkeer door op een fiets snelheden te halen die ze daarvoor in hun jonge jaren nog nooit gehaald hebben en vinden het dan vreemd dat er ongelukken gebeuren.

  • Like 1
  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, moonchild zei:

Mijn ebike heeft een gele plaat en ik mag niet op het fietspad.

Ik heb nog een normaal stalen ros met terugtrap rem: bevalt uitstekend!

Ik ga toch niet een vermogen uitgeven voor een exemplaar wat verplicht kentekenplaat moet hebben en waarmee je jezelf en het overige verkeer mee in gevaar brengt!

 

Exemplaren met elektromotor zijn voor ouderen die niet meer fit zijn.

Al dat spul met elektromotor wettelijk afregelen op maximaal 20 km/u das snel zat.

En dan handhaven. Alles gewoon in een fuik laten lopen en de rollerbank op.

Gaat die harder dan 20 km/u dan wordt de fiets in beslag genomen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ceesv zei:

Gewone fietsen hebben geen snelheidsmeter en daardoor geen wettelijke max snelheid.

Tja, leg het maar eens uit, ik haal op mijn wielrenfiets 60 Kmh heb overal schijt aan (wel voorzien van een super irritante fietsbel) en fiets iedereen van de sokken maar moet op het fietspad omdat ik geen snelheidsmeter heb, zit er wel toevallig zo'n meter op je fiets dan moet je op de rijweg.

Maar je kunt het ook oplossen door te stellen dat je je met je fiets aan moet passen aan de snelheid van andere fietsen.

(Dan bedoel ik natuurlijk niet de snelheid van de jongeren die als ze nog iets langzamer fietsen vanzelf omvallen of zijwieltjes nodig hebben)

Daarnaast heeft zo'n speedgeval en de meeste andere elektrische fietsen wel een snelheidsmeter dus die kan zich prima aan die 20 Kmh houden.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...