Ga naar inhoud


Vanaf morgen 8 dec. in bijna heel Amsterdam maximaal 30 km/uur.


Sprietje

Aanbevolen berichten


Dat is ook voor Maastricht voorspeld mbt de hele stad 30 kilometer per uur als maximum snelheid.

Dat is al sinds 2004 in de binnenstad van Wenen Oostenrijk en werkt perfect.

 

Wir verfügen das es auch dem Volk erlaubt ist richtig hin zu schauen,

war gezeichnet Wir Kaiser

773.jpeg

also langsamer fahren

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd hoeveel fast-bikes, scooters en electrische fietsen er morgen op die traag rijdende auto's knallen🤣

 

Ik weet niet welke idioot dit nu weer verzonnen heeft, denk dat die weinig op de weg zitten en al helemaal niet begrijpt hoe verkeer werkt, heeft denk ik wel een rijbewijs.......maar nog nooit gebruikt.🤢

 

Zou de ring in Amsterdam volgende week niet geheel dicht staan door deze maatregelen omdat het verkeer de traag rijdende auto's in de stad niet kan verwerken🤔

Kijk wanneer er files ontstaan hoe mieren dit namelijk oplossen, ze gaan vooraan sneller lopen.......

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals altijd, regels kan je opleggen, maar wanneer je niet handhaaft....

Ik kan mij nog de laatste keer herinneren dat ik in Amsterdam was, ruim 10 jaar geleden.

Ze doen maar, ik heb in Amsterdam niets te zoeken.

 

https://www.at5.nl/artikelen/223927/overtreders-nieuwe-maximumsnelheid-30-kmu-voorlopig-niet-snel-bekeurd

Overtreders nieuwe maximumsnelheid 30 km/u voorlopig niet snel bekeurd

Wie zich de komende maanden niet aan de nieuwe maximumsnelheid van 30 kilometer per uur houdt, zal waarschijnlijk niet snel bekeurd worden. De politie, het Openbaar Ministerie (OM)en de gemeente gaan de situatie eerst 'monitoren'.

Dat laten de politie, OM en gemeente desgevraagd weten aan AT5. De nieuwe maximumsnelheid gaat aanstaande vrijdag in op een groot deel van de straten in de stad, zoals de Stadhouderskade, Hoofdweg en Middenweg. Wethouder Melanie van der Horst (Verkeer) liet eerder dit jaar weten dat de flitspalen en radarauto's voor de handhaving 'in beeld' zijn.

 

Het "experiment" mag wat kosten.

 

De nieuwe maximumsnelheid staat op 4500 borden. Daar zitten nu nog stickers op, maar die worden in de nacht van donderdag 7 december op vrijdag 8 december weggehaald. De gemeente haalt volgend jaar markeringen weg op de 30 kilometer per uur-wegen, in de hoop dat de nieuwe maximumsnelheid daar geloofwaardig genoeg is. Op een paar plekken worden daarnaast 'kleine aanvullende infrastructurele maatregelen' genomen, ook wordt de afstelling van 170 verkeerslichten aangepast.

 

En of het openbaar ministerie tot vervolging zal overgaan en daarbij succesvol zal zijn is ook nog de vraag.

 

Er moet een geloofwaardig snelheidslimiet zijn. Dit betekent onder meer dat de inrichting van de weg bij de limiet moet passen. Het overtredingspercentage is maximaal 20%.

Als dit aandeel hoger is, is er geen sprake van een geloofwaardig snelheidslimiet.

 

En tot besluit, wat ik mij herinner van Amsterdam is dat je in de binnenstad slechts stapvoets kunt rijden omdat al het verkeer vast staat.

Volgens TomTom is de gemeten gemiddelde snelheid in geheel Amsterdam 39 km/uur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorrijkosten in de binnenstad van Amsterdam verhogen wij na vandaag ook met 50% daar doe ik niet moeilijk over, bovendien wanneer onze monteurs vast staan in Amsterdam is dit risico voor de klant want de tijdteller loopt gewoon door geen enkel probleem, wij hebben er niet voor gekozen om ons bedrijf of huisadres in de binnen ring te willen hebben..... de klant wel, tja elk nadeel heb zun voordeel.......😆

  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kan ik me er wel iets bij voorstellen, als je een dienstverlening bedrijf op afroep en volgens planning hebt, in een iets langzamere stad, dat u dat kostenverhogend en tijdrovender moet doorberekenen aan de klant. (ofschoon het goedkoper wordt)

Maar als je dat uit die internationaal onderzoek beschikbare data analyseert is er in de langzame stad een veel vloeiender verkeer met minder congestie mogelijk.

Naast de reducering van uitlaatgassen en fijnstof, die de longen van mensen zwaar belasten, neemt het risico van een ongeval tussen ongelijke verkeersdeelnemers ook drastisch af.

 

Bovndien moet je niet vergeten dat er een meerderheid is in Amsterdam die de regels voor zuivere lucht en veiliger verkeer toejuigen en onderstrepen.

 

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er komen nog meer problemen op de dienstverlening af in Amsterdam.

De leveranciers en handwerkers moeten in Amsterdam verplicht aan de elektrische auto.

 

Alleen ga je dat niet redden met rijbewijs B(E).

 

Wetgeving rijbewijs elektrische bedrijfswagens. Stap je over op een EV-bedrijfswagen, let dan op het rijbewijs! Deze auto's kunnen door de zware accu zwaarder zijn dan 3.500 kg en dan heb je een vrachtwagenrijbewijs nodig.

Tot 1 oktober 2023 gold een tijdelijke vrijstelling van rijbewijs-C tot 4.250 kg.

 

Die vrijstelling is verlengd tot midden volgend jaar, daarna moet er of nieuwe wetgeving van kracht zijn, of kan je op zoek naar monteurs met rijbewijs C, het vrachtwagen rijbewijs.

 

Ik heb ooit het rijbewijs C erbij gekregen bij een omwisseling van het document, mij treft het niet, wanneer ik ooit in een zware wagen stap, maar er zijn genoeg mensen die nu in de problemen gaan komen en extra tijd en veel geld moeten gaan stoppen in het verkrijgen van een rijbevoegdheid "C".

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja mensen, links  helpt ALLES de vernieling in he!  Hoe eerder we dat met z'n allen gaan inzien hoe eerder we die lui kunnen weg stoppen op de plek waar ze thuis horen, de gesloten GGZ instelling.   

  • Like 3
  • Haha 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft >links< met die kwestie van doen?

Het gaat om een aandeel burgers in Amsterdam die geen patserauto's meer willen accepteren in hun straat. En veilig willen fietsen.

Willen ze bij >rechts< niet veilig fietsen?

 

100% democratisch

 

en nogmaals dat staat andere gemeenten in het land ook te wachten.

 

 

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Wat heeft >links< met die kwestie van doen?

Het gaat om een aandeel burgers in Amsterdam die geen patserauto's meer willen accepteren in hun straat. En veilig willen fietsen.

Willen ze bij >rechts< niet veilig fietsen?

 

100% democratisch

 

en nogmaals dat staat andere gemeenten in het land ook te wachten.

 

 

Ga even na wie er daar in die binnenstad en in Amsterdam nog betaalbaar kan wonen wanneer een tussenwoning daar minimaal 1.200.000 euro kost en een klein appartementje waar je je kont niet kunt keren in de binnenstad ongeveer 550.000 moet kosten en iets huren niet mogelijk is met een wachttijd van 16 jaar. Dat zijn alleen maar yuppen, mensen met flink betaalde banen of patsers met heel heel veel geld, de gewone man is al lang uit Amsterdam vertrokken of beter gezegd heeft moeten vertrekken.

De Woke familie heeft de stad Amsterdam verovert en zitten daar in de gemeenteraad in de dure huizen grachtenpandjes, niet een doorsnee Burger die heeft plaats moeten maken voor dit soort waan ideeën en is al lang vertrokken omdat hij het daar niet kan betalen of 16 jaar op een appartementje moet wachten.

 

Nee ze moeten Amsterdam helemaal groen maken, straten openbreken en bomen plaatsen tot een geweldig park ombouwen,  hoe daarna de supermarkten en winkels voorzien worden van hun koopwaar is mij een raadsel, drones of zoiets 🙃 

  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zijn uitsluitend de door het linkse blok geregeerde gemeenten waar de inwoners dit te wachten staat.

 

Of het democratisch is, dat ik terwijl ik voldoe aan landelijke wetgeving met mijn auto en wegenbelasting betaal voor het gebruik van de openbare ruimte beperkt wordt in Amsterdam met extra lokale regels?

 

In de middeleeuwen diende je in elk gewest tol te betalen voor passage, met de wegenbelasting is dat afgeschaft.

Inderdaad gaan we weer terug naar de middeleeuwen met deze regels.

 

Het is een vergissing te denken dat elektrische wagens schoon zijn, de uitlaat staat aan de rand van de stad bij de biomassa centrale.

Een moderne cat.6d diesel is schoner en zuiniger.

  • Like 1
  • Bedankt 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...