Ga naar inhoud


Vanaf morgen 8 dec. in bijna heel Amsterdam maximaal 30 km/uur.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ja je gelooft het misschien niet maar gisteren werd één van de twee vrouwelijke handhavers hier in de straat bijna aangereden door een fietser die was aan het appen. O sorry zei die nog. Dagelijks rijden ze door de straat van en naar school met zo'n smartphone "aan" .

Denk je dat die fietser een boete kreeg?

Neen hoor beide dames handhavers gingen door met geparkeerde auto's controleren en de fietser fietste door met zijn phone appent in de hand.

 

Het gaat beslist ook anders. Maar boetes hebben niet veel zin meer in een smaneleving die compleet van de pot gerukt is.

Telefoon uit auto motor mag starten, telefoon aan auto motor stopt. Dat is misschien een te heftige eis maar machinisten kennen ook een dodemansknop.

koppeling met de aut boordcomputer is heel simpel.

  • Like 1

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


47 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Telefoon uit auto motor mag starten, telefoon aan auto motor stopt.


wees eens eerlijk TonSkyTVdutch, heb jij nog nooit tijdens het autorijden getelefoneerd, zonder handsfree?

Nou….ik wel!

verder is het bedienen van de autoradio en die hele rattaplan net zo afleidend of zelfs meer dan even telefoneren. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De boete gaat over het vasthouden van de telefoon, niet het gebruiken.

En de overheid mist dan € 270,- per constatering (2024)

 

Een schoonmoeder op de achterbank is gevaarlijker voor de gemoedsrust van een bestuurder!

  • Haha 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ceesv zei:

Een schoonmoeder op de achterbank is gevaarlijker voor de gemoedsrust van een bestuurder!

Geef haar daar een mobieltje en het probleem is opgelost.😁

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

wees eens eerlijk

Ik ben altijd eerlijk behalve als ik lieg 😁

 

Ik heb een handfree kit met gesprek aannemen knop aan het stuur gehad in mijn beamer en werd wel eens gebeld. De gesprekspartner heb ik dan altijd verzocht het heel kort te houden, want ik kan me niet concentreren op gesprek en anticiperen in het verkeer. That is the truth!

Zelfs kletsen tegen een meereizende / passagier ben ik niet gewend te doen.

 

 

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bel nooit achter het stuur, tenzij ik in een lange file al vele minuten stil sta en moet melden dat ik minstens een half uur later kom.

Als ik tijdens het rijden gebeld word neem ik niet op maar ga bij de eerstvolgende parkeerplaats aan de kant om te kijken wat er aan de hand is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

"SiRi" ik ga nu de weg op in mijn Multimedia SUV en kan geen inkomende berichten ontvangen, ook geen meldingen a.u.b..

Toon ook geen meldingen op het scherm omdat ik anders toch nog verleid ben om het gesprek aan te nemen van mijn lovers.

 

Oh dat is er dus al. 😉

 

https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/rij-mono

 

"wij zijn verslaafd aan bereikbaar zijn" en beschikbaar moeten zijn voor je chef. De grootste eikel die zonder delegeren een niksnut is.

 

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-12-2023 om 10:53, Tonskidutch zei:

Dat is ook voor Maastricht voorspeld mbt de hele stad 30 kilometer per uur als maximum snelheid.

Dat is al sinds 2004 in de binnenstad van Wenen Oostenrijk en werkt perfect.

 

Wir verfügen das es auch dem Volk erlaubt ist richtig hin zu schauen,

war gezeichnet Wir Kaiser

773.jpeg

also langsamer fahren

In mokum wordt het nu nog moeilijker om over te steken buiten de zebra,s , daar rijden ze nu aan een ketting  je kan er niet meer tussendoor om over te steken 😂😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Hendeson zei:

In mokum wordt het nu nog moeilijker om over te steken buiten de zebra,s , daar rijden ze nu aan een ketting  je kan er niet meer tussendoor om over te steken 😂😂

En terecht. Moet je maar bij het zebrapad oversteken🤭

  • Haha 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-12-2023 om 10:58, ceesv zei:

In Nederland overlijden elk jaar 19.000 inwoners als gevolg van roken.

Omgerekend naar het inwoner aantal van Amsterdam zijn dat bij benadering 900 doden door roken.

Roken wordt ontmoedigd, maar het aantal rokersdoden in verhouding tot de verkeersdoden staat in een schril contrast.

 

Het aantal verkeer slachtoffers in Amsterdam is al een aantal jaren constant, ongeveer 40.

Een gedeelte daarvan zal terug te herleiden zijn naar auto-voetganger-fietser.

Een groot gedeelte zal terug te voeren zijn op alcohol gebruik of het niet naleven van verkeersregels.

Het is een utopie om te denken dat je dat aantal naar nul kunt brengen.

 

Het is alsof je met een kanon op een mug aan het schieten bent.

 

In steden waar men al 30 km zones heeft zie je een stijging van het aantal verkeersdoden, geen daling.

 

Wanneer men werkelijk wat wil gaan doen aan verkeersveiligheid zorgt men voor een betere weg indeling en handhaving van bestaande regels.

Maar dit kost geld.

 

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/326741/omwonenden-gevaarlijk-haarlems-kruispunt-zien-bijna-dagelijks-ongelukken-gebeuren

Zo maar een voorbeeld, fietsers hebben voorrang gekregen, snelheid omlaag naar 30 km, verkeerslichten verwijderd.

Maar een totaal onoverzichtelijke situatie, fietsers komen niet alleen van links maar ook van rechts op het fietspad.

Het kan iedereen gebeuren daar een fietser aan te rijden, hoe voorzichtig je ook bent.

Ze kunnen het blijkbaar niet genoeg bestrijden dat roken, daar hebben ze geld voor,  zelfs in de ONoverdekte stations mag men niet meer roken in België sedert 1/1/2023, is er op vooruitgegaan, was weer iemand die zelf niet rookte die op zo een fantastisch idee kwam, ik rook zelf en zelf ben ik nog in topconditie, dus wat doet roken er toe, ik rook er maar ongeveer 10 per dag, ondanks alle stress soms, een mens moet zich met iets afreageren

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-12-2023 om 08:55, Tonskidutch zei:

Maar boetes hebben niet veel zin meer in een smaneleving die compleet van de pot gerukt is.

https://www.autoblog.nl/nieuws/meeste-verkeersslachtoffers-op-30-km-u-wegen-3585028

 

Maar ook even verder lezen.,.,.😉

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...